Turbocharged Direct Injection - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Turbocharged Direct Injection
Motor 1.9 TDI s výkonom 110 kW/150 HP vo vozidle Volkswagen Golf IV

TDI (Turbocharged Direct Injection[1]) je obchodný názov prepĺňaných vznetových motorov s priamym vstrekovaním paliva,[1] ktoré vyvinula a vyrobila spoločnosť Volkswagen Group.[2] Tieto motory sú v širokej miere používané vo všetkých bežných značkách osobných automobilov a ľahkých úžitkových automobilov, vyrábaných spoločnosťou Volkswagen Group[3] (najmä tých, ktoré sa predávajú v Európe). Tieto motory sú tiež používané ako lodné motory - v aplikáciách Volkswagen Marine,[4][5][6] a Volkswagen Industrial Motor.[7]

TDI je registrovaná ochranná známka spoločnosti Volkswagen Aktiengesellschaft.[2]

História

Na jeseň roku 1989 bol ako prvý TDI motor predstavený päťvalcový 2.5 TDI s výkonom 88 kW (120 koní), ktorý sa montoval do vozidla strednej triedy Audi 100 Avant. Motor mal plynulý ťah a zrýchlenie už z nízkych otáčok, vozidlo s ním dosahovalo maximálnu rýchlosť skoro 200 km/h pri spotrebe 5,7 litra nafty na 100 km. Od tej doby toto konštrukčné riešenie motorov spôsobilo doslova revolúciu vo svete vznetových motorov.

Princíp vstrekovania TDI

Pri bežných vznetových motoroch s nepriamym vstrekovaním paliva dochádza k vstrekovaniu do oddelenej predkomôrky a až odtiaľ sa zmes vstrekuje do valca. Ale v prepĺňanom vznetovom motore s priamym vstrekovaním paliva, vstrekovacia dýza rozprašuje palivo priamo do spaľovacieho priestoru valca. Prísun dostatočného množstva vzduchu zaisťuje turbodúchadlo, a pri výkonnejších verziách dokonca turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek - VGT (napríklad v motore 1.9 TDI - 88 kW / 120 koní)

Referencie

  1. a b Technology - TDI - Super-efficient diesel engines for power with economy . Volkswagen UK, . Dostupné online.
  2. a b Volkswagen AG - TDI Technical Glossary . Volkswagen AG, . Dostupné online.
  3. TB 20 addendum - Technical Bulletin for Volkswagen Group timing belt renewal intervals . . Dostupné online.
  4. Volkswagen Marine > Engines < . Volkswagen Group, . Dostupné online.
  5. Boat engines from Volkswagen Marine - Self-study programme M001 - Design and function . Volkswagen Marine, . Dostupné online.
  6. Boat engines from Volkswagen Marine - Self-study programme M002 - Design and Operation . Volkswagen Marine, . Dostupné online.
  7. The SDI 1.9 Industrial Engine . Volkswagen AG, Marec 2005, . Dostupné online.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Turbocharged Direct Injection





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk