Tatra 128 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra 128
Tatra 128

Tatra 128 je nákladný automobil vyrábaný firmou Tatra po roku 1950.

História

História vzniku Tatry 128 vychádza z požiadaviek armády, ktorá potrebovala špeciál strednej tonáže. Pôvodný koncept V3T s rámovou konštrukciou a tuhými nápravami nenaplnil očakávania a tiež jeho výroba by bola problematická. Konštruktéri v Tatre vyriešili problém tak, že za jedinú noc navrhli model, vychádzajúci z Tatry 111. Tatra 128 má tak rovnakú časť podvozku, karosérie, motora i rozvodového ústrojenstva. Nová Tatra prekonala očakávania v teréne, no nevýhodou bola vyššia hmotnosť, plynúca z dimenzovania dielov na oveľa väčšie vozidlo.

Motor

Motor Tatry 128

Konštruktéri použili motor T-108, odvodený od motora v T-111 (boli odobraté 4 valce z motora V12). Ide o vzduchom chladený 4-taktný motor s priamym vstrekovaním nafty:

  • vidlicový 8-valec s uhlom zovretia 75°
  • zdvihový objem: 9 883 cm3
  • vŕtanie a zdvih: 110 x 130 mm
  • kompresný pomer: 16,5 : 1
  • maximálny výkon: 130 k pri 2000 ot/min
  • objem nádrže: 100 l

Prevodovka

Prevodovka mala oproti T-111 zmenené pomery a 5 + 1 prevodových stupňov sa dalo pomocou redukčnej prevodovky zdvojnásobiť. Prakticky mal tak vodič k dispozícii 10 + 2 prevodových stupňov.

Podvozok

Podvozok modelu vychádzal z klasickej tatrováckej konštrukcie s centrálnou nosnou rúrou a výkyvnými polonápravami. Oproti modelu T-111 mal vzadu jednu nápravu a jednoduchú montáž kolies. Pohon prednej nápravy bol vypínateľný, zadná mala uzávierku diferenciálu. Brzdová sústava bola jednookruhová, ručná brzda pôsobila mechanicky na zadné kolesá.

Technické údaje

  • nosnosť: 3 t
  • pohotovostná hmotnosť: 6 020 kg
  • maximálna rýchlosť: 80 km/h (v praxi až 100 km/h)

Tatra 131

Na základe Tatry 128 vznikla dvojnápravová verzia Tatra 131 a trojnápravová Tatra 130. Od spomenutých modelov sa T131 odlišovala iba konštrukciou použitej zadnej nápravy, ktorá mala dvojmontáž kolies.

Zdroj

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra 128


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Tatra 128





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk