Heinkel He 178 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Heinkel He 178
He 178
Ohain USAF He 178 page61.jpg
Typexperimentálne lietadlo
VýrobcaHeinkel Flugzeugwerke
Prvý let27. august 1939
Hlavný používateľNemecko

Heinkel He 178 bolo prvé prúdové lietadlo na svete. Bola to súkromná iniciatíva nemeckej firmy Heinkel a jej riaditeľa Ernsta Heinkela, ktorý kládol dôraz na vývoj rýchlych lietadiel. Prvý let sa uskutočnil 27. augusta 1939, pilotoval Erich Warsitz. Tomu predchádzalo ešte krátke vyskočenie o tri dni skôr, vtedy ale lietadlo skutočne nelietalo.

Vznik a vývoj

V roku 1936 mladý inžinier menom Hans von Ohain podal patent na používanie spalín z plynovej turbíny ako prostriedok na pohon. Prezentoval svoj návrh Heinkelovi, ktorý mu sľúbil pomoc. Von Ohain úspešne predviedol svoj prvý motor v roku 1937 a čoskoro sa objavili plány otestovať motor v lietadlách. Heinkel He 178 bol navrhnutý s tretím von Ohainovým motorom, ktorý spaľoval dieselové palivo. Výsledkom bolo malé lietadlo konvenčnej konštrukcie, s vysoko osadenými drevenými krídlami. Motor mal nasávací otvor v nose lietadla, lietadlo malo zadné koleso aj podvozok. Pri prvom lete bol podvozok pevný, neskôr bol prerobený na sklápací. Lietadlo malo veľký úspech, hoci išlo iba o testovací model. S rýchlosťou 650 km/h rýchlejšie, než ktorékoľvek vojenské lietadlo na svete až do roku 1944, keď vzlietol Me 262 a Me 163 Komet. 1. novembra 1939 zorganizoval Heinkel demonštráciu pre Ríšske ministerstvo letectva. Vrchné velenie Luftwaffe prúdové lietadlo nezaujalo, hoci jeho výkony, najmä rýchlosť boli na tú dobu úžasné. Najvyšší predstavitelia nemeckého letectva boli zatiaľ spokojní so svojou stíhačkou Messerschmitt Bf 109 a tak projekt nepodporili. Heinkel však bol neústupný a rozhodol sa pokračovať vo vývoji. Vyvíjal dvojmotorovú prúdovú stíhačku Heinkel He 280, kde zužitkoval to, čo sa od He 178 naučil. Heinkel He 178 bol umiestnený v Deutsches Technikmuseum, kde bol zničený pri nálete v roku 1943.

Technické parametre

  • Posádka: 1 pilot
  • Dĺžka: 7,48 m
  • Výška: 2,10 m
  • Rozpätie krídel: 7,20 m
  • Maximálna rýchlosť: 700 km/h
  • Dolet: 200 km

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Heinkel He 178 na anglickej Wikipédii.

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Heinkel He 178





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk