LIAZ 100 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

LIAZ 100
LIAZ 100
Výrobca LIAZ
Produkcia 1974 - 1994
Krajina pôvodu Česko-Slovensko
Predchodca LIAZ MT
Nasledovník LIAZ 200
Typ karosérie Nákladný automobil
Usporiadanie Tradičná koncepcia
Motor(y) vznetový radový 4-taktný 6 valec s objemom 11 940 cm3 a výkonom 154 kW (210 k), resp. 236 kW (320 k) pri preplňovaní
Prevodovka(y) 10+2 stupňová manuálna

LIAZ 100 bol rad česko-slovenských nákladných automobilov, vyrábaný v spoločnosti LIAZ. Nahrádzal automobil Škoda 706 MT, ktorý predstavoval určitý medzistupeň medzi modelom Škoda 706 RT a novým LIAZom 100.

Vývoj

V LIAZe prebiehal vývoj nového radu už v 60. rokoch, no pre problémy s dodávkami bola vyrábaný len modernizovaný rad RT, LIAZ MT. Pôvodne zamýšľaný prechodný model, ktorý sa mal vyrábať len dočasne, napokon nahradil LIAZ 100 až v roku 1974. Verzie so sklápaciu kabínou boli označované číslom 110, vyrábané od roku 1984.

Nový LIAZ mal mať oproti Škode 706 RT úplne nový motor, prevodovku, kabínu i nápravy, spĺňajúce požiadavky odberateľov i doby. Úsilie vývojárov prekazili komplikácie s dodávateľmi a tak vznikla v roku 1969 prechodný rad MT s novými motormi a nápravami.

Od roku 1974 sa postupne rozbehla výroba ťahačov 100.45, valníkov 100.05 a ďalších variánt vozidiel radu 100. Prvé vozidlá mali šikmo uložený motor radu M s objemom 11 940 cm³ a výkonom 210 k, v roku 1978 bol modernizovaný a označovaný ako M1 a v roku 1988 bol opäť zmodernizovaný na M1.2. Nové agregáty dosahovali vďaka prepĺňaniu výkon až 236 kW (320 k) a životnosť do generálnej opravy 420 000 km. Nové boli i 9 a 10 stupňové synchronizované prevodovky Praga. Modernizácia v roku 1984 priniesla sklápaciu kabínu a vzduchové odpruženie prednej i zadnej nápravy.

Vyrábať sa začali sklápače 150 (4x2) a 151 (4x4), podvozky 111 (4x4) a 122 (6x2) pre nadstavby. Ďalších vylepšení sa rad 100 dočkal po roku 1989, kedy sa otvorením trhu zvýšila konkurencia. V ponuke sa tak objavila nová 16-stupňová prevodovka ZF, diaľková kabína s vysokou strechou MAXI, brzdový systém ABS, centrálne mazanie, elektrické ovládanie zrkadiel i okien, chladiaci box alebo sedačky ISRI.

Výroba radu 100/110 bola ukončená po 20. rokoch produkcie v roku 1994, no podľa prianí zákazníkov sa realizovali objednávky až do konca existencie podniku.

Pozri aj

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému LIAZ 100

Zdroj

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o LIAZ 100





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk