A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Smartbook je v súčasnosti označenie pre inteligentnú knihu. Inteligentné vzdelávacie systémy umožňujú vytvárať smart knihy, ktoré sú schopné učiť sa poznatky o vedomostiach žiaka alebo študenta. Tradičné učebnice a knihy sú staré viac ako 4000 rokov, pričom dlho nemenili svoju podstatu a zostali pasívnym nástrojom. Smart technológie prinášajú inteligenciu i do kníh. [1]
Základná charakteristika
Inteligentné učebnice sa vyznačujú 6 základnými kritériami:
- realizujú zber a spracovanie veľkého množstva údajov
- vedia sa učiť, prispôsobujú sa používateľovi
- riadia proces učenia do problémových oblastí
- ponúkajú podrobný prehľad o výkone a slabých miestach žiaka alebo študenta
- predchádzajú zabúdaniu vedomostí
- využívajú testovací efekt[2][3][4]
História pojmu
Smartbook bolo v rokoch 2009 až 2010 označenie pre mobilné zariadenia charakterom spadajúce medzi smartfóny a netbooky. Ponúkali mnohé funkcie typické skôr pre smartfóny (napríklad úsporné procesory ARM, celodenná výdrž na batériu, 3G alebo GPS) vo väčšom tele s plnohodnotnou klávesnicou, niekedy bol použitý tiež dotykový displej.
Príkladom takýchto zariadení bol Wistron Pursebook, Sharp PC-Z1 "Netwalker", Always Innovating Touch Book, Lenovo Skylight či Mobinnova Beam. Väčšina týchto zariadení bola založená na procesoroch architektúry ARM. Veľkosť dátového úložiska sa pohybovala okolo 1 až 16 GB.
Referencie
- ↑ http://www.pcrevue.sk/a/Nahradia-elektronicke-ucebnice-SmartBook-doucovatelov
- ↑ http://techbox.dennikn.sk/smartbooks-unikatny-slovensky-vynalez-skoly
- ↑ https://touchit.sk/smartbooks-on-line-pomocka-ktora-nahradi-dietatu-doucovatela-i-skolske-ucebnice/65151
- ↑ http://www.smartbooks.sk/platforma-smartbooks/ako-to-funguje
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Distribuované projekty
Inžinierstvo pomocou počítača
Konfiguračné súbory
Malvér
Middleware
Open source
Operačné systémy
Počítačové hry
Počítačové vírusy
Credit
Demoverzia
Easter egg
Firmware
Freeware
Hugin Expert
HyperCard
Internetový robot
Metóda tajných vchodov
Minimalist phone
Multiplatformový softvér
Offeris
Open-source softvér
OpenSceneGraph
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk