A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
X-Moto | |
Screenshot z hry | |
Základné informácie | |
---|---|
Vývojár | Nicolas Adenis-Lamarre (Rasmus Teislev Neckelmann) |
Posledná stabilná verzia | 0.5.11 (29. marec 2014 ) |
Operačný systém | Linux, FreeBSD, Mac OS X, Microsoft Windows |
Typ softvéru | Počítačová hra |
Licencia | GNU GPL |
Ďalšie odkazy | |
Webová stránka | xmoto.sourceforge.net |
Commons | X-Moto |
Pozri aj Informačný portál |
X-Moto je Open source 2D motokrosová plošinovka vyvíjaná pre GNU/Linux. Dôležitú rolu v nej hrá fyzika. Základný herný princíp je klonom Elasto Manie, ale fyzikálne simulácie sú mierne odlišné. Projekt začal v roku 2005.
Prehľad
Hra neobsahuje žiadny príbeh ani zápletku, nie je ani dôležité v akom poradí sa úrovne hrajú, ale doporučuje sa začať od prvých dodaných úrovní. Rovnako ako v Elasto Manii môže byť hra pre začiatočníkov veľmi obťažná.
Základy hry
Herný koncept je jednoduchý. Hráčovým úlohou je v každej úrovni pozbierať jahody a potom sa dotknúť kvetiny. V tom sa mu snaží zabrániť náročný terén a „ničiče“, ktorých sa hráč nesmie dotknúť. Vo väčšine úrovní nie sú žiadne pohyblivé objekty. Jazdcovi sa pri páde z výšky nič nestane, zomrie len pri dotyku hlavy s terénom, alebo pri dotyku hlavy či kolies s ničičom.
Rozdiely oproti Elasto Manii
Hlavnými rozdielmi sú otvorenosť kódu, iná fyzika umožňujúca náročnejšie kaskadérske kúsky a rozšíriteľnosť vďaka skriptovateľným úrovniam.
Grafika a zvuk
Grafika je jednoduchá, hra sa odohráva v dvoch rozmeroch, aj keď hra používa OpenGL. Zvukov je veľmi málo. Hra obsahuje len zvuk motora, výhry, prehry a hudbu v menu.
Prednosti
- 2D grafika vo vysokom rozlíšení využívajúca OpenGL akceleráciu pre rýchle vykresľovanie.
- Rozšíritelnosť vlastnými úrovňami (editor je súčasťou), úrovne možno sťahovať z internetu.
- Úrovne možno vytvárať aj pomocou Inkscape.
- Používa Open Dynamics Engine pre simulácie fyziky.
- Úrovne sú skriptovatelné pomocou jazyka Lua, možno meniť polohu objektov, gravitáciu a pridávať ďalšie ovládacie prvky.
- Replaye.
- Online najlepšie časy, vrátane replayov.
- Skinovatelnosť.
- Duch – zobrazuje replay počas hrania.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému X-Moto
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku X-Moto na českej Wikipédii.
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk