Douglas A-20 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Douglas A-20
A-20 Havoc
DB-7/Boston/P-70
Douglas A-20G Havoc.jpg
Douglas A-20G-20-DO Havoc v službách Armádnych vzdušných síl USA
Typľahký bombardér
nočné stíhacie lietadlo
VýrobcaDouglas Aircraft Company
KonštruktérEd Heinemann
Prvý let26. októbra 1938
Zavedený10. januára 1941
Vyradený1949 (USAF)
Charaktervyradený
Hlavný používateľUnited States Army Air Forces
Sovietske vzdušné sily
Royal Air Force
Francúzske vzdušné sily
Výroba1939 - 1944
Vyrobených7 478

Douglas DB-7/A-20 Havoc/Boston bol jedným z najlepších dvojmotorových bombardovacích lietadiel druhej svetovej vojny.

Vznik a vývoj

Stroj vznikol na základe výberového konania na nový typ ľahkého útočného bombardéra z roku 1937. Prvý prototyp stroja vzlietol už v októbri 1938 a bol vyvíjaný ďalší prototyp. Stroje objednalo Francúzsko, ale do jeho kapitulácie v roku 1940 bolo dodaných len niečo cez 70 kusov, zvyšok objednávky prevzala Veľká Británia. Lietadlo bolo vyrábané v rôznych variantoch pre dvoch až troch členov posádky. Stroje mali rozdielne motory, výzbroj aj rôzne ďalšie vybavenie podľa potrieb zákazníkov, ku ktorým sa od konca roku 1941 zaradil aj Sovietsky zväz.

Bojové použitie

Lietadlá Douglas DB-7/A-20 Boston používali nielen USA, ale aj mnohé ďalšie štáty, medzi ktoré predovšetkým patrí Veľká Británia, Francúzsko a Sovietsky zväz. Mali široké použitie, boli používané ako stíhacie, nočné stíhacie, bojové a prieskumné lietadlá.

Technické údaje

DB-7B (Boston Mk.III)

Douglas Boston Mk.III 88. squadrony, RAF, 1942
Bombardéry Douglas Boston Mk.III RAF letia vo formácii
  • Posádka: 2 alebo 3
  • Dĺžka: 14,63 m
  • Rozpätie: 18,69 m
  • Výška: 5,36 m
  • Plocha krídel: 43,20 m2
  • Hmotnosť (prázdny): 6 827 kg
  • Hmotnosť (vzletová): 9 215 kg
  • Pohon: 2x hviezdicový piestový motor Wright R-2600-A5B "Double Cyclone", každý s výkonom 1 268 kW
  • Maximálna rýchlosť: 546 km/h
  • Dostup: 7 225 m
  • Dolet: 1 690 km

Výzbroj

  • 4x pevný guľomet M1919 Browning kalibru 7,7 mm po bokoch predku
  • 2x pohyblivý guľomet M1919 Browning kalibru 7,7 mm v zadnej časti trupu
  • 1x pohyblivý guľomet Vickers K kalibru 7,7 mm vo ventrálnej časti trupu
  • 907 kg bômb


Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Douglas A-20 na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Douglas A-20
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Douglas A-20





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk