Kawasaki Ki-102 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Kawasaki Ki-102
Ki-102
Kawasaki KI-102b heavy fighter.jpg
Typstíhacie lietadlo, útočný bombardér
VýrobcaKawasaki
KonštruktérTakeo Doi
Prvý let1944
Vyradený1945
Charaktervyradený
Hlavný používateľJaponsko
VýrobaKawasaki Kókúki Kogjó K.K.
Vyrobených288

Kawasaki Ki-102 (kódové označenie Spojencov Randy) bol dvojmiestny dvojmotorový strednoplošník používaný ako útočný bombardér (Ki-102b), výškový stíhač (Ki-102a) a ako nočný stíhač (Ki-102c). Japonské označenie bolo armádne útočné lietadlo typ 4.

Vznik a vývoj

Lietadlo Ki-102 vzniklo ako nástupca lietadla Ki-45 Torju. Bolo vyvinuté z lietadla Ki-96 pôvodne určeného na pozemné útoky, ktoré sa ale nedostalo do produkcie. Prvý prototyp Ki-102 vzlietol v marci 1944 a v októbri bola spustená výroba typu Ki-102b určeného na útoky na pozemné ciele. Neskôr sa vyrábala verzia Ki-102a a Ki-102c.

Verzie

Ki-102
Prototyp, celkovo 3 postavené.

Ki-102a (Typ Kō)
Denný stíhač vyzbrojený 37 mm kanónom Ho-203 a 20 mm kanónom Ho-5 a poháňaný turbokompresorovým motorom Ha-112-II Ru. Celkovo bolo dodaných 15 kusov.

Ki-102b (Typ Otu)
Verzia určená k útokom na pozemné ciele. Bolo vyrobených niečo vyše 200 kusov.

Ki-102c (Typ Hei)
Nočný stíhač so zväčšenou zásobou paliva a väčším rozpätím. Postavené 2 kusy.

Ki-108
Experimentálny nočný stíhač s pretlakovou kabínou.

Bojové nasadenie

Lietadlá Ki-102 boli použité pri obrane Okinawy na jar a leto roku 1945. Ďalšie stroje boli použité na experimentálne účely.

Špecifikácie (Ki-102b)

Technické údaje

  • Posádka: 2
  • Dĺžka: 11,45 m
  • Rozpätie: 15,57 m
  • Výška: 3,7 m
  • Nosná plocha: 34 m²
  • Hmotnosť prázdneho lietadla: 4 950 kg
  • Vzletová hmotnosť: 7 300 kg
  • Pohonná jednotka: 2x hviezdicový vzduchom chladený motor Micubiši Ha-112-II s výkonom 1 118 kW (1500 k)

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 580 km/hod vo výške 6 000 m
  • Cestovná rýchlosť: nie je známa
  • Praktický dostup: 10 000 m
  • Dolet: 2 000 km

Výzbroj

  • Dve 250 kg bomby
  • jeden 57 mm kanón Ho-401 inštalovaný v nose, dva 20 mm kanóny Ho-5 v spodnej časti, jeden pohyblivý dozadu strieľajúci 12,7 mm guľomet typ 1

Pozri aj

Súvisiaci vývoj

Zdroje

  • COLLIER, Basil. Japanese Aircraft of World War II. London: Sidgwick&Jackson, 1979. 144 s. ISBN 0-283-98399-X

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Kawasaki Ki-102





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk