Peugeot 104 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Peugeot 104
 ...
Peugeot 104 (1972–1976)
Peugeot 104 Coupé (1976–1988)

Peugeot 104 bol miniautomobil od Peugeotu, ktorý sa vyrábal od roku 1972 až do roku 1988. Najskôr bol v prevedení iba ako 4-dverový s malým batožinovým priestorom, ale nasledujúci rok pribudol aj 3-dverový (oficiálne: Coupé) so skráteným rázvorom. V priebehu roka 1976 boli k dispozícii za príplatok na 4-dverovú verziu piate dvere, vďaka ktorím sa zo 104 stala 5-dverová verzia.

104 mala premiéru s novo vyvinutým hliníkovým, štvorvalcovým motorom, kde motor a prevodovka mali spoločnú olejovú náplň a valce boli naklonené pod 72 stupňovým uhlom smerom dozadu. Motor s obsahom 954 cm³ mal výkon 45 k a ďalší motor o objeme 1.124 cm³ mal 50 k. Motory s obsahom 1.360 cm³ boli vo výkonových verziách so 60, 72 a 79 k.

Ďalšie varianty

Peugeot 104 ako sedan
Peugeot 104 ako Kombi

V roku 1975 vyvinul Peugeot na rozšírenie tejto triedy štvordverový sedan a štvordverové kombi ktoré, ale skončili ako prototypy a do výroby sa nedostali.

Zadnú časť sedanu 104 neskôr dostal Talbot-model Solara a Tagora.

Sesterské modely

Citroën LN a LNA

Citroën LN

V roku 1976 predstavil PSA Citroën LN, ktorý použil karosériu zo stoštvorky, kde sa nachádzal trochu modifikovaný dvojvalcový motor Dyane ktorý bol prevzatý z vozidla Citroen 2CV-Motor. Motor mal tri namiesto dvoch ložísk kľukového hriadeľa a elektronické zapaľovanie.

V roku 1978 prišiel LN už ako Citroën LNA so štvorvalcovými peugeot motormi, ale iba s výkonovými verziami 45 a 50 k (Peugeot 104 mal až 79 k a neskôr dokonca 93 k). LN(A) bol ponúkaný iba v troj dverovej verzii s krátkym rázvorom. Pre zákazníkov Citroënu ktorý chceli päťdverovú verziu, bol postavený na platforme 104 Citroën Visa.

Talbot Samba

Talbot Samba Cabriolet

V roku 1982 vznikol Talbot Samba, iba ako trojdverová verzia, ale s kompletnou ponukou motorov. Talbot Samba bolo ako jedniné z troch popisovaných vozidiel v ponuke aj ako kabriolet ktorý bol od Pininfarina.

Koniec výroby a nástupcovia

Následovníci boli Citroën AX od roku 1986 a Peugeot 205 od roku 1983.

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Peugeot 104 na nemeckej Wikipédii.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Peugeot 104
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Peugeot_104





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk