A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën C4 I. | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Koncern | PSA Peugeot Citroën |
Iné názvy | C-Triomphe, C4 Sedan, C4 Coupé |
Produkcia | C4 I. 2004 – 2008 C4 I. Facelift : 2008 – 2010 |
Krajina pôvodu | Francúzsko- Mulhouse Argentína- Buenos Aires Čína |
Predchodca | Citroën Xsara |
Nasledovník | Citroën C4 II. |
Príbuzné autá | Citroën Berlingo II
C4/C4 II/C4 Picasso/DS4 |
Trieda | Nižšia stredná trieda |
Typ karosérie | Hatchback, Kupé |
Prevodovka(y) | BVM5, BVM6, BVA6, Robotizovaná 6st. |
EuroNCAP | (2004) |
Citroën C4 je automobil nižšej strednej triedy, ktorý vyrába francúzska automobilka Citroën od roku 2004 do roku 2010. Je to nasledovník modelu Citroën Xsara. V roku 2008 prešiel model faceliftom exteriéru, interiéru a drobnými technickými vylepšeniami. V roku 2010 ho nahradila druhá generácia Citroën C4 II. označovaná ako C4 B7 s platformou zhodnou s modelom DS4.
C4 I.
V roku 2004 bol popri modele Citroën Xsara uvedený nový model s názvom C4. Citroën tento názov používal už v minulosti pre 4-valec Citroën C4 z rokov 1928 až 1934 preto boli staré modely premenované na AC4. Model bol v štýle značky netradičný. Miesto konvenčných prístrojov boli použité 2 LCD displeje, hlavný displej je umiestnený v strede pod čelným sklom a zobrazujúce rýchlosť a palubný počítač, bol to inovatívny krok a plus k pasívnej bezpečnosti, oči totiž nemusia preostrovať na blízko umiestnené prístroje a kontrola údajov je tak rýchlejšia, druhý nad volantom umiestnený displej zobrazuje otáčky motora.
Citroën C4 predstavil po prvýkrát robotizovanú elektronicky riadenú bezspojkovú prevodovku. Táto technológia znižuje spotrebu o 3 až 5%. A zrýchlila radenie na milisekundy.
Verzie
Popri modeli C4 boli na jeho platforme vytvorené modely technicky vychádzajúce z modelu C4 ale spadajúce do triedy MPV. Boli nimi Citroën C4 Picasso, a vo zväčšenej verzii C4 Grand Picasso. Pre export do Číny existovala verzia C4 Sedan nazývaná C-Triomphe, ktorá sa neskôr usadila aj na európskom trhu pod názvom C4 Sedan. Podľa vzoru modelu Xsara a úspešnom kupé, vznikla aj C4 Coupé. Tá sa stala základom pre súťažnú verziu C4 WRC.
Motorizácie C4 I.
C4 využíva HDi II. generácie, niektoré modeli boli s filtrom pevných častíc FAP. Dosahovali tak normu Euro IV a neskôr normu Euro V. Zážihové motory sa vyznačovali plynulým priebehom krútiaceho momentu, 90% z maximálneho momentu bolo k dispozícií už od otáčok 1800 – 2000 za minútu. Motor HPi využíval podobne ako HDi vysokotlaké priame vstrekovanie, jeho nevýhodou bola citlivosť na kvalitu paliva.
C4 I. (2004 – 2008)
Zážihové (Benzín) | |||||||
Model | Objem | Motor | Max. výkon | Max. krútiaci moment | Spotreba (Mix) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4i 16V | 1360 cc | R4 16V | 90k pri 5 250 ot. | 133 Nm pri 3 250 ot. | 6,4 L | ||
1.6i 16V | 1560 cc | R4 16V | 110k pri 5 800 ot. | 147 Nm pri 4 000 ot. | 7,1 L | ||
2.0i 16V | 1998 cc | R4 16V | 138k pri 6 000 ot. | 190 Nm pri 4 100 ot. | 8,1 L | ||
2.0i 16V | 1998 cc | R4 16V | 143k HPi 6 000 ot. | 200 Nm pri 4 000 ot. | 7,6 L | ||
2.0i 16V | 1998 cc | R4 16V | 180k pri pri 7 000 ot. | 202 Nm pri 4 750 ot. | 8,1 L | ||
Vznetové (Diesel) | |||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Spotreba | ||
1.6 HDi 92 | 1580 cc | R4 16V | 92k pri 4 000 ot. | 215 Nm pri 1 750 ot. | 4,7 L | ||
1.6 HDi 110 | 1580 cc | R4 16V | 110k pri 4300 ot. | 240 – 260 Nm pri 1 750 ot. | 4,7 L | ||
2.0 HDi 138 | 1997 cc | R4 16V | 138k pri 4 000 ot. | 320 – 340 Nm pri 2 000 ot. | 6,0 L |
- Spotreba uvádzaná podľa výrobcu v kombinovanom cykle
- Motory 1.6 HDi 110 a 2.0 HDi 138, majú funkciu overboost. Táto funkcia zabezpečuje zvýšenie krútiaceho momentu v prípade potreby počas prvých troch rýchlostných stupňov. Zvyšuje tak krútiaci moment o približne 20Nm počas akcelerácie.
C4 I. Facelift (2008 – 2010)
Ponuka motorizácii bola preriedená a modernizovaná, pribudli motory VTi – variabilné časovanie a preplňované THP – Torque High Performance zo spolupráce s automobilkou BMW.
Zážihové (Benzín) | |||||||
Model | Objem | Motor | Max. výkon | Max. krútiaci moment | Spotreba (Mix) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.6 VTi 120 | 1590 cc | R4 16V | 120k pri 6 000 ot. | 160 Nm pri 4 250 ot. | 7,8 L | ||
1.6 THP 140 | 1560 cc | R4 16V | 140k pri 6 000 ot. | 240 Nm pri 4 100 ot. | 7,7 L | ||
1.6 THP 150 | 1998 cc | R4 16V | 150k pri 6 000 ot. | 190 Nm pri 4 100 ot. | 7,9 L | ||
Vznetové (Diesel) | |||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Spotreba | ||
1.6 HDi 110 | 1580 cc | R4 16V | 110k pri 4300 ot. | 240 – 260 Nm pri 1 750 ot. | 4,7 L | ||
2.0 HDi 140 | 1997 cc | R4 16V | 140k pri 4 000 ot. | 320 – 340 Nm pri 2 300 ot. | 6,0 L |
- Pre brazílsky trh sa C4 vyrába aj vo verzií Bioflex. Motor dokáže jazdiť aj na bioetanol.
Bezpečnosť
Bezpečnostné prvky – ABS, ASR, ESP, BAS, hliníková náraz pohlcujúca kapota, výstuže prahov a dverí.
- C4 I.2004
Ochrana dospelých:
Ochrana detí:
Ochrana chodcov: (z 4 možných)
C-Triomphe a C-Quatre
V roku 2003 bola navrhnutá verzia C4 sedan pre Čínsky trh. 18. februára 2006 sa prezentovala na autosalóne v Shenzhene. Model tak nahradzoval čínske modely ZX Fukang notchback a (ZX) Elysée. Počas 14 ročného kooperácie Citroën dodal a vyrobil pre čínsky trh približne 3 200 000 automobilov. C-Triomphe sa dostal na európsky trh v roku 2007 ako C4 Sedan. V roku 2009 bola čínska verzia faceliftovaná a názov sa zmenil na C-Quatre. C4 sedan sa stal najpredávanejším modelom v Číne a tak v roku 2012 bola verzia C-Quatre znova faceliftovaná.
Šport
Po úspechoch modelov Xantia Turbo a Xsara WRC (majster sveta WRC 2004, 2005, 2006), sa stala súťažnou verziou C4 WRC. Karoséria vychádzala z modelu C4 Coupé. Sebastien Loeb s ňou zvíťazil a získal titul majstra sveta v rokoch 2007, 2008, 2009, 2010. V sezóne 2011 bola C4 nahradená novým modelom Citroën DS3 WRC. Ktorý vo víťazstvách pokračoval v sezóne 2011 aj 2012. Citroën tak získal deviaty pohár konštruktérov.
Koniec výroby
V januári 2010 bolo ohlásené, že kupé verzia sa už nebude vyrábať a nahradí ju nový Citroën DS4.
Galéria
-
Citroën C4 I. 2004 – 2008
-
Citroën C4 I. Facelift 2008 – 2010
-
C4 I. Sedan (C-Triomphe)
-
C4 I. Coupé
-
C4 WRC 2009
Citroën C4 II. (2010 - 2018)
Citroën C4 II. (B7) | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Produkcia | 2010 – 2018 |
Krajina pôvodu | Francúzsko-Mulhouse Čína |
Predchodca | Citroën C4 I. |
Príbuzné autá | Citroën DS4 |
Trieda | Nižšia stredná trieda |
Typ karosérie | Hatchback,Sedan |
Platforma | EMP2, Citroën DS4 |
Motor(y) | 1.4 – 1.6 Benzin 1.6 – 2.0 Diesel |
Max. rýchlosť | 214 km/h (THP 155) |
Zrýchlenie
0 – 100 km/h |
8,6s (HDi 150) |
Spotreba
(90/120/mesto) |
3,5/4,5/3,8 (E-HDi 110) |
Prevodovka(y) | BVM5, BVM6, BMP6, BVA4 |
Rázvor | 2 608 mm |
Dĺžka | 4 339 mm |
Šírka | 1 536 mm |
Výška | 1 502 mm |
Kapacita nádrže | 60 L |
EuroNCAP | (2010) |
Pozri aj | Citroën DS4 |
Citroën C4 II. bol predstavený v júni 2010. Na slovenský trh sa automobil dostal začiatkom roka 2011. Vyrába sa ako 5-dverový hatchback alebo ako sedan s označením C4L (Lounge). C4 II. zdieľa platformu s prémiovým modelom značky Citroën DS4 a MPV verziou C4 Picasso. Počas 2 rokov produkcie bolo vyrobených približne 286 000 kusov.
Stupne výbavy
- Attraction – najnižšia výbava obsahuje MP3 prehrávač a priestorový zvuk
- Seduction – navyše ESP, ASR, hmlové svetlomety, connect box
- LS Best Collection – navyše Pack City a pack Auto
- Exclusive – navyše dymové zadné bočné a zadné okno, Pack City – obsahuje meranie vzdialenosti pre parkovanie a parkovacie senzory vpredu, vzadu.
V sérií má C4 veľa zaujímavých funkcií, napríklad možnosť meniť farbu podsvietenia prístrojov. V príplatkovej verzii je možná presklenná panoramatická strecha alebo zásuvka na 230V.
Prevodovky
- BVM5 – 5st. manuálna prevodovka, pre modely VTi 95, VTi 120 a HDi 90 FAP
- BVM6 – 6st. manuálna prevodovka, pre modely HDi 110 FAP a HDi 150 FAP
- BMP6 – 6st. robotizovaná prevodovka, pre modely THP 155 a E-HDi 110 Airdream
- BVA4 – 4st. automatická prevodovka, pre model VTi 120
Motorizácie
Motorizácie HDi 110 a E-HDi 110 boli modernizované v roku 2012 na HDi 115 a E-HDi 115 Airdream. Motorizácie E-HDi sú vybavené technológiou Stop&Start a robotizovanou bezspojkovou prevodovkou.
- Stop&start vypína motor pri zošliapnutí brzdového pedálu. Pri uvoľnení pedálu sa motor automaticky naštartuje. Táto technológia pomáha znižovať spotrebu a emisie hlavne v mestskom okruhu a pri využívaní dojazdu (zotrvačnosti) vozidla.
- Robotizovaná prevodovka BMP
Robotizovaná prevodovka spája komfort automatickej s rýchlosťou preraďovania a nižšou spotrebou manuálnej. V podstate ide o manuálnu prevodovku, ktorá nie je ovládaná priamo vodičom cez mechanickú páku, ale pomocou servomotorov a riadiacej elektronickej jednotky. Ovláda sa pritiahnutím alebo odtlačením páky pod volantom. Je možné si zvoliť aj automatický režim.
Zážihové (Benzín) | ||||||||
Model | Objem | Motor | Max. výkon | Max. krútiaci moment | Max. rýchlosť | 0 – 100 | Emisie | Spotreba (Mix) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 VTi 95 | 1397 cc | R4 | 95k (70 kW) pri 6 000 ot. | 135 Nm pri 4 000 ot. | 182 km/h | 12,7 s | 140 g/km | 6,1 L |
1.6 VTi 120 | 1598 cc | R4 16V | 120k (88 kW) pri 6 000 ot. | 160 Nm pri 4 250 ot. | 193 km/h | 10,8 s | 143 g/km | 6,2 L |
1.6 THP 155 | 1598 cc | R4 16V | 156k (113 kW) pri 6 000 ot. | 240 Nm pri 1 400 ot. | 214 km/h | 8,7 s | 145 g/km | 6,4 L |
Vznetové (Diesel) | ||||||||
Model | Objem | Motor | Max. výkon | Max. krútiaci moment | Max. rýchlosť | 0 – 100 | Emisie | Spotreba (Mix) |
1.6 HDi 90 | 1560 cc | R4 16V | 92k (66 kW) pri 4 000 ot. | 230 Nm pri 1 750 ot. | 180 km/h | 12,9 s | 110 g/km | 4,2 L |
1.6 HDi 115 | 1560 cc | R4 16V | 114k (84 kW) pri 3 600 ot. | 270 Nm pri 1 750 ot. | 190 km/h | 11,3 s | 119 g/km | 4,6 L |
1.6 E-HDi 115 | 1560 cc | R4 16V | 114k (84 kW) pri 3 600 ot. | 270 Nm pri 1 750 ot. | 190 km/h | 11,3 s | 119 g/km | 3,8 L |
2.0 HDi 150 | 1997 cc | R4 16V | 150k (113 kW) pri 3 750 ot. | 340 Nm pri 2 000 ot. | 207 km/h | 8,6 s | 127 g/km | 4,6 L |
Všetky motorizácie HDi sú vybavené filtrom pevných častíc FAP.
Galéria
-
C4 II. HDi 110 (2010 – súč.)
-
C4 II.
-
C4 Lounge
-
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk