Tatra K2R - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra K2R
 ...
Tatra K2R
Tatra K2R v Brne
Tatra K2R v Brne
Výrobné údaje
TypK2R / K2R.03 / K2R-RT
Modernizácia v rokochK2R: 1995 – 1998
K2R.03: 1997 – 1999
K2R-RT: 2013
Počet modernizovaných kusovK2R: 7
K2R.03: 7
K2R-RT: 1
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)20 400 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 040 mm
Pohotovostná hmotnosťK2R: 23 900 kg
K2R.03: 24 200 kg
K2R-RT: 25 400 kg
Max. rýchlosť60 km/h
Rozchod1 435
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie49
K2R-RT: 38
Miest na státie108
K2R-RT: 17 (+1)
Motory a elektrická výzbroj
Výkon4×40 kW
Elektrická výzbrojTV8
Napájacie napätie600 V
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Tatra K2R a Tatra K2R.03 sú typy modernizovaných česko-slovenských električiek Tatra K2.

Dejiny

Zatiaľ čo Ostrava začala v polovici 90. rokov modernizovať svoje električky Tatra K2, resp. Tatra K2G, Brno, najväčší prevádzkovateľ týchto vozidiel v Česku, rekonštrukcie iba chystalo. Malo ísť o zásadnejšie modernizácie v štýle električiek Tatra T3R. Prvé dva vozne boli odoslané do Královopolskej strojárne počas roku 1995. Pretože vi firme nebola dostatočná podpora tohto projektu a prestavba na typ K2R sa preťahovala, boli tieto dva prvé vozne prevezené do ústredných dielní Dopravného podniku mesta Brna, kde boli počas roku 1997 dokončené. Ďalších 5 električiek bolo modernizovaných šumperskou spoločnosťou Pars nova.

Z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov sa od roku 1998 pristúpilo k obmedzenejším modernizáciám. Tak vznikol typ K2R.03. Vzhľadom aj technicky je takmer totožný so svojim predchodcom, odlišuje sa v niekoľkých detailoch. Rekonštrukcia 7 vozňov prebehla v šumperskom Parse.

Modernizácia

Na rozdiel od typu K2 modernizovaný vozeň K2R disponuje elektrickou výzbrojou TV8 s GTO tyristormi, moderným interiérom s informačným systémom pre cestujúcich, dvojkrídlovými vyklápacími dverami a odlišnými čelami, rovnako ako pri type Tatra T3R podľa návrhu Ing. arch. Patrika Kotasa, nový je aj polopantograf. Koncepcia celkovej modernizácie vychádza z typu T3R.

Typ K2R.03 je takmer totožný s K2R. Odlišné sú iba dvere (boli ponechané pôvodné), pôvodné sú aj laminátové sedadlá (doplnené o čalúnenie) a niekoľko ďalších detailov predovšetkým v interiéri vozidla, čím sa cena za modernizáciu znížila.

Prevádzka

Modernizácie na typ K2R prebiehali v rokoch 19951998.

  • Brno – modernizovaných 7 električiek

Modernizácie na typ K2R.03 prebiehali v rokoch 19981999.

  • Brno – modernizovaných 7 vozňov

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra K2R

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Tatra_K2R

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Doprava v roku 1995





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk