Lisunov Li-2 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Lisunov Li-2
Li-2
Lisunov Li-2T HA-LIX Hahnweide 2011 02.jpg
Zachovaný Lisunov Li-2T v starých farbách maďarskej leteckej spoločnosti Malév
Typnákladné/osobné viacúčelové lietadlo a ľahký bombardér
VýrobcaChimkovský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova
Taškentský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova
Kazanský letecký závod č. 124 Sergo Ordžonikidze
Komsomoľskoamurský letecký závod č. 126
Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova
KonštruktérBoris P. Lisunov
Zavedený1939
Hlavný používateľVojenské vzdušné sily ZSSR
Aeroflot
Výroba19391952
Vyrobených4 937
Vojenský variant lietadla Lisunov Li-2 v múzeu SNP v Banskej Bystrici

Lisunov Li-2 (v kóde NATO: „Cab“), pôvodne označované ako PS-84, bolo sovietskou verziou amerického civilného dopravného lietadla Douglas DC-3, vyrábaného v licencii z roku 1937. Stroj bol upravený pre sovietske podmienky, bol do neho inštalovaný sovietsky motor Švecov M-62 a niektoré lietadlá boli aj vyzbrojené. Vstupné dvere pre cestujúcich sa presunuli na druhú (pravú) stranu trupu a dvere nákladového priestoru boli posunuté takmer až nad krídlo. V takto uvoľnenom priestore zadnej časti trupu boli vo vojenskej verzii po oboch stranách trupu inštalované guľomety. Novinkou tiež bola aj strelecká veža v hornej časti trupu.

Počas druhej svetovej vojny lietali Lisunovy aj nad Česko-Slovenskom. Na začiatku 50. rokov zakúpili lietadlá Li-2 aj Československé aerolínie, u ktorých lietali po boku originálnych C-47, ale ich obľuby najmä medzi mechanikmi kvôli nižšej spoľahlivosti motorov nedosiahli. Slúžili tiež v česko-slovenskom vojenskom letectve a u Bezpečnostnej letky, ktorej nástupcom sa stal Letecký oddiel Ministerstva vnútra.

Špecifikácie (Li-2)

Li-2

Technické údaje

  • Posádka: 5-6
  • Pasažieri: 14-24
  • Motor: 2x hviezdicový deväťvalcový motor Švecov AŠ-62IR, každý s výkonom 735 kW
  • Rozpätie: 28,81 m
  • Dĺžka: 19,65 m
  • Výška: 5,12 m
  • Plocha krídel: 91,70 m²
  • Hmotnosť (prázdny): 7 459 kg
  • Hmotnosť (vzletová): 11 500 kg

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 318 km/h (vo výške 2000 m)
  • Cestovná rýchlosť: 220 km/h (vo výške 1800 m)
  • Dostup: 5 600 m
  • Dolet: 2 200 km

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lisunov Li-2 na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Lisunov Li-2
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Lisunov Li-2





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk