Škoda 28Tr Solaris - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda 28Tr Solaris
Škoda 28Tr Solaris
Pardubice, smyčka Hlavní nádraží, Škoda 28Tr Solaris č. 405.jpg
Trolejbus Škoda 28Tr Solaris v Pardubiciach
Typ28Tr
VýrobcaŠkoda Electric
Solaris Bus & Coach (karoséria)
Výroba v rokoch2008 – 2015
Vyrobených kusov35
Technické údaje
Dĺžka14 590 mm
Šírka2 550 mm
Výška3 450 mm
Pohotovostná hmotnosť13 700 kg
Max. rýchlosť65 km/h
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie43
Miest na státie92
Motory a elektrická výzbroj
Motor(y)Škoda 33ML 3550 K/4
Počet a výkon motorov1×240 kW
Napájacie napätie600 V / 750 V
Výkon dieselagregátu100 kW
Logo Wikimedia Commons multimediálni obsah na Commons

Škoda 28Tr Solaris je trojnápravový trolejbus vyrábaný v spolupráci spoločnosti Škoda Electric (elektrická výzbroj a kompletizácia) a Solaris Bus & Coach (karosérie). Výroba prebiehala v rokoch 2008 – 2015.

Historické pozadie

O výrobe nového typu trolejbusu Škoda rozhodla skutočnosť, že zatiaľ čo niektorí dopravcovia žiadali pätnásťmetrový trojnápravový trolejbus, firma Irisbus Iveco, do roku 2008 výhradný dodávateľ karosérií pre Škodu Electric, žiadne takéto vozidlo nevyrába. Preto sa Škoda Electric rozhodla spolupracovať s poľským výrobcom Solaris, ktorý štandardne produkuje autobusy Urbino 15 s dĺžkou 15 metrov a ktorý už má s dodávkami svojich karosériou pre trolejbusy skúsenosti (pozri Solaris Trollino 15).

Prevádzka

Ako prvé boli trolejbusy 28Tr dodané do Pardubíc. Dopravný podnik mesta Pardubic (DPMP) objednal celkom osem týchto vozov, pričom do konca roka 2008 boli dodané štyri trolejbusy Škoda 28Tr Solaris, zostávajúce štyri vozy mali byť dodané v priebehu roku 2009. Cena jedného vozu bola nižšia ako 11 miliónov korón.[1]

Prvý trolejbus 28Tr dorazil do Pardubíc 20. októbra 2008. Po úprave exteriéru a obdržaní evidenčného čísla 400 vyrazil 22. októbra na prvé skúšobné jazdy v pardubickej trolejbusovej sieti.[2] Už 25. októbra 2008 bol trolejbus 28Tr prvýkrát zaradený do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi.[3] Nasledujúce vozy, ktorých finálna montáž a prvé skúšobné jazdy prebehli v Ostrave (prvý bol skompletizovaný v Plzni), dorazili do dopravného podniku postupne od 3. do 5. decembra (v poradí 401-403-402). Dňa 15. decembra 2008 sa uskutočnilo ich slávnostné odovzdanie, pri ktorom všetky štyri nové vozy dostali mená víťazov Veľkej pardubickej z 19. storočia.[4] Ďalšie dva trolejbusy č. 404 a 405 boli do Pardubíc dodané v decembri 2009.[5] V rokoch 2011 – 2012 vyrobila Škoda Electric pre DPMP ďalšie štyri vozy typu 28Tr, ktoré boli spolufinancované z európskych fondov ROP.[6] Prvé dva vozy boli dodané v septembri 2011, ďalšie dva v septembri 2012.[7]

V rokoch 2009 – 2011 zakúpilo šesť trolejbusov Škoda 28Tr Solaris mesto Teplice, siedmy voz rovnakého typu bol dodaný roku 2015. Na konci roka 2011 boli dva vozy 28Tr dodané Dopravnému podniku mesta Ústí nad Labem, na ktoré v rokoch 2014 a 2015 nadviazala dodávka ďalších 16 trolejbusov.[8]

Dodávky trolejbusov

Súčasný štát Mesto Stránka Roky dodávok Počet vozov Evidenčné čísla
pri dodaní
Poznámky Zdroj
Česko Česko Pardubice stránka 2008 – 2012 10 400–409   [9]
Teplice stránka 2009 – 2015 7 214–220   [10]
Ústí nad Labem stránka 2011 – 2015 18 410–427   [11]

Referencie

  1. BUSportál | zprávy | vše o autobusech | autobusová doprava | jízdní řády . www.busportal.cz, . Dostupné online.
  2. Archiv: Zkušební provoz první Škody 28Tr . trolejbus.cz, . Dostupné online.
  3. Pardubická MHD.cz . pardubickamhd.cz, . Dostupné online.
  4. BUSportál | zprávy | vše o autobusech | autobusová doprava | jízdní řády . www.busportal.cz, . Dostupné online.
  5. Vozový park DPmP a.s. - trolejbusy 28Tr . trolejbus.cz, . Dostupné online.
  6. BUSportál | zprávy | vše o autobusech | autobusová doprava | jízdní řády . www.busportal.cz, . Dostupné online.
  7. Vozový park DPmP a.s. - trolejbusy 28Tr . trolejbus.cz, . Dostupné online.
  8. BUSportál | zprávy | vše o autobusech | autobusová doprava | jízdní řády . www.busportal.cz, . Dostupné online.
  9. DP Pardubice: vozy 28Tr . Seznam-autobusu.cz, . Dostupné online.
  10. Arriva Teplice: vozy 28Tr . Seznam-autobusu.cz, . Dostupné online.
  11. DP Ústí nad Labem: vozy 28Tr online. Seznam-autobusu.cz, cit. 2016-01-03. Dostupné online.
  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 28Tr Solaris na českej Wikipédii.

Iné projektyupraviť | upraviť zdroj

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Škoda 28Tr Solaris





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk