A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Jules Bianchi | |
Bianchi v roku 2012 | |
Osobné informácie | |
---|---|
Štát | Francúzsko |
Dátum narodenia | 3. august 1989 |
Miesto narodenia | Nice, Francúzsko |
Dátum úmrtia | 17. júl 2015 (25 rokov) |
Miesto úmrtia | Nice, Francúzsko |
Kariéra vo Formule 1 | |
Sezóny | 2013,2014 |
Tímy | Marussia-Ferrari |
Počet pretekov | 34 (34 štartov) |
Majster sveta | 0 |
Víťazstvá | 0 |
Stupne víťazov | 0 |
Body | 2 |
Pole positions | 0 |
Najrýchlejšie kolá | 0 |
Prvá GP | Veľká cena Austrálie 2013 |
Posledná GP | Veľká cena Japonska 2014 |
Odkazy | |
Jules Bianchi multimediálny obsah na commons | |
Jules Bianchi ( 3. august 1989, Nice, Francúzsko – † 17. júl 2015,[1] Nice, Francúzsko) bol francúzsky pilot Formuly 1, ktorý naposledy pretekal za tím Marussia F1 Team. Bianchi debutoval v F1 vo Veľkej cene Austrálie 2013. Predtým pretekal vo Svetovej sérii Renault 3.5, sérii GP2 a Formula 3.
Bianchi vstúpil do Formuly 1 v roku 2011 ako testovací pilot Ferrari. V rovnakej úlohe pôsobil aj v nasledujúcej sezóne ako pilot Force Indie. V roku 2013 debutoval v tíme Marussia F1 Team a v prvých pretekoch v Austrálii finišoval na 15. mieste. V sezóne získal 0 bodov a skončil na 19. mieste v pohári jazdcov. Jeho najlepším umiestnením bolo 13. miesto vo Veľkej cene Malajzie. V októbri jeho tím oznámil predĺženie zmluvy do konca roku 2014. Svoje prvé body a prvé body pre tím Marussia získal pri Veľkej cene Monaka.
V roku 2014 havaroval na okruhu Suzuka Circuit počas Veľkej Ceny Japonska a v roku 2015 zraneniam hlavy podľahol.
Začiatky kariéry
Formula Renault
V roku 2007 Bianchi skončil s pretekním na motokárach a pretekal vo francúzskej sérii Fomruly Renault 2.0 za tím SG Formula. V šampionáte skončil na prvom mieste s piatimi víťazstvami. takisto pretekal v sérii Eurocup Formula Renault 2.0, kde v troch pretekoch získal jednu pole position a jedno najrýchlejšie kolo.
Formula 3
Na konci roku 2007 podpísal zmluvu s tímom ART Grand Prix, s ktorým pretekal v sérii Formula 3 Euroseries. Bianchiho manažér je momentálne Nicolas Todt, ktorý je tiež manažérom Felipeho Massu.
V roku 2008 vyhral preteky Masters of Formula 3 v Zolderi a tiež skončil tretí v Eurosérii F3.
V roku 2009 pokračoval v tíme ART Grand Prix ako tímový kolega Valtteriho Bottasa, Estebana Gutiérreza a Adriena Tambaya. S ôsmimi víťazstvami si zaistil titul v predposledných pretekoch v Dijon-Prenois. V posledných pretekoch na Hockenheimringu pridal deviate víťazstvo.
GP2
Bianchi pretekal za ART Grand Prix v ázijskej sérii GP2 a v roku 2010 pretekal v hlavnom šampionáte GP2. V ázijskej sérii pretekal v troch zo 4 pretekov. V hlavnej sérii Gp2 získal 2 pole positions a niekoľko umiestnení na bodovaných priečkach predtým ako bol zranený počas nehody na Hungaroringu. V tom čase bol na štvrtom mieste v hodnotení jazdcov. Aj napriek pesimistickej prognóze prameniacej z vážnosti jeho zranení sa dokázal uzdraviť a zúčastnil sa druhej polovice sezóny.
Bianchi zostal v tíme ART Grand Prix aj v nasledujúcej sezóne. Jeho tímovým kolegom bol šampión série GP3 z roku 2010, Esteban Gutiérrez. Zahviezdil v prvých dvoch pretekoch GP2 Asia keď sa mu podarilo za sebou udržať Romaina Grosjeana v hlavných pretekoch a v šprinte finišoval ako štvrtý, ale neskôr bol penalizovaný. V šampionáte skončil druhý za Romainom Grosjeanom. V hlavnej sérii GP2 skončil 3. za Grosjeanom a Lucom Filippim.
Formula Renault 3.5
Bianchi zvolil prestup do Formule Renault 3.5 v roku 2012. Podpísal zmluvu s tímom Tech 1 Racing a jeho tímovým kolegom bol Kevin Korjus, neskôr nahradený Danielom Abtom.
Formula 1
Ferrari a Force India
V auguste 2009 bol Bianchi spojovaný s miestom pretekárskeho jazdca Scuderie Ferrari potom čo sa zranil Felipe Massa. Bianchi testoval pre Ferrari v teste mladých pilotov v Jereze de la Frontera 1. – 2. decembra 2009. Bianchiho výsledok počas prvého dňa viedol k podpísaniu zmluvu s Ferrari do ich jazdeckej akadémie.
11. novembra 2009 bol potvrdený ako testovací a rezervný pilot tímu Ferrari. Nahradil v tejto funkcii Lucu Badoera, Giancarla Fisichellu a Marca Geného. Pokračoval v pretekaní v GP2, keďže Formula 1 povoľuje testovacím a rezervným pilotom pretekať súčasne aj v iných sériách. Pre sezónu 2012 ho Ferrari uvoľnilo do tímu Force India, kde počas sezóny plnil funkciu testovacieho pilota a objavil sa v niektorých piatočných tréningoch.
Marussia
2013
1. marca 2013 oznámil tím Marussia, že Bianchi nahradí v pozícii jazdca tímu Luiza Raziu, ktorého kontrakt bol vypovedaný pre sponzorské problémy. V jeho prvých pretekoch skončil v kvalifikácii 19., pred jeho tímovým kolegom Maxom Chiltonom. V pretekoch predbehol Pastora Maldonada a Daniela Ricciarda a vo svojich debutových pretekoch skončil na 15. mieste. Vo veľkej cene Japonska on a Charles Pic z Caterhamu dostali penalizáciu 10 miest na štarte kvôli obdržaniu 3 a viac napomenutí počas sezóny. Preteky sa pre neho skončili po skorej kolízii s Giedom van der Gardem.
2014
V októbri bolo oznámené, že Bianchi ostane s tímom aj v nasledujúcej sezóne. Vo Veľkej cene Monaka sa mu podarilo skórovať prvé body tímu Marussia v F1. V ôsmich pretekoch z deviatich sa mu podarilo skončiť pred tímovým kolegom Chiltonom, čím si získal status tímovej jednotky. Chilton odstúpil z pretekov 2x, zatiaľ čo Bianchi 5x, pričom v štyroch prípadoch vinou mechanickej poruchy.
Nehoda v Suzuke 2014
Veľká cena v Suzuke 2014 odštartovala za safety carom, kvôli hustému dažďu, ktorý bol zapríčinený blížiacim sa tajfúnom Phanfone. Preteky neskôr pokračovali v prechodných podmienkach. Pred koncom pretekov začal dážď opäť hustnúť a v dôsledku pribúdajúcej vody stratil Adrian Sutil zo Sauberu kontrolu nad autom v zákrute číslo 7. Na trať vyšiel žeriav, do ktorého o kolo neskôr Bianchi takmer čelne narazil. Preteky boli predčasne ukončené červenou vlajkou. Bianchi bol v bezvedomí transportovaný do nemocnice v Yokkaichi. CT ukázalo vážne poranenia hlavy. Bianchi ostal na JIS v kritickom, ale stabilizovanom stave. V novembri ho previezli do nemocnice v jeho rodnom meste Nice.
Počas premiérovej Veľkej ceny Ruska pretekal tím Marussia iba s jedným autom ako pocta Bianchimu.
Pretekárska kariéra
Zhrnutie kariéry
Sezóna | Séria | Tím | Počet pretekov | Víťazstvá | Pole positions | Najrýchlejšie kolá | Pódiá | Body | Poradie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2007 | Francúzska séria Formula Renault 2.0 | SG Formula | 13 | 5 | 5 | 10 | 11 | 172 | 1. |
Eurocup Formula Renault 2.0 | 8 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 22. | ||
2008 | Formula 3 Euroseries | ART Grand Prix | 20 | 2 | 2 | 2 | 7 | 47 | 3. |
Macau Grand Prix | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | N/A | 9. | ||
Masters of Formula 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | N/A | 1. | ||
2009 | Formula 3 Euro Series | ART Grand Prix | 20 | 9 | 6 | 7 | 12 | 114 | 1. |
Britský šampionát Formuly 3 | 4 | 0 | 2 | 2 | 3 | 0 | NC† | ||
Macau Grand Prix | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | N/A | 10. | ||
Formula Renault 3.5 | SG Formula | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | N/C | |
2009 – 10 | GP2 Asia | ART Grand Prix | 6 | 0 | 1 | 2 | 1 | 8 | 12. |
2010 | GP2 | ART Grand Prix | 20 | 0 | 3 | 1 | 4 | 52 | 3. |
2011 | GP2 | Lotus ART | 18 | 1 | 1 | 0 | 6 | 53 | 3. |
GP2 Asia | 4 | 1 | 0 | 1 | 2 | 18 | 2. | ||
Formula 1 | Scuderia Ferrari | Testovací pilot | |||||||
2012 | Formula Renault 3.5 | Tech 1 Racing | 17 | 3 | 5 | 7 | 8 | 185 | 2. |
Formula 1 | Sahara Force India F1 Team | Testovací pilot | |||||||
2013 | Formula 1 | Marussia F1 Team | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 19. |
2014 | Formula 1 | Marussia F1 Team | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 16. * |
†- Jazdec nemohol bodovať
*- Sezóna prebieha
Výsledky v F1
Rok | Tím | Šasi | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Por. v šampionáte jazdcov | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012 | Sahara Force India F1 Team | Force India VJM05 | Mercedes FO 108Z 2.4 V8 | AUS | MAL | CHN TJ |
BHR | ESP TD |
MON | CAN | EUR TD |
GBR TD |
GER TD |
HUN TD |
BEL | ITA TD |
SIN | JPN | KOR TD |
IND | ABU TD |
USA | BRA | – | – |
2013 | Marussia F1 Team | Marussia MR02 | Cosworth CA2013 V8 | AUS 15 |
MAL 13 |
CHN 15 |
BHR 19 |
ESP 18 |
MON Ret |
CAN 17 |
GBR 16 |
GER Ret |
HUN 16 |
BEL 18 |
ITA 19 |
SIN 18 |
KOR 16 |
JPN Ret |
IND 18 |
ABU 20 |
USA 18 |
BRA 17 |
19. | 0 | |
2014 | Marussia F1 Team | Marussia MR03 | Ferrari 059/3 1.6 V6 t | AUS NC |
MAL Ret |
BHR 16 |
CHN 17 |
ESP 18 |
MON 9 |
CAN Ret |
AUT 15 |
GBR 14 |
GER 15 |
HUN 15 |
BEL 18† |
ITA 18 |
SIN 16 |
JPN 20† |
RUS |
USA |
BRA |
ABU |
19.* | 2* |
Referencie
- ↑ Formula 1 smúti. Jules Bianchi zomrel . Šport.Pravda.sk, 2015-07-18, . Dostupné online.
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Jules Bianchi na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk