A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tatra K3R-N | |
Električka K3R-N v Brne | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | K3R-N |
Rok výroby | 2006 |
Počet vyrobených kusov | 2 |
Modernizácia v rokoch | 2002 – 2004 |
Počet modernizovaných kusov | 2 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 28 250 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Výška | 3 075 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 36 200 kg |
Max. rýchlosť | 65 km/h |
Rozchod | 1 435 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 54 |
Miest na státie | 142 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 8×40 kW |
Elektrická výzbroj | TV Progress |
Napájacie napätie | 600 V |
multimediálny obsah na Commons |
Tatra K3R-N (niekedy aj Tatra K3R.N) je typ čiastočne nízkopodlažnej električky, ktorý vznikol modernizáciou česko-slovenskej električky Tatra K2.
Dejiny
Z dôvodov nedostatočného počtu veľkokapacitných vozidiel sa brniansky dopravný podnik rozhodol zásadne modernizovať svoje električky K2. Prvé vozidlo ev.č. 1065 bolo najskôr predané šumperskej spoločnosti Pars nova, ktorá ho v rokoch 2002 a 2003 prestavala na typ K3R-N. V rokoch 2003 a 2004 bolo vozidlo pomerne dlho skúšané na brnianskej električkovej sieti aj s cestujúcimi. Nevyskytli sa žiadne vážne chyby, tak bola zrekonštruovaná električka odkúpená dopravným podnikom naspäť. Pri tejto príležitosti bola prečíslovaná na ev.č. 1751. Druhé vozidlo ev.č. 1752, pôvodne ev.č. 1115 bolo modernizované v roku 2004.
Od roku 2006 pokračujú dodávky električiek K3R-N kompletnými novostavbami (výrobcom je tiež Pars). S vyradenými vozňami, od ktorých dostanú technický preukaz, nemajú fyzicky vôbec nič spoločné. Aj tak sú z rôznych dôvodov evidované ako modernizované pôvodné električky K2.
Modernizácia
K3R-N je osemnápravová trojčlánková električka, ktorá vznikla vložením nového stredného nízkopodlažného článku medzi pôvodné články električky K2 (pôvodné dve brnianske vozidlá) alebo ako úplná novostavba (ostatné). Boli nainštalované nové čelá známe napríklad z typu Tatra T3R alebo Tatra K2R podľa návrhu Patrika Kotasa. Dosadená bola nová hospodárnejšia elektrická výbava TV Progress od spoločnosti Cegelec. Modernizovaný bol aj interiér a stanovisko vodiča. Novým prvkom je stredný nízkopodlažný článok s výsuvnou nájazdovou plošinou.
Technické parametre
- Dĺžka (bez spriahadiel): 28,25 m
- Šírka: 2,5 m
- Výška: 3,48 m
- Miesta celkom: 144 (4 osoby na m²)
- na sedenie: 54
- na státie: 90 (4 osoby na m²)
- Max. rýchlosť: 65 km/h
Prevádzka
Modernizácie na typ K3R-N prebiehali v rokoch 2002 – 2004.
Nové vozidlá sú vyrábané od roku 2006.
- Brno
- modernizované 2 vozne
- prvý vozeň z dodávky novostavieb už jazdí v Brne v skúšobnej prevádzke (2006)
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra K3R-N
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk