Železničná trať Spišské Vlachy – Spišské Podhradie - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Železničná trať Spišské Vlachy – Spišské Podhradie
Spišské Vlachy – Spišské Podhradie
Historický motorový vozeň pod Spišským hradom
Historický motorový vozeň pod Spišským hradom
Základné informácie
Číslo trate187
PrevádzkovateľŽSR
Dĺžka9,226 km
Parametre trate
Rozchod1435 mm
Počet koľají1
Napájacia sústavaneelektrifikovaná
Max. sklon15‰
Max. rýchlosť60
Priebeh trate
Straight track
trať 180 smer Žilina
Station on track
0,000 Spišské Vlachy
Unknown route-map component "ABZgr"
trať 180 smer Košice
Stop on track
1,389 Spišské Vlachy mesto
Stop on track
3,537 Bystrany na Spiši
Stop on track
5,765 Katúň
End station
9,226 Spišské Podhradie

Železničná trať Spišské Vlachy – Spišské Podhradie (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 187) je jednokoľajná lokálna železničná trať na Slovensku, ktorá spája Spišské Vlachy a Spišské Podhradie. Po takmer 5 rokoch (od decembra 2012) sa na trati obnovila prevádzka vlakov sezónne cez víkendy, a to v období od 3. júna do 27. augusta tromi pármi vlakov.

História

Vybudovaním Košicko-bohumínskej železnice sa v regióne Spiša výrazne zlepšila dopravná obslužnosť. Snahou miest a obcí bolo získať prístup k trati a príležitosti sa chopili i podnikatelia zo Spišského Podhradia.

Z údolia Hornádu sa v stanici v Spišských Vlachoch odpájala nová lokálna trať z KBŽ a pokračovala na sever popri Klčovskom potoku. Výstavba 9,5 km dlhej železnice stála 660 000 K. a prevádzka na nej začala 14. októbra 1894.

O zrušení doprave na trati sa začalo počítať v júni 2012 s platnosťou od nového grafikonu 9. decembra 2012. Dôvodom bola stratovosť prevádzky motorového vlaku. Okolité obce spísali proti zrušeniu petíciu.[1] V roku 2010 bol po povodni ešte zrekonštruovaný most cez Hornád.[2] Mesto Spišské Podhradie sa rozhodlo od Železníc Slovenskej republiky odkúpiť motorový vlak, ktorý nazvalo Hanička. Investícia do vlaku bola 2400 eur, za 10 000 eur kúpilo pre vlak depo. Vlak na trati prevádzkuje spoločnosť LTE Logistik a Transport Slovakia, s. r. o. Od 27. mája 2017 vozí od júna do konca augusta tri páry vlakov za symbolické euro za jazdu.[3]

Stanice na trati

Pozri aj

Iné projekty

Referencie

  1. ŠIMOŇÁKOVÁ, Martina. Vlak zo Spišských Vlách do Podhradia končí . Petit Press, 2012-07-14, . Dostupné online.
  2. FILIP, Ján. Pozrite si miesta, kam sa nedostanete ani vlakom zadarmo . Petit Press, 2014-11-03, . Dostupné online.
  3. RIMAJ, Štefan. Hanička privezie turistov k Spišskému hradu . Perex, 2017-05-26, . Dostupné online.

Zdroj

Externé odkazy



Súradnice: 48°58′07″S 20°45′06″V / 48,968495°S 20,751554°V / 48.968495; 20.751554

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Železničná trať Spišské Vlachy – Spišské Podhradie





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk