A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Škoda 14TrE | |
Škoda 14TrE v Daytone | |
Typ | Škoda 14Tr |
---|---|
Výrobca | Škoda Ostrov ETI Baltimore |
Výroba v rokoch | 1995 – 1999 |
Vyrobených kusov | 57 |
Technické údaje | |
Dĺžka | 2405 / 2580 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 13 600 kg |
Max. rýchlosť | 72 km/h |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 40 |
Miest na státie | 20 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Počet a výkon motorov | 140 kW |
multimediálni obsah na Commons |
Škoda 14TrE je modernizovaná verzia česko-slovenského trolejbusu Škoda 14Tr. Bola vyrábaná v druhej polovici 90. rokov 20. storočia pre mesto Dayton v americkom štáte Ohio.
Konštrukcia
V roku 1994 založila Škoda spolu s americkou firmou AAI Baltimore spoločnosť ETI Baltimore, ktorá sa z legislatívnych dôvodov mala podieľať na výrobe nových trolejbusov určených pre americké mestá. O rok neskôr boli do USA dovezené tri prototypové trolejbusy 14TrE kompletne vyrobené v Škode Ostrov, ktoré spočiatku poslúžili v Daytone ako ukážkové vozy. Sériové vozidlá pre Dayton boli v počte 54 vozov v ETI zostavené v rokoch 1997 – 1999, pričom zo Škody Ostrov boli do USA zaslané hotové skelety vozidiel a kontajnery s elektrickou výzbrojou.[1]
Voz 14TrE vychádza z modelu 14Tr. Ide o dvojnápravový trolejbus so samonosnou karosériou. Bol pozmenený dizajn čiel, v pravej bočnici sa nachádzajú iba dvoje dvojkrídlové skladacie dvere (len predné a zadné).
Prototypy
Boli vyrobené tri prototypy, ktoré boli do Daytonu dodané v roku 1995 a ktoré dostali čísla 9601–9603. Od zvyšku neskôr dodaných sériových vozidiel sa čiastočne líšili, ich karoséria bola o 175 mm užšia, disponovali čelným nedeleným oknom a veľkým zadným oknom.[2] Všetky tri vozidlá boli vyradené pred rokom 2013,[3] dopravca však počíta so zachovaním trolejbusu č. 9602 ako historického vozidla.[4]
Dodávky trolejbusov
V rokoch 1995 až 1999 bolo vyrobených celkom 57 vozov 14TrE.
Štát | Mesto | Stránka | Typ | Roky dodávok | Počet vozov | Evidenčné čísla pri dodaní |
Poznámky | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
USA | Dayton | stránka | 14TrE | 1995 – 1999 | 57 | 9601–9603, 9801–9854 | 9601 až 9603 – prototypy | [5][6] |
Referencie
- ↑ KAMENÍČEK, Petr. Elektrická městská doprava v Daytonu. Městská doprava, 2014, čís. 1, s. 20–21.
- ↑ ŠINDELÁŘ, Michal. História trolejbusov Škoda. Plzeň : Škoda, 2005.
- ↑ Kameníček, s. 26.
- ↑ Kameníček, s. 29.
- ↑ Vehicles List Dayton. Škoda 14TrE . Transphoto.ru, . Dostupné online. (anglicky)
- ↑ Vehicles List Dayton. Škoda 14TrE2 . Transphoto.ru, . Dostupné online. (anglicky)
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 14TrE na českej Wikipédii.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 14TrE
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk