A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Junkers Ju 287 | |
Typ | Experimentálny bombardér |
---|---|
Výrobca | Junkers |
Konštruktér | Philipp von Doepp |
Prvý let | 8. august 1944 |
Hlavný používateľ | Luftwaffe |
Vyrobených | 2 |
Junkers Ju 287 bolo experimentálne lietadlo vyvíjané Nemcami počas druhej svetovej vojny, ktoré poháňali 4 prúdové motory Junkers Jumo 004 s revolučnými črtami – dopredu šípovitými krídlami a dvoma motormi umiestnenými na krídlach a dvoma pri trupe. Jeden kompletný a jeden nedokončený prototyp bol po skončení vojny zaistený Červenou armádou a dizajn tohto lietadla mal vplyv na vývoj lietadiel v ZSSR po skončení druhej svetovej vojny.
Vývoj
Ju 287 bol projekt bombardéra, ktorý by bol rýchlejší, ako ktorákoľvek spojenecká stíhačka. Dopredu ubiehajúce krídla boli nápad hlavného dizajnéra projektu, Dr. Hansa Wockeho a mali zabezpečiť dosiahnutie veľkej výšky pri nižších rýchlostiach, pretože spoľahlivosť vtedajších prúdových motorov bola nízka a lietadlá boli zraniteľné pri vzlete a pristávaní. Prvý prototyp bol postavený z nepodareného trupu Heinkela He 177, chvost bol z Junkers Ju 338, hlavný podvozok z Junkers Ju 352 a predné kolesá boli odobraté z havarovaného B-24 Liberator. Dva motory sa nachádzali pod krídlami a ďalšie dva na boku trupu v jeho prednej časti. Testy začali 8. augusta 1944 a ukázalo sa, že lietadlo sa skvele ovláda, ale objavili sa aj problémy s krídlami. Testy tiež ukázali, že by sa mohlo ťažiť z umiestnenia viacerých motorov pod krídla a tak sa pri ďalších prototypoch plánovalo zlúčiť viacero motorov Heinkel He 111, ale pretože pri vývoji týchto motorov nastali problémy, rozhodlo sa pre motor BMW 003. Druhý a tretí prototyp mal mať 6 takých motorov, 3 pod každým krídlom, neskoršie prototypy mali mať pod každým krídlom dva a dva pri trupe, podobne, ako pri prvom prototype. Tieto prototypy mali mať novonavrhnuté trupy a tretí prototyp mal už niesť výzbroj a slúžiť ako podklad pre sériovú výrobu. Ešte pred dokončením prvého prototypu bola továreň, kde sa lietadlo stavalo, obsadená Sovietmi a spolu so všetkými lietadlami bola odvezená do ZSSR. Tam bol druhý prototyp dokončený a po prvýkrát vzlietol 23. mája 1947, ale v tej dobe už vývoj Ju 287 predstihol. Podstatne zväčšená verzia tohto stroja, OKB-1 EF 14, bola testovaná v roku 1949, ale od projektu bolo upustené.
Technické parametre
- Posádka: 2 piloti
- Dĺžka: 18,30 m
- Rozpätie krídel: 20,11 m
- Výška: 4,70 m
- Nosná plocha: 61 m² (655 ft²)
- Prázdna hmotnosť: 12 500 kg
- Vzletová hmotnosť: 20 000 kg
- Pohonná jednotka: 4 × prúdový Junkers Jumo 004B-1, každý s výkonom 8,825 kN
Výkony
- Maximálna rýchlosť: 780 km/h
- Dolet: 1 570 km
- Dostup: 9 400 m
- Stúpavosť: 580 m/min.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Junkers Ju 287
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Aero A.100
Aiči B7A
Aiči D1A
Aiči D3A
Aiči E13A
Aiči E16A
Arado Ar 196
Arado Ar 234
Arado Ar 96
Avia B.135
Avia B.35
Avia B.534
Avro Lancaster
Avro York
Bücker Bü 133
Bachem Ba 349
Bell P-39 Airacobra
Bell P-59 Airacomet
Bell P-63 Kingcobra
Boeing B-17 Flying Fortress
Boeing B-29 Superfortress
Boulton Paul Defiant
Brewster F2A Buffalo
Consolidated B-24 Liberator
Consolidated PBY Catalina
Curtiss P-36 Hawk
Curtiss P-40 Warhawk
Curtiss SB2C Helldiver
Curtiss SBC Helldiver
De Havilland Mosquito
De Havilland Tiger Moth
De Havilland Vampire
DFS 228
Dornier Do 17
Dornier Do 335
Douglas A-20
Douglas A-26 Invader
Douglas C-47 Skytrain
Douglas SBD Dauntless
Douglas TBD Devastator
Fairey Swordfish
Fieseler Fi 156
Focke-Achgelis Fa 223
Focke-Wulf Fw 190
Focke-Wulf Fw 200
Focke-Wulf Ta 152
Focke-Wulf Ta 154
Gloster Meteor
Grumman F4F Wildcat
Grumman F6F Hellcat
Grumman TBF Avenger
Grumman XF5F Skyrocket
Hawker Hurricane
Hawker Tempest
Hawker Typhoon
Heinkel He 111
Heinkel He 112
Heinkel He 162
Heinkel He 176
Heinkel He 177
Heinkel He 178
Henschel Hs 123
Iliušin Il-2
Iliušin Il-4
Jakovlev Jak-1
Jakovlev Jak-3
Jakovlev Jak-7
Jakovlev Jak-9
Jokosuka D4Y
Jokosuka MXY-7
Jokosuka MXY7
Junkers Ju 287
Junkers Ju 322
Junkers Ju 52
Junkers Ju 87
Junkers Ju 88
Junkers Ju 90
Kawasaki Ki-100
Kawasaki Ki-102
Kawasaki Ki-45
Kawasaki Ki-60
Kawasaki Ki-61
Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3
Lavočkin La-5
Lavočkin La-7
Lockheed P-38 Lightning
Messerschmitt Bf 109
Messerschmitt Bf 110
Messerschmitt Me 163
Messerschmitt Me 210
Messerschmitt Me 262
Messerschmitt Me 263
Messerschmitt Me 264
Messerschmitt Me 323
Messerschmitt Me 410
Micubiši A5M
Micubiši A6M Zero
Micubiši A7M
Micubiši Ki-67
Mikojan-Gurevič DIS
Mikojan-Gurevič MiG-1
Mikojan-Gurevič MiG-3
Nakadžima A6M2-N
Nakadžima Ki-43
Northrop P-61 Black Widow
North American B-25 Mitchell
North American P-51 Mustang
Petľakov Pe-2
Polikarpov I-15
Polikarpov I-153
Polikarpov I-16
Polikarpov Po-2
PZL P.11
Republic P-47 Thunderbolt
Rikugun Ki-93
Siebel Si 204
Suchoj Su-2
Supermarine Seafire
Supermarine Spitfire
Supermarine Type 224
Tomaševič I-110
Tupolev SB-2
Tupolev TB-3
Vickers Wellington
Vought F4U Corsair
Vought OS2U Kingfisher
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk