Tupolev SB-2 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tupolev SB-2
ANT-40/SB
Typľahký bombardér
VýrobcaMoskovský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova
Irkutský letecký závod č. 125 J. V. Stalina
Prvý let7. októbra 1934
Zavedený1936
Vyradený1950 (Španielsko)
Hlavný používateľZSSR
Česko-Slovensko
Čína
Španielsko
Fínsko
Bulharsko
Výroba1936 - 1941
Vyrobených6656

Tupolev SB-2 bolo sovietske bombardovacie lietadlo používané v druhej polovici 30. rokov a na začiatku druhej svetovej vojny.

Fínsky Tupolev SB-2

Vznik a vývoj

Prototyp sovietskeho ľahkého bombardéra Tupolev SB-2 vzlietol pod označením ANT-40 prvýkrát v roku 1934. Do výzbroje letectva sa dostal v roku 1936. Svojou rýchlosťou zaujal aj československých vojenských expertov, ktorí prejavili záujem o nákup a licenciu. Lietadlo sa zúčastnilo Španielskej občianskej vojny na strane republikánov, kde v rýchlosti prekonal aj väčšinu stíhacích lietadiel Frankistov. Po ukončení bojov sa SB-2 dostal do výzbroje španielskej armády, ďalšie kusy získala Čína. Od roku 1938 sa vyrábal vylepšený typ SB-2bis. Tieto lietadlá sa zúčastnili bojov v Zimnej vojne, pričom fínske letectvo niekoľko kusov ukoristilo. Výroba SB-2 sa ukončila v roku 1941. Počas bojov na východnom fronte sa stroje ukázali ako slabo pancierované a pomalé. Boli nahradené modernejšími typmi, predovšetkým strojmi Pe-2.

SB-2 v Československu

SB-2 sa vyrábal v licencii uzavretej v roku 1937 tiež v Česko-Slovensku pod označením B-71 v továrňach Avia a Aero. Súčasťou dohody boli aj dodávky strojov zo Sovietskeho zväzu, dokiaľ sa nerozbehne výroba v Československu. Celkom Československé letectvo získalo 61 kusov B-71 (36 kusov neskôr odkúpilo Bulharsko).

Technické údaje SB-2

  • Rozpätie: 20,43 m
  • Dĺžka: 12,29 m
  • Nosná plocha: 56 m²
  • Prázdna hmotnosť: 4 768 kg
  • Vzletová hmotnosť: 7 880 kg
  • Motor: 2x VK-100, neskôr M-100A s výkonom 840 k. SB-2bis mali motory M-103 s výkonom 1 100 k.

Výkony

  • Tupolev SB 2M-103 od 38. SBAP, leto 1939
    Maximálna rýchlosť: 410 km/h, (SB-2bis: 450 km/h)
  • Dostup: 7 800 m
  • Dolet: 100-2 300 km
  • Plošné zaťaženie: 141 kg/m²
  • Pomer hmotnosť/výkon: 0,18 kW/kg

Výzbroj

  • 6x guľomet ŠKAS kalibru 7,62 mm
  • jedna 500 kg bomba alebo šesť 100 kg bômb

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Tupolev SB-2 na českej Wikipédii.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tupolev SB-2
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Tupolev SB-2





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk