A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Škoda 3Tr | |
Plzenský trolejbus Škoda 3Tr3 č. 119 v expozícii Techmania v roku 2014 | |
Typ | 3Tr |
---|---|
Výrobca | Škoda Plzeň |
Výroba v rokoch | 1941 – 1948 |
Vyrobených kusov | 34 |
Technické údaje | |
Dĺžka | 10 550 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Výška | 3 300 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 10 400 kg/10 500 kg |
Max. rýchlosť | 45 km/h |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 30/28 |
Miest na státie | 50/52 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Motor(y) | kompaudné motory Škoda |
Počet a výkon motorov | 2×45 kW |
multimediálni obsah na Commons |
Škoda 3Tr je model česko-slovenského trolejbusu, ktorý bol vyrábaný v 40. rokoch 20. storočia firmou Škoda (počas vojny sa podnik nazýval Reichswerke Hermann Göring AG) v Plzni. Technicky vychádza z predchádzajúceho typu Škoda 2Tr.
Konštrukcia
Trolejbus 3Tr konštrukčne nadväzuje na typ 2Tr, ktorý bol pred druhou svetovou vojnou vyrobený v počte piatich kusov pre pražskú trolejbusovú prevádzku. So svojim predchodcom sa voz 3Tr zhoduje v konštrukcii podvozku i karosérie (aj keď tá sa vzhľadovo líši), v prevedení náprav a spôsobu odpruženia.
Išlo o trojnápravový trolejbusový voz so zadnou hnacou nápravou. Karoséria bola celokovová, v pravej bočnici sa nachádzali dvoje (1. a 2. výrobná séria) alebo troje (3. séria) skladacie dvere. Interiér trolejbusu bol vybavený pozdĺžnymi lavicami pre cestujúcich. Pohon zabezpečovali dva kompaudné motory Škoda, ktoré boli uložené pod skriňou vozidla v ráme podvozku.
Dodavky trolejbusov
V rokoch 1941 až 1948 bolo vyrobených v troch výrobných sériách 34 vozov, ktoré boli všetky dodané do Plzne. Z nich sa zachovali vozy č. 101 a č. 119. Voz č. 119 z tretej výrobnej série (preto označenie 3Tr3) slúžil na účely plzenskej mestskej hromadnej dopravy do roku 1967, od júna 2012 sa stal súčasťou expozície plzenského science centra Techmania.[1]
Súčasný štát | Mesto | Stránka | Typ | Roky dodávok | Počet vozov | Evidenčné čísla pri dodaní |
Poznámky | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Česko | Plzeň | stránka | 3Tr | 1941 – 1948 | 34 | 101–134 |
Posledné vozidlá tohto typu boli v Plzni vyradené v roku 1970.
Historické vozy
Pôvodná prevádzka |
Evidenčné číslo | Súčasný majiteľ | Typ | Rok výroby | Historický od roku |
Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
Plzeň | 101 | TMB | 3Tr | 1941 | 1972 | [2] |
119 | Škoda Plzeň | 3Tr | 1947 | 1997 | [3] |
Referencie
- ↑ dabra. Renovovaný plzeňský trolejbus Škoda 3 Tr3 podruhé - z vernisáže v plzeňské Techmania Science Center . Busportal.cz, 2012-6-7, . Dostupné online.
- ↑ Vůz TMB #101 (Škoda 3Tr1) . seznam-autobusu.cz, . Dostupné online.
- ↑ Vůz Škoda Plzeň neznámé RZ (Škoda 3Tr3) . seznam-autobusu.cz, . Dostupné online.
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 3Tr na českej Wikipédii.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 3Tr
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk