Škoda 14TrE - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda 14TrE
Škoda 14TrE
Dayton ETI 14TrE trolleybus 9601 at Stroop in 1996.jpg
Škoda 14TrE v Daytone
TypŠkoda 14Tr
VýrobcaŠkoda Ostrov
ETI Baltimore
Výroba v rokoch1995 – 1999
Vyrobených kusov57
Technické údaje
Dĺžka2405 / 2580 mm
Pohotovostná hmotnosť13 600 kg
Max. rýchlosť72 km/h
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie40
Miest na státie20
Motory a elektrická výzbroj
Počet a výkon motorov140 kW
Logo Wikimedia Commons multimediálni obsah na Commons

Škoda 14TrE je modernizovaná verzia česko-slovenského trolejbusu Škoda 14Tr. Bola vyrábaná v druhej polovici 90. rokov 20. storočia pre mesto Dayton v americkom štáte Ohio.

Konštrukcia

V roku 1994 založila Škoda spolu s americkou firmou AAI Baltimore spoločnosť ETI Baltimore, ktorá sa z legislatívnych dôvodov mala podieľať na výrobe nových trolejbusov určených pre americké mestá. O rok neskôr boli do USA dovezené tri prototypové trolejbusy 14TrE kompletne vyrobené v Škode Ostrov, ktoré spočiatku poslúžili v Daytone ako ukážkové vozy. Sériové vozidlá pre Dayton boli v počte 54 vozov v ETI zostavené v rokoch 1997 – 1999, pričom zo Škody Ostrov boli do USA zaslané hotové skelety vozidiel a kontajnery s elektrickou výzbrojou.[1]

Voz 14TrE vychádza z modelu 14Tr. Ide o dvojnápravový trolejbus so samonosnou karosériou. Bol pozmenený dizajn čiel, v pravej bočnici sa nachádzajú iba dvoje dvojkrídlové skladacie dvere (len predné a zadné).

Prototypy

Boli vyrobené tri prototypy, ktoré boli do Daytonu dodané v roku 1995 a ktoré dostali čísla 9601–9603. Od zvyšku neskôr dodaných sériových vozidiel sa čiastočne líšili, ich karoséria bola o 175 mm užšia, disponovali čelným nedeleným oknom a veľkým zadným oknom.[2] Všetky tri vozidlá boli vyradené pred rokom 2013,[3] dopravca však počíta so zachovaním trolejbusu č. 9602 ako historického vozidla.[4]

Dodávky trolejbusov

V rokoch 1995 až 1999 bolo vyrobených celkom 57 vozov 14TrE.

Štát Mesto Stránka Typ Roky dodávok Počet vozov Evidenčné čísla
pri dodaní
Poznámky Zdroj
USA USA Dayton stránka 14TrE 1995 – 1999 57 9601–9603, 9801–9854 9601 až 9603 – prototypy [5][6]

Referencie

  1. KAMENÍČEK, Petr. Elektrická městská doprava v Daytonu. Městská doprava, 2014, čís. 1, s. 20–21.
  2. ŠINDELÁŘ, Michal. História trolejbusov Škoda. Plzeň : Škoda, 2005.
  3. Kameníček, s. 26.
  4. Kameníček, s. 29.
  5. Vehicles List Dayton. Škoda 14TrE . Transphoto.ru, . Dostupné online. (anglicky)
  6. Vehicles List Dayton. Škoda 14TrE2 . Transphoto.ru, . Dostupné online. (anglicky)
  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 14TrE na českej Wikipédii.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 14TrE


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Škoda 14TrE





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk