A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Škoda 14TrSF | |
Trolejbus Škoda 14 Tr SF v San Franciscu | |
Typ | 14 Tr SF |
---|---|
Výrobca | Škoda Ostrov ETI Baltimore |
Výroba v rokoch | 2000–2004 |
Vyrobených kusov | 241 |
Technické údaje | |
Dĺžka | 11 430 mm |
Šírka | 2 591 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 13 608 kg |
Max. rýchlosť | 72 km/h |
Motory a elektrická výzbroj | |
Počet a výkon motorov | 160 kW |
multimediálni obsah na Commons |
Škoda 14 Tr SF je modernizovaná exportná verzia československého trolejbusu Škoda 14 Tr. Tieto vozidlá, ktoré boli vyrábané na prelome 20. a 21. storočia, boli určené pre San Francisco v americkom štáte Kalifornia.
Konštrukcia a modernizačné prvky
Podobne ako produkcia trolejbusov Škoda 14Tr prebiehala aj výroba vozov 14TrSF. V Ostrovským závode vyrobila Škoda skelet vozidla, kompletizácia trolejbusu prebiehala vo firme ETI Baltimore v USA. Túto spoločnosť založila Škoda spoločne s firmou AAI Baltimore práve pre účely kompletizácie trolejbusových karosérií určených pre americký trh. Výroba sériových trolejbusov 14TrSF tu prebiehala od roku 2000.
Voz 14TrSF konštrukčne vychádza z klasického trolejbusu 14Tr. Bol upravený dizajn vozidla (najmä predného a zadného čela), zmenený bol aj interiér (v prednej časti trolejbusu sú umelohmotné sedačky umiestnené pozdĺžne, v zadnej priečne), bola upravená aj elektrická výzbroj. Rozdiel je tiež v počte dverí; dvojkrídlové skladacie dvere sú iba dvoje (predné a stredné).
Prototypy
Vznikli celkom tri prototypy trolejbusu 14TrSF. V roku 1998 bol vyrobený prvý prototyp, ktorý bol ako jediný voz tohto typu kompletne vyrobený v Ostrove nad Ohří.[1] Najprv bol skúšaný u výrobcu, neskôr bol odstavený, v čase ukončenia výroby trolejbusov v Ostrove v roku 2004 sa stále nachádzal v hale Škody.[2]
Dodávky trolejbusov
V rokoch 1998 až 2003 bolo vyrobených celkom 241 vozov 14TrSF.
Súčasný stať | Mesto | Stránka | Typ | Roky dodávok | Počet vozidiel | Evidenčné čísla pri dodaní |
Poznámky | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Česko | Škoda Ostrov | - | 14TrSF | 1998 | 1 | - | Prototyp | [3] |
USA | San Francisco | stránka | 14TrSF | 2001 – 2004 | 240 | 5401–5640 | [4][5] |
Referencie
- ↑ KINDL, Robert. Výroba trolejbusů Škoda v roce 2000. Městská doprava, 2001, čís. 1, s. 6–7.
- ↑ HANZLÍK, T.. Konec výroby trolejbusů ve Škodě Ostrov . Citytrans.info, . Dostupné online.
- ↑ ŠINDELÁŘ, Michal. Historie trolejbusů Škoda. : Škoda, 2005.
- ↑ Vehicles List San Francisco. Škoda 14TrSF . . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ San Francisco CA Trolley Coaches . . Dostupné online. (po anglicky)
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 14TrSF na českej Wikipédii.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 14TrSF
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk