A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Základné údaje | |
---|---|
Funkcia | stredná nosná raketa |
Výrobca | Glenn L. Martin Company |
Krajina pôvodu | USA |
Výška | 31,4 metrov |
Priemer | 3,05 metrov |
Hmotnosť | 154 000 kg |
Počet stupňov | 2 |
História letov | |
Stav | vyradená |
Štartovacia rampa | Cape Canaveral |
Počet štartov | 12 |
Úspešné štarty | 12 |
Prvý štart | 8. apríl 1964 |
Posledný štart | 11. november 1966 |
Prvý stupeň – Titan 2-1 | |
Motory | 2xLR-87-7 |
Ťah | 1900 kN |
Špecifický impulz | 2530 N.s/kg (258 sekúnd) |
Doba funkcie | 156 sekúnd |
Palivo | Aerozín-50/N2O2 |
Druhý stupeň – Titan 2-2 | |
Motory | LR-91-7 |
Ťah | 445 kN |
Špecifický impulz | 3100 N.s/kg (316 sekúnd) |
Doba funkcie | 180 sekúnd |
Palivo | Aerozín-50/N2O2 |
Titan 2 GLV bola americká nosná raketa odvodená z medzikontinentálnej balistickej rakety LGM-25 Titan 2. Raketa bola používaná výhradne NASA v programe Gemini. Celkom bolo v rokoch 1964 až 1968 vypustených 12 rakiet, dve bez posádky a desať s posádkou. Všetky štarty sa konali na odpaľovacej rampe 19 na Cape Canaveral.
Raketa bola, rovnako ako jej vojenský variant, dvojstupňová. Prvý stupeň poháňali dva motory AEROJET LR-87-7 spaľujúce Aerozín-50 a oxid dusičitý (N2O2). Druhý stupeň disponoval jedným motorom LR-91-7, ktorý taktiež spaľoval aerozín a oxid dusičitý. Obidva motory boli pre potreby programu Gemini modifikované pre použitie aerozínu 50 ako paliva, verzie motorov pre LGM-25 používali asymetrický dimetylhydrazín.
Kvôli certifikácii pre misie s posádkou boli rakety vybavené niekoľkými systémami, ktoré mali zabezpečiť bezproblémový chod a bezpečie posádky. Bol nainštalovaný systém detekcie porúch, ktorý bol prepojený s kabínou posádky a informoval tak astronautov o stave rakety a zvyšoval schopnosť reakcie v prípade núdze. Dôležité systémy, ako systém riadenia letu, boli zdvojené aby sa minimalizovala možnosť zlyhania. Druhý stupeň bol upravený, aby naň bolo možné pripojiť kabínu Gemini a ďalej zoň boli odmontované pomocné a spätné motory. Rádiový usmerňovací systém používaný na LGM-25 bol nahradený novým inerciálnym. Ďalšie zmeny boli vykonané na hydraulickom a elektrickom systéme a monitorovacom zariadení. Na prestavbu rakiet dohliadalo Air Force Systems Command.
Referencie
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Titan 2 GLV na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk