Mil Mi-26 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Mil Mi-26
Mi-26
Russian Air Force Mi-26 Beltyukov.jpg
Mi-26 ruských vzdušných síl
Typťažký dopravný vrtuľník
VýrobcaMoskovskij vertoľotnyj zavod imeni M. L. Miľa
Prvý let14. december 1977
Zavedený1983
CharakterV službe
Hlavný používateľZSSR
Štáty SNŠ
Rusko
Výroba1980 - dodnes
Vyrobených276

Mil Mi-26 (v kóde NATO: Halo) je ruský (pôvodne sovietsky) viacúčelový dopravný vrtuľník. Použiteľný v civilnom aj vo vojenskom sektore. Je to najväčšia a najvýkonnejšia sériovo vyrábaná helikoptéra.

Prvý let stroj absolvoval 14. decembra 1977. Vyrábal sa v Rostovskej vrtuľníkovej továrni v meste Rostov nad Donom. Dodnes bolo postavených spolu 276 sériových strojov.

Stroj Mi-26 je pre svoju veľkosť posádkami prezývaný „lietajúca krava“ (letajuščaja karova). Ako viacúčelový vrtuľník môže byť použitý pre civilné aj vojenské účely. Jeho nosnosť sa pohybuje do 20 ton. Cena jedného kusu sa pohybuje okolo 20-25 miliónov dolárov[1].

Varianty

  • V-29 Prototyp
  • Mi-26 (NATO - "Halo-A") Vojenská nákladná verzia
  • Mi-26A vylepšená verzia s vylepšeným navigačným systémom
  • Mi-26M vylepšená verzia vychádzajúca z Mi-26 navrhnutá na vyšší výkon
  • Mi-26MS lekárska evakuačná verzia
  • Mi-26NEF-M protiponorková vojenská verzia
  • Mi-26P transportná verzia pre pasažierov (kapacita: 63)
  • Mi-26PP verzia na prenos rádiových vĺn
  • Mi-26PK lietajúci žeriav
  • Mi-26S záchranná verzia
  • Mi-26T nákladná verzia

Špecifikácie

Mil Mi-26 HALO.png

Špecifikácie sú spracované na základe publikácie Jane's All The World's Aircraft 2003–2004.[2]

Technické parametre

  • Posádka: 5 mužov (2 piloti, 1 navigátor, 1 inžinier, 1 technik)
  • Nosnosť:
    • 90 vojakov alebo 60 ležiacich ranených
    • 20 000 kg nákladu
  • Dĺžka: 40,025 m (s rotormi)
  • Priemer hlavného rotora: 32,00 m
  • Výška: 8,145 m
  • Plocha rotoru: 804,25 m²
  • Prázdna hmotnosť: 28 200 kg
  • Vzletová hmotnosť: 49 600 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 56 000 kg
  • Pohonná jednotka: 2× turbohriadeľový motor Lotarev D-136, 8 500 kW každý

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 295 km/h
  • Cestovná rýchlosť: 255 km/h
  • Dolet: 1 920 km (s prídavnými nádržami)
  • Dostup: 4 600 m

Referencie

  1. Podpisan kontrakt na postavku v Kitaj ťjaželovo vertaľota Mi-26TS . http://vpk.name/, 06.11.2008, . Dostupné online. (po rusky)
  2. Jackson, P., 2003, Jane's All The World's Aircraft 2003–2004. Coulsdon, UK: Jane's Information Group, s. 393–394

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Mil Mi-26
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Mil Mi-26





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk