A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ki-102 | |
Typ | stíhacie lietadlo, útočný bombardér |
---|---|
Výrobca | Kawasaki |
Konštruktér | Takeo Doi |
Prvý let | 1944 |
Vyradený | 1945 |
Charakter | vyradený |
Hlavný používateľ | Japonsko |
Výroba | Kawasaki Kókúki Kogjó K.K. |
Vyrobených | 288 |
Kawasaki Ki-102 (kódové označenie Spojencov Randy) bol dvojmiestny dvojmotorový strednoplošník používaný ako útočný bombardér (Ki-102b), výškový stíhač (Ki-102a) a ako nočný stíhač (Ki-102c). Japonské označenie bolo armádne útočné lietadlo typ 4.
Vznik a vývoj
Lietadlo Ki-102 vzniklo ako nástupca lietadla Ki-45 Torju. Bolo vyvinuté z lietadla Ki-96 pôvodne určeného na pozemné útoky, ktoré sa ale nedostalo do produkcie. Prvý prototyp Ki-102 vzlietol v marci 1944 a v októbri bola spustená výroba typu Ki-102b určeného na útoky na pozemné ciele. Neskôr sa vyrábala verzia Ki-102a a Ki-102c.
Verzie
Ki-102
Prototyp, celkovo 3 postavené.
Ki-102a (Typ Kō)
Denný stíhač vyzbrojený 37 mm kanónom Ho-203 a 20 mm kanónom Ho-5 a poháňaný turbokompresorovým motorom Ha-112-II Ru. Celkovo bolo dodaných 15 kusov.
Ki-102b (Typ Otu)
Verzia určená k útokom na pozemné ciele. Bolo vyrobených niečo vyše 200 kusov.
Ki-102c (Typ Hei)
Nočný stíhač so zväčšenou zásobou paliva a väčším rozpätím. Postavené 2 kusy.
Ki-108
Experimentálny nočný stíhač s pretlakovou kabínou.
Bojové nasadenie
Lietadlá Ki-102 boli použité pri obrane Okinawy na jar a leto roku 1945. Ďalšie stroje boli použité na experimentálne účely.
Špecifikácie (Ki-102b)
Technické údaje
- Posádka: 2
- Dĺžka: 11,45 m
- Rozpätie: 15,57 m
- Výška: 3,7 m
- Nosná plocha: 34 m²
- Hmotnosť prázdneho lietadla: 4 950 kg
- Vzletová hmotnosť: 7 300 kg
- Pohonná jednotka: 2x hviezdicový vzduchom chladený motor Micubiši Ha-112-II s výkonom 1 118 kW (1500 k)
Výkony
- Maximálna rýchlosť: 580 km/hod vo výške 6 000 m
- Cestovná rýchlosť: nie je známa
- Praktický dostup: 10 000 m
- Dolet: 2 000 km
Výzbroj
- Dve 250 kg bomby
- jeden 57 mm kanón Ho-401 inštalovaný v nose, dva 20 mm kanóny Ho-5 v spodnej časti, jeden pohyblivý dozadu strieľajúci 12,7 mm guľomet typ 1
Pozri aj
Súvisiaci vývoj
Zdroje
- COLLIER, Basil. Japanese Aircraft of World War II. London: Sidgwick&Jackson, 1979. 144 s. ISBN 0-283-98399-X
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Kawasaki Ki-102
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk