Alessandro Anzani - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Alessandro Anzani
Alessandro Anzani
taliansky konštruktér, motocyklový a automobilový pretekár
taliansky konštruktér, motocyklový a automobilový pretekár
Narodenie5. december 1877
Miláno, Taliansko
Úmrtie24. júl 1956 (78 rokov)
Merville-Franceville-Plage, Francúzsko)
Odkazy
CommonsSpolupracuj na Commons Alessandro Anzani
Replika motora Anzani s valcom do W

Alessandro Ambrogio Anzani (* 5. december 1877, Miláno, Taliansko – † 24. júl 1956, Merville-Franceville-Plage, Francúzsko) bol taliansky konštruktér, motocyklový a automobilový pretekár. V roku 1906 navrhol a vyrobil trojvalcový motor s valcom do W, ktorý použil o tri roky neskôr Louis Blériot vo svojom lietadle pri prelete kanála La Manche.

Anzani sa zaujímal o techniku, od mladosti pracoval v malej dielni svojho strýka; bol aj nadšeným a dobrým cyklistom. Na pretekoch v Milane, ktorých sa zúčastnil ako divák, sa zoznámil s francúzskym cyklistom Gabrielom Poulainom. Toto stretnutie viedlo Anzaniho k tomu, že po ukončení štúdií odišiel na Poulainovo pozvanie v roku 1900 do Francúzska, kde si mal zarobiť peniaze pretekaním. Anzani bol istý čas Poulainovym hosťom v St. Nazaire. Potom pôsobil u výrobcu motocyklov – firmy Buchet ako jej továrenský jazdec. V roku 1906 sa osamostatnil a začal motocykle vyrábať sám v Courbevoie. Po úspešnej dohode s Blériotom jeho firma prosperovala.

Vďaka úspechu rotačných motorov sa mohol Anzani opäť venovať výrobe motocyklových motorov. Sídlom spoločnosti bolo Courbevoie, v Milane založil spoločnosť Fabbrica Motori Anzani. V Anglicku založil British Anzani Motor Company. V 20. rokoch 20. storočia sa tu krátky čas venoval výrobe pretekárskych automobilov.

Poznámky

Motor firmy Anzani zhodný s tým, ktorý použil Louis Blériot, kúpil v Paríži vo februári 1910 aj český priekopník letectva Jan Kašpar[1].

V roku 1923 dosiahol Claude Temple s motocyklom s dvojvalcovým motorom Anzani s objemom 996 cm³ svetový rýchlostný rekord 175 km/h, čo prispelo k ešte väčšej Anzaniho popularite.[2]

Referencie

  1. http://www.ntm.cz/cs/heslar/anzani www.ntm.cz
  2. http://www.anzani.de/ www.anzani.de

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Alessandro Anzani





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk