Diaľnica M0 (Maďarsko) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Diaľnica M0 (Maďarsko)
0
0

Diaľnica M0
Trasa M0
Trasa M0
Základné údaje
Správca Állami Autópálya Kezelő Zrt.
(štát) 
Výstavba 1986-2015 
Celková dĺžka 103 km 
v prevádzke 85,6 km 
v pláne 17,4 km
Štát Maďarsko Maďarsko
Župa Peštianska župa
Budapešť 
Rozšírenia 3+3: 24 km 
Výjazdy 21 (v prevádzke) 
Križovatky 9 (v prevádzke) 
M0 pri výjazde Budapest-Újpalota (Rákosszentmihály)
M0 pri výjazde Budapest-Újpalota (Rákosszentmihály)
M0 pri výjazde Budapest-Újpalota (Rákosszentmihály) 
Objekty na trase

Diaľnica M0 (maď. Autóút/Autópálya M0, M0-s autópálya/autóút) je maďarská diaľnica (čiastočne rýchlostná cesta), ktorá po svojom vybudovaní vytvorí obchvat hlavného mesta Budapešť. Celková dĺžka cesty bude 103 kilometrov a budú po nej prechádzať európske cesty E71, E73 a E75.

Z celkovej plánovanej dĺžky je v súčasnosti v prevádzke 85,6 km. 31. augusta 2013 bol otvorený 6,6 km dlhý úsek, ktorý nahradil takzvanú M0a neďaleko križovatky s M5 pri meste Gyál. V minulosti musela tranzitná doprava pri prechode M0 prechádzať 5 kilometrov cez diaľnicu M5. Táto obchádzka bola otvorením novej časti M0 odstránená a M0a bola prečíslovaná na M51.

Diaľnica M0 sa križuje so všetkými hlavnými maďarskými diaľnicami a rýchlostnými cestami (M1 až M7). Rýchlosť je tu vzhľadom na rôzne šírkové usporiadanie obmedzená rôzne od 70 do 110 km za hodinu. V roku 2013 bol otvorený rozšírený úsek diaľnice medzi diaľnicou M6 a rýchlostnou cestou M51. Do budúcnosti sa plánuje rozšírenie M0 na tri jazdné pruhy v oboch smeroch aj na ostatných úsekoch,[1] čím budú odstránené tieto rýchlostné obmedzenia.

História

Prvé plány na stavbu budapeštianskeho diaľničného okruhu sa objavili už v období druhej svetovej vojny. Navrhol ich v roku 1942 profesor budapeštianskej univerzity Boldizsár Vásárhelyi. Po druhej svetovej vojne bola ekonomická situácia krajiny zlá, takisto upadol i automobilizmus, takže jeho plány upadli do zabudnutia.

V 60. rokoch sa opätovne objavili plány na diaľničný okruh, ktorý bol podobný parížskému Périphéque. Táto cesta mala spájať všetky budapeštianske radiály (cesty 17). V polovici 70. rokov boli tieto plány zamietnuté, pretože boli definované iné priority - napríklad diaľnice M1, M3 a M7. Vnútromestské komunikácie (napríklad Hungária körút) boli pre vtedajšiu dopravu postačujúce.

V 80. rokoch však hustota dopravy vzrástla a boli opätovne oživené plány vybudovať vonkajší obchvat hlavného mesta. V roku 1988 bola slávnostne odovzdaná do prevádzky prvá časť diaľničného okruhu - medzi diaľnicami M1 a M5, kde bola intenzita dopravy najhustejšia. Táto komunikácia však časom nespĺňala parametre a bolo potrebné ju prebudovať. Neskôr bolo potrebné, vzhľadom na stále narastajúcu hustotu dopravy vybudovať aj ďalšie úseky obchvatu. V roku 2005 pribudol úsek medzi M5 a M4, a v roku 2008 úsek medzi M4, M3, M2 a cestou 11. Súčasťou tohto úseku bol i most Megyeri híd.

Rozšírenie M0 na 3+3

10 kilometrov rozšírenej diaľnice na úseku medzi diaľnicami M7 a M6 bolo sprejazdnených v polovici roka 2012. Ďalších 12 km medzi diaľnicou M6 a rýchlostnou cestou M51 bolo otvorených 11. septembra 2013. Tieto stavebné práce spôsobovali početné obmedzenia maximálnej povolenej rýchlosti.

Plány

V štádiu príprav je 17,4 km v severnej časti mesta medzi predmestiami Békásmegyer a Budaörs. Ide o technicky náročný úsek prechádzajúci cez Pilišské vrchy. Bude tu potrebné vybudovať viacero mostov a dva tunely v celkovej dĺžke viac ako 5 km.

Sektory

Diaľnica M0 je vzhľadom na jej dĺžku rozdelená na štyri sektory.

Sektory diaľnice M0
Južný sektor Déli szektor 36 km medzi a
Východný sektor Keleti szektor 38 km medzi a
Severný sektor Északi szektor 16 km medzi a
Západný sektor Nyugati szektor 18 km medzi a

Úsek dočasne označený ako M0a bol súčasťou južného sektora s výjazdmi číslo 24 a 30. Postavený bol náhradný úsek, ktorý vedie južnejšie od staršieho. Po dostavbe v roku 2013 bol M0a označený ako M51. Na dopravných značkách sa označenie M0a nevyskytovalo a uvádzalo sa namiesto toho M0.

Hlavné križovatky

Dôležité diaľničné križovatky na diaľnici M0
(0) Törökbálint v prevádzke
(4) Törökbálint v prevádzke
(12) Budapest-Nagytétény v prevádzke
(24) Budapest-Soroksár v prevádzke
(31) Felsőpakony v prevádzke
(42) Vecsés v prevádzke
(54) Budapest-Rákosliget v prevádzke
(69) Budapest-Újpalota v prevádzke
(72) Dunakeszi v prevádzke
(85) Pilisvörösvár v pláne

Galéria

Externé odkazy

Referencie

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Diaľnica M0 (Maďarsko)





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk