Redukčný katalyzátor - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Redukčný katalyzátor
 ...

Redukčný katalyzátor je zariadenie montované do výfukového traktu piestových spaľovacích motorov, ktoré znižuje emisie oxidov dusíka (NOx). Problém s týmito emisiami majú motory ktoré spaľujú zmes s prebytkom kyslíka, t.j. vznetové motory a zážihové motory s priamym vstrekom. Aby tieto motory plnili súčasné prísne emisné predpisy kladené na vozidlové motory, bez redukčného katalyzátora sa takmer nezaobídu.

Rozdelenie

Podľa princípu možno rozdeliť katalyzátory na dva typy [1]:

  1. so selektívnou katalytickou redukciou (SCR), ktorý je schopný znižovať iba emisie NOx
    • vysoká účinnosť premeny nad 90 %
    • vysoká cena
    • vstrekovanie redukčných činidiel do výfukových plynov (amoniak, močovina, AdBlue) pred katalyzátor
    • je potrebná regulácia dynamického dávkovania činidiel
    • je nevyhnutný prídavný oxidačný katalyzátor pre redukciu pevných častíc
    • využitie:
      • pre stacionárne aplikácie boli vyvinuté a úspešne používané už v 90-tych rokoch 20. storočia
      • pre nákladné vozidlá, autobusy a niektoré osobné vozidlá so vznetovými motormi vyrobené od roku 2011 (emisná norma Euro 5)
      • pre všetky vozidlá so vznetovými motormi vyrobené od roku 2015 (emisná norma Euro 6)
  2. s neselektívnou katalytickou redukciou (NCR)
    • nízka cena
    • využitie CHx a CO ako redukčných činidiel
    • je možná súčasná oxidácia pevných častíc, CHx a CO
    • nízka účinnosť premeny
    • potrebná úprava motorov a prevádzkových podmienok tak, aby dochádzalo k vyšším emisiám CHx a CO (redukčné činidlá), bez nutnosti vstrekovať uhľovodíky do spalín pred katalyzátorom, čo má za následok zvyšovanie spotreby paliva.

Referencie

  1. Zelenka P., Burgler L., Herzog P.L., Winklhofer E., Cartellieri W.P. : NOx Reduction Strategies for DI Diesel Engines. SAE paper 920470. International Congress and Exposition, Feb.1992.(in) Diesel Particulate Emissions: Measurement Techniques, Fuel Effects and Control Technology PT-42, (ed.) Johnson J.H., SAE,Inc Warrendale,PA USA,1992

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Redukčný_katalyzátor





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk