Iliušin Il-14 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Iliušin Il-14
Il-14

Il-14G Aeroflotu na letisku Arlanda v Štokholme, november 1970
Typdopravné lietadlo
VýrobcaTaškentský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova
Moskovský letecký závod č. 30
VEB Flugzeugwerke Dresden
KonštruktérS. V. Iliušin
Prvý let20. septembra 1950
Zavedený30. novembra 1954 (Aeroflot)
Vyradený1994 (Vzdušné sily Českej republiky)
1998 (Vietnamské vzdušné sily, Sýrske vzdušné sily)
2005 (Ruská CAA)
Hlavný používateľZSSR
Česko-Slovensko
NDR
Vyrobených1 405 (vrátane 203 ks licenčných Av-14 vyrábaných v Česko-Slovensku a 80 ks VEB-14 vyrábaných v NDR)
Avia Av-14-24 (OK-LCA) na parížskom aerosalóne, 29. máj 1957. Lietadlo bolo 12. júna 1957 odovzdané do služby u Československých aerolínií
Iliušin (VEB) Il-14P v službách Malévu, marec 1966

Iliušin Il-14 (v kóde NATO: „Crate“) bolo sovietske vrtuľové viacúčelové lietadlo, ktoré bolo vyrábané aj v Československu pod označením Avia Av-14.

Vznik a vývoj

Iliušin Il-14, bol nástupcom lietadla Il-12, išlo v podstate o jeho výraznú modernizáciu. Prvý prototyp vzlietol 20. septembra 1950 a za desať rokov výroby došlo na niekoľko verzií a variácií. Išlo o civilné aj vojenské lietadlo. Licenčne bol vyrábaný v NDR ako VEB Il-14P aj v Československu, kde bolo vyrobených 203 kusov.

Verzie

  • Il-14P – dopravná verzia pre 18 cestujúcich
  • Il-14M – verzia s predĺženým trupom, vyrábaná od roku 1956 pre 24, neskôr 28 – 32 cestujúcich.
  • Il-14G – transportná verzia
  • Il-14T – transportná verzia
  • Il-14D – výsadková verzia
  • Avia Av-14 – označenie Il-14P pre česko-slovenskú verziu
  • Avia Av-14 Super – 42 miestna verzia vyrábaná v Československu
  • Il-14FG – verzia určená na robenie fotogrametrických fotografií zemského povrchu, vyrábaná v Československu, používaná v ČSĽA.
  • Avia Av-14T – prepravná verzia, nákladná

Technické údaje

IL-14M

  • Posádka: 5
  • Pasažieri: 24 – 36
  • Motor: 2x Švecov AŠ-82T, 1 397 kW
  • Rozpätie: 31,4 m
  • Dĺžka: 22,31 m
  • Výška: 7,8 m
  • Plocha krídel: 100,0 m²
  • Hmotnosť (prázdny): 12 600 kg
  • Hmotnosť (vzletová): 17 500 kg
  • Cestovná rýchlosť: 345 km/h
  • Dostup: 7 400 m
  • Dolet: 1 750 km
    • Dolet s maximálnym zaťažením: 400 km

Iné projekty

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Iljušin Il-14 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Iliušin Il-14





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk