M2 (linka budapeštianskeho metra) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

M2 (linka budapeštianskeho metra)
Trasa linky M2

M2 alebo „Kelet–nyugati metróvonal“ (slov. „Východo-západné metro“), hovorovo Piros metró (slov. „červené metro“) je druhou z liniek budapeštianskeho metra. Otvorená bola v roku 1970. Je dlhá 10 km a nachádza sa na nej 11 staníc. Linka je linkou budapeštianskeho metra, ktorá vedie popod Dunaj do Budína. So starým metrom sa stretáva v stanici Deák Ferenc tér.

Dejiny

Eskalátory vedúce na povrch.
Stredná loď stanice Keleti pályaudvar.
Stanica Batthány tér po úplnej rekonštrukcii v roku 2006.

Po druhej svetovej vojne, rozvíjajúca metropola už socialistického Maďarska potrebovala nové linky metra. Plány na výstavbu nových tratí existovali už z rokov, kedy bola otvorená prvá linka. Prvé plány dnešných liniek M2 a M3 existovali už v roku 1942. S výstavbou za pomoci sovietskej techniky sa malo začať v roku 1950.

Linka M2 mala spojiť dve hlavné vlakové stanice, Keleti pályaudvar a Déli pályaudvar. Dokončená mala byť už v roku 1955. Avšak z finančných a ekonomických dôvodov výstavba ustala a opäť sa začalo stavať až v roku 1963.

Prvý úsek so siedmimi stanicami medzi Őrs vezér tere a Deák Ferenc tér otvorili 2. apríla 1970. Zvyšný úsek, medzi Deák Ferenc tér a Déli pályaudvar otvorili o dva roky neskôr, v decembri roku 1972.

Na linke M2 prebiehala od roku 2004 kompletná rekonštrukcia, pri ktorej boli vymenené obklady staníc a eskalátory, z ktorých mnohé mali už viac ako 20 rokov. Stanice Blaha Lujza tér a Kossuth Lajos tér boli opravené v roku 2004. Ďalší rok nasledovali stanice Batthyány tér, Astoria a Keleti pályaudvar. V roku 2006 sa rekonštruovali stanice Déli pályaudvar, Széll Kálmán tér a hlavná prestupná stanica Deák Ferenc tér.

Stanice

Zaujímavosti

  • Priemerná vzdialenosť medzi stanicami: 1000 m
  • Najkratšia vzdialenosť medzi stanicami : 598 m
  • Najdlhšia vzdialenosť medzi stanicami: 1775 m
  • Dĺžka nástupištia: 120 m
  • Najhlbšia stanica: Széll Kálmán tér - 38,4 m

Vozový park

Alstom Metropolis AM5-M2 na stanici Széll Kálmán tér

Na linke premávajú nové vozne typu Alstom.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o M2 (linka budapeštianskeho metra)





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk