Citroën C-Zero - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën C-Zero
 ...
Citroën C-Zero
Výrobca Citroën
Koncern PSA Peugeot Citroën
Produkcia 2010 – súčasnosť
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Predchodca Berlingo Electrique
Príbuzné autá Peugeot iOn,Mitsubishi i-Miev
Trieda malý automobil
Motor(y) elekrický
Max. rýchlosť 130 km/h
Zrýchlenie

0 – 100 km/h

15,9s
Spotreba

(90/120/mesto)

13,5 kWh/100 km
Rázvor 2 550 mm
Dĺžka 3 475 mm
Šírka 1 475 mm
Výška 1 608 mm
Hmotnosť 1 120 kg
EuroNCAP 4 (2011)

Citroën C-Zero je elektromobil vyrábaný automobilkou Citroën. Elektromobil bol vyvinutý v spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation, je takmer identický s automobilmi Peugeot iOn a Mitsubishi i-MiEV.

Opis

Na rozdiel od predchádzajúcich elektromobilov je C-Zero navrhnutý od základu ako elektromobil. Automobil je konštrukčne zhodný s automobilmi Peugeot iOn a Mitsubishi i-MiEV. Líši sa detailmi, ako napríklad tuhosťou pruženia, úrovňou výbavy (Mitsubishi ponúka 7" LCD multimediálny systém, Citroen len Bluetooth rádio), softvérovými rozdielmi a samozrejme maskou a logom automobilky.

C-Zero ponúka možnosť nabíjania v domácich podmienkach, pričom dĺžka nabíjania závisí od pripojenia, pri sieti 240 V to je 16 A - 6 hodín, 13 A - 7 hodín alebo 10 A - 9 hodín. Okrem toho je možné nabíjať aj rýchlonabíjačkou v sieti 380 V, nabíjanie trvá približne 30 minút na dosiahnutie 80% kapacity batérie. Batéria je typu Li-Ion. Priemerná spotreba je 13.5 kWh/100 kilometrov. Oficiálna maximálna rýchlosť je stanovená na 129 km/h. Automobil dosahuje priemerný dojazd 130 až 150 kilometrov, ktorý závisí od štýlu jazdy a podmienok.

Model bol propagovaný výpravou Electric odysee, elektromobilom okolo sveta.

Motorizácie

Elektromotor
Typ Kapacita batérií Priemerný výkon Max.výkon Max. krútiaci moment
Elektromotor 15,2 kWh 48k (35kW) pri 2500-8000ot. 64k (47kW) pri 3000-6000 ot. 180Nm pri 0-2000 ot.

Predchodcovia

Prvým elektromobilom od Citroënu bol dodávkový automobil TUB Electro v roku 1941. V roku 1987 predstavil úžitkové verzie C15 a C25. Prvým sériovým osobným automobilom bol v roku 1993 AX Electric s vylepšenou technológiou vodou chladených batérií. Túto koncepciu prevzali aj modely Saxo Electric a 106 Electric.

Iné projekty


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_C-Zero





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk