Avia B.135 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Avia B.135
Avia B.135
Avia B-135 PD.jpg
Typstíhacie lietadlo
VýrobcaAvia
KonštruktérFrantišek Novotný
Prvý let28. septembra 1938 (Avia B.35.1)
20. júna 1940 (Avia B.35.3, resp. Av.135.1)
Hlavný používateľBulharsko
Vyrobených12+1

Avia B.135 bolo moderné česko-slovenské stíhacie lietadlo, pokračovateľ lietadla Avia B.35. Stroj mal zaťahovací podvozok (konečne – počítalo sa s ním už pre B.35), takže aj s pôvodným motorom dosahoval lepších výkonov, než jeho predchodca a mohol sa stať ekvivalentom nemeckého Bf 109E. Aviu B.135 poháňal motor Avia HS 12Ycrs, umožňujúci montáž kanóna v osi vrtule (v Avii licenčne vyrábaný Hispano-Suiza) s max. výkonom 850 k (625 kW) pri 2400 ot./min. Výzbroj sériových lietadiel mali tvoriť dva synchronizované guľomety vzor 30 kalibru 7,92 mm a medzi blokmi valcov motora mal byť jeden kanón Oerlikon FFS kalibru 20 mm, strieľajúci dutou osou vrtule.

Nakoniec bolo popri prototypoch vyrobených iba dvanásť sériových lietadiel pre Bulharsko. Tie boli pod označením Av.135.101 až Av.135.112 dokončené medzi aprílom a septembrom 1942 a dodané začiatkom roku 1943. K nim bolo dodaných aj 35 náhradných motorov. Lietadlá boli odovzdané stíhacej leteckej škole na základni Dolna Mitropolja. Bulharsko uvažovalo o sériovej výrobe lietadla pod označením DAR-11 v továrni DAR v Božurišti neďaleko Sofie, tá sa však neuskutočnila.

Používatelia

Bulharsko Bulharsko

Špecifikácie (B.135)

Avia B.135

Technické údaje

  • Posádka: 1 (pilot)
  • Dĺžka: 8,50 m
  • Rozpätie: 10,85 m
  • Výška: 2,60 m
  • Nosná plocha: 17,00 m²
  • Hmotnosť prázdneho lietadla: 2 063 kg
  • Vzletová hmotnosť: 2 462 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 2 547 kg
  • Pohonná jednotka: 1 × kvapalinou chladený dvanásťvalcový vidlicový motor Avia HS 12Ycrs s výkonom 625 kW (850 k) pri 2400 ot./min.

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 535 km/h (vo výške 4 000 m)
  • Cestovná rýchlosť: 460 km/h
  • Dolet: 550 km
  • Dostup: 9 500 m
  • Stúpavosť: 13,5 m/s

Výzbroj

  • 2× synchronizovaný guľomet vzor 30 kalibru 7,92 mm nad motorom (so zásobou 450 nábojov na hlaveň)
  • (inštalácia kanónu kalibru 20 mm sa na sériových strojoch nikdy neuskutočnila)[1]
  • jedna 100 kg bomba alebo dve 50 kg bomby

Referencie

  1. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/1160/start/-1

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Avia B.135

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Avia B-135 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Avia B.135





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk