SU-76 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SU-76
 ...
SU-76M
Vytavené v kremli v Nižnom Novgorode

Vytavené v kremli v Nižnom Novgorode

Základná charakteristika
Posádka 4
Dĺžka 4,88 m
Šírka 2,73 m
Výška 2,17 m
Hmotnosť 10,6 t
Pancierovanie a výzbroj
Pancierovanie predný 35 mm, bočný 16 mm
Hlavná zbraň 76 mm delo ZIS-3Sh
Sekundárne zbrane žiadne
Pohon a pohyb
Pohon 2× GAZ-203 4 válvocový
63 + 63 kW
Odpruženie torzné tyče
Max. rýchlosť 45 km/h
Pomer výkon/hmotnosť 17 hp/tona
Dojazd 300 km
Priechodnosť

SU-76 (rus. СУ-76, Самоходная установка 76, Samochodnaja ustanovka 76 – samohybné lafeta) bolo sovietske samohybné delo používané počas druhej svetovej vojny.

Opis

Bolo postavené na podvozku tanku T-70. SU-76 bolo samohybné delo vyzbrojené 76,2 mm kanónom ZiS-3. Podvozok mal svoj pôvod v tanku T-70, ale musel sa rozšíriť na 2,73 m a predĺžiť o jedno pojazdové koleso na 4,88 m. Typ mal však vážne technické nedostatky a musel sa preto modernizovať. Ten už dostal označenie SU-76m a bol najvyrábanejším sovietským samohybným delom v období druhej svetovej vojny. Dostal tiež silnejšie motory 2 x GAZ-203 namiesto pôvodných 2 x GAZ-202. Medzi svojimi užívateľmi nebolo však veľmi obľúbené. Bol to typický hrubý vojnový výrobok. Vodič sedel pri dvoch motoroch, od ktorých nebol nijako oddelený. Krabicovitá nadstavba s výzbrojou bola z vrchu nekrytá, čo znamenalo, že obsluha je ohrozená granátmi a streľbou z ručných zbraní. Výhodou ale bolo to, že pechota mohla komunikovať s posádkou SU-76, čo je dôležité pri bojoch v mestskej zástavbe. Často to tiež zachránilo životy v prípade zásahu vozidla pechotnou protitankovou zbraňou. Po skončení vojny boli čoskoro vyradené a poskytnuté niektorým krajinám napr. Číne, KĽDR a Severnému Vietnamu. Stroje tohto typu boli aj vo výzbroji Česko-slovenskej armády. Celkovo bolo vyrobených 14 292 SU-76.

Verzie

  • OSU-76 – prototyp postavený na podvozku T-60
  • SU-76M – prvé prevedenie, čoskoro nahradené SU-76m
  • SU-76B – verzia s uzavretou nadstavbou, vyrobených len niekoľko málo kusov
  • SU-76I – verzia postavená na koristných podvozkoch nemeckých tankov PzKpfw III

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku SU-76 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o SU-76





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk