Citroën Jumper - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën Jumper
 ...
Citroën Jumper I.
Výrobca Citroën/Sevel
Iné názvy Citroën Relay (EN), Peugeot Boxer, Fiat Ducato II.
Produkcia 1994 – 2006
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Taliansko Taliansko
Predchodca Citroën C25
Nasledovník Citroën Jumper II.
Typ karosérie VAN
Pozri aj Peugeot Boxer
Fiat Ducato

Citroën Jumper je dodávkový automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Sevel, divízia skupiny PSA, v rokoch 19942006. Spolu s dvojičkami Peugeot a Fiat sa vyrobilo 1 985 659 kusov. Ide o identickú platformu s vozidlami Peugeot Boxer, Fiat Ducato II., pričom tieto vozidlá sa líšili len drobnosťami, ako napríklad logo značky a rozsah výbavy. V roku 2002 prešiel model faceliftom. V roku 1994 získal ocenenie Van Of The Year – (Van roka).

Jumper nahradil svojho predchodcu Citroën C25. Popri modeli Jumper vznikol v modelovej rade automobilky Sevel aj menší model Jumpy/Dispatch z modelu Evasion.

Motorizácie (1994 – 2002)

Motorizácie s technológiou Common Rail a HDi boli v prípade Fiatu premenované na JTD.

  • Zážihové (benzín)
Motor Typ motora Zdvihový
objem
Max. výkon
() pri ot./min
Max. krútiaci moment
pri ot./min
Počet a uloženie
valcov
Typ rozvodu/
Počet ventilov
2.0i PSA RFW (XU10J2U) 1998 109 (80)/5500 168/3400 R4 OHC/8
  • Vznetové (diesel)
Motor Typ motora Zdvihový
objem
Max. výkon
() pri ot./min
Max. krútiaci moment
pri ot./min
Počet a uloženie
valcov
Typ rozvodu/
Počet ventilov
1.9D PSA DJY (XUD9A) 1905 68 (50)/4600 120/2000 R4 OHC/8
1.9D PSA D8C (XUD9AU) 1905 69 (51)/4600 120/2000 R4 OHC/8
1.9TD PSA DHY (XUD9TE) 1905 90 (66)/4000 196/2250 R4 OHC/8
1.9TD PSA D8C (XUD9TF) 1905 92 (68)/4000 196/2250 R4 OHC/8
2.0HDI PSA RHV (DW10UTD) 1997 84 (62)/4000 192/1900 R4 OHC/8
2.5D PSA T9A (DJ5) 2446 86 (63)/4350 153/2250 R4 OHC/12
2.5TD PSA T8A (DJ5T) 2446 103 (76)/4200 230/2200 R4 OHC/12
2.5TD PSA THX (DJ5TED) 2446 107 (79)/4000 235/2250 R4 OHC/8
2.8HDi Iveco 8140.43 2800 122 (90)/3600 285/1800 R4 OHC/8
2.8HDi Iveco 8140.43S 2800 127 (93,5)/3600 300/1800 R4 OHC/8

Motorizácie (2002 – 2006)

  • Zážihové (benzín)
Motor Typ motora Zdvihový
objem
Max. výkon
() pri ot./min
Max. krútiaci moment
pri ot./min
Počet a uloženie
valcov
Typ rozvodu/
Počet ventilov
2.0 PSA RFW (XU10J2U) 1998 110 (81)/5700 168/3700 R4 OHC/8
2.0 CNG PSA RFW (XU10J2U) 1998 97 (71)/5700 146/3700 R4 OHC/8
2.0 LPG PSA RFW (XU10J2U) 1998 110 (81)/5700 168/3700 R4 OHC/8
  • Vznetové (diesel)
Motor Typ motora Zdvihový
objem
Max. výkon
() pri ot./min
Max. krútiaci moment
pri ot./min
Počet a uloženie
valcov
Typ rozvodu/
Počet ventilov
2.0HDi PSA RHV (DW10UTD) 1997 84 (62)/4000 192/1900 R4 OHC/8
2.2HDi PSA 4HY (DW12UTED) 2179 101 (74)/4000 240/1900 R4 DOHC/16
2.8HDi Iveco 8140.43S 2800 127 (93,5)/3600 300/1800 R4 OHC/8
2.8HDi Iveco 8140.43N 2800 146 (107)/3600 310/1500 R4 OHC/8

Jumper II.

Citroën Jumper II.
Výrobca Citroën/Sevell
Iné názvy Citroën Relay (EN), Peugeot Boxer II., Fiat Ducato III.
Produkcia 2006-2014
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Taliansko Taliansko
Predchodca Citroën Jumper I.
Typ karosérie VAN
Pozri aj Peugeot Boxer II.
Fiat Ducato III.
Citroën Jumper II. Šasi verzia

Citroën Jumper II. je dodávkový automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Sevel, divízia skupiny PSA, v rokoch 1994 až do súčasnosti. Ide o identickú platformu s vozidlami Peugeot Boxer II., Fiat Ducato III., pričom tieto vozidlá sa líšia len drobnosťami, ako napríklad logo značky a rozsah výbavy. Odpor vzduchu karosérie dosahuje hodnoty osobných automobilov Cx=0,31. Od roku 2006 do 2011 bolo vyprodukovaných spoločne 1 131 993 kusov. Vyrába sa vo verzií osobnej na prepravu osôb a úžitkovej na prepravu nákladu.

Motorizácie

  • Vznetové (diesel)
Motor Typ motora Zdvihový
objem
Max. výkon
() pri ot./min
Max. krútiaci moment
pri ot./min
Počet a uloženie
valcov
Typ rozvodu/
Počet ventilov
2.2 HDi 100 PSA 4HV 2198 101 (74)/2900 250/1500 R4 DOHC/16
2.2 HDi 120 PSA 4HU 2198 120 (88)/3500 320/2000 R4 DOHC/16
3.0 HDi 160 Iveco F1CE0481D 2999 157 (115,5)/3500 400/1700 R4 DOHC/16

Rozmery a objemyupraviť | upraviť zdroj

  • 4 verzie celkovej hmotnosti (3,0 t, 3,3 t, 3,5 t, 4,0 t) užitočná od 1 090 kg do 1 995 kg.
  • 3 rázvory (3 000/3 450/4 035 mm) a 4 dĺžky (4 963/5 413/5 998/6 363 mm)
  • 6 verzií objemu (8/10/11,5/13/15/17 m³)
  • 3 verzie vnútornej výšky (1 662/1 932/2 172 mm).

Iné projektyupraviť | upraviť zdroj

Jumper III.upraviť | upraviť zdroj

Citroën Jumper III.
Výrobca Citroën/Sevel
Iné názvy Citroën Relay (EN), Peugeot Boxer III., Fiat Ducato IV.
Produkcia 2014-súčasnosť
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Taliansko Taliansko
Predchodca Citroën Jumper II.
Typ karosérie VAN
Kapacita nádrže 90 l / 125l
Pozri aj Peugeot Boxer III.
Fiat Ducato IV.

Citroën Jumper III. je dodávkový automobil, ktorý vyrába automobilka Sevel v Taliansku od roku 2014. Model je k dispozícií v 4 dĺžkach (4,96m, 5,41m, 6m, 6,36m) 3 výškach (2,25m, 2,52m, 2,76m) )a 3 rázvoroch (3m, 3,45m a 4,04m). Nákladný priestor je vo veľkosti od 8 do 17 m2.

Pri modeli Jumper III. bolo najdôležitejšie odstránenie nedostatkov z modelu Jumper II. Došlo k vylepšeniu odvodu vody od motora, aby sa zabránilo závadám na príslušenstve motora. Došlo k zosilneniu zadných a bočných dverí, vylepšeniu bŕzd z hľadiska výdrže a hluku, a bolo využité nové uchytenie tlmičov.

Výbavaupraviť | upraviť zdroj

Základná výbava zahŕňa: Airbag vodiča, ESP, ABS s brzdovým asistentom, automatické uzamknutie vozidla pri rozjazde, centrálne uzamykanie z kabíny, obmedzovač rýchlosti 90 km/h (iba pre 40+),elektrické ovládanie predných okien, palubný počítač, pozdĺžne nastaviteľný volant

Za príplatok je možné domontovať napríklad: predné LED svetlomety, nezávislé kúrenie, automatickú klimatizáciu, tempomat, airbag spolujazdca, odpružené sedadlo vodiča, zosilnené zadné pruženie dvojlamelové, pneumatické zadné pruženie, nádrž o objeme 125 litrov


Motorizácieupraviť | upraviť zdroj

Motorizácie 2.2 HDi prešli drobnými inováciami pre optimalizáciu spotreby a zvýšenie výkonu, pochádzajú z kooperácie nazvanej Gemini, medzi automobilkami PSA a Ford. Za príplatok je možné dokúpiť ako vybavenie motora napríklad zosilnenú batériu pre model 2.2 HDi alebo zosilnený alternátor pre motor Iveco 3.0 HDi.

Vznetové (Diesel)
Model Objem Max.výkon Max. krútiaci moment Výrobca motora Norma emisií Prevodovka
2.2 HDi 110 2198 cc 110 k (81 kW) pri 3500 ot. 250Nm pri 1750 ot. Ford Puma EURO 5 BVM 6
2.2 HDi 130 2198 cc 130 k (96 kW) pri 3500 ot. 320Nm pri 2000 ot. Ford Puma EURO 5 BVM 6
2.2 HDi 150 2198 cc 150 k (110 kW) pri 3500 ot. 350Nm pri 1750 ot. Ford Puma EURO 5 BVM 6
3.0 HDi 180 2999 cc 177 k (130 kW) pri 3500 ot. 400Nm pri 1400 ot. IVECO EURO 5 BVM 6


Zdrojupraviť | upraviť zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Jumper na poľskej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_Jumper





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk