A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Let Ethiopian Airlines 302 | |
Stroj ET-AVJ, ktorý havaroval v marci 2019, odfotený mesiac predtým | |
Nehoda | |
---|---|
Dátum | 10. marca 2019 |
Čas | 05:44 UTC |
Charakteristika | lietadlo sa zrútilo krátko po vzlete, príčina sa vyšetruje |
Miesto | blízko Bishoftu, Etiópia |
Súradnice | 8°52′37″S 39°15′04″V / 8,876944°S 39,251111°VSúradnice: 8°52′37″S 39°15′04″V / 8,876944°S 39,251111°V |
Začiatok letu | Letisko Addis Abeba, Etiópia |
Cieľ letu | Jomo Kenyatta International Airport, Nairobi, Keňa |
Lietadlo | |
Model | Boeing 737 MAX 8 |
Dopravca | Ethiopian Airlines |
Registrácia | ET-AVJ |
Následky | |
Počet osôb na palube | 149 cestujúcich 8 členov posádky |
Mŕtvych | 157 (všetci) |
Lietadlo | zničené |
Let Ethiopian Airlines 302 bol medzištátny let z Addis Ababa Bole International Airport do Jomo Kenyatta International Airport v Nairobi, Keňa. 10. marca 2019 sa lietadlo, typ Boeing 737 MAX 8, zrútilo v blízko mesta Bishoftu v Etiópii. Nikto na palube neprežil.
Nešťastie je druhou nehodou Boeingu 737 MAX 8 za menej ako rok, nasledujúc nehodu letu Lion Air 610, kedy sa lietadlo zrútilo krátko po vzlietnutí z Jakarty v Indonézii, v októbri 2018. Pri oboch haváriách opakovane systém stabilizácie letu MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) smeroval lietadlá prudko dole.[1]
Nehoda je najsmrteľnejšou leteckou nehodou dopravcu Ethiopian Airlines v histórii, prekonávajúc únos a následnú nehodu letu Ethiopian Airlines 961 v Komorách v roku 1996.
Nešťastie
Let 302 bol plánovaný medzištátny let z Addis Abeba do Nairobi. Na palube Boeingu 737 MAX 8 sa nachádzalo 149 cestujúcich a 8 členov posádky.[2] Po tom, čo pilot ohlásil problémy a požiadal o návrat do Addis Ababa,[3] lietadlo zmizlo z radaru a havarovalo o 08:44 miestneho času (05:44 UTC), šesť minút po vzlete z Addis Ababy do Nairobi o 08:38 miestneho času.[3][4][5] Lietadlo havarovalo neďaleko mesta Bishoftu, 62 kilometrov juhovýchodne od Bole International Airport.[6] Fotografie z miesta nehody ukazujú veľký kráter s len malými kúskami vraku.[7] Zo 157 ľudí na palube (149 pasažierov a 8 členov posádky) neprežil nikto.[2]
Už počas prvej minúty letu prvý dôstojník na základe pokynov kapitána oznámil riadiacej veži problém s „riadením letu“. Počas druhej minúty sa v lietadle aktivoval stabilizačný systém MCAS, ktorý otočil lietadlo nosom k zemi. Pilotom sa podarilo dostať lietadlo pod kontrolu a zabrániť ďalšiemu smerovaniu dole, ale lietadlo naďalej strácalo výšku. MCAS sa potom znova aktivoval a nasmeroval nos ešte nižšie. Piloti potom prepli prepínače elektrického ovládania systému (electrical trim system), čím deaktivovali aj softvér MCAS, avšak tým taktiež vypli možnosť nastaviť stabilizátor letu do neutrálnej polohy pomocou elektrického ovládania na svojich letových pákach. Jediným iným možným spôsobom, ako nastaviť stabilizátor, bolo ručné pretočenie kolesa ovládajúceho stabilizátor. Pokusy pilotov ručne nastaviť stabilizátor späť do správnej polohy stroskotali. V tretej minúte lete, keď lietadlo pokračovalo v znižovaní výšky a zrýchľovalo nad svoje bezpečnostné hranice, kapitán vydal pokyn prvému dôstojníkovi, aby od riadenia letovej prevádzky žiadal o povolenie vrátiť sa na letisko. Povolenie bolo udelené a riadiaci letovej prevádzky odklonili ďalšie blížiace sa lety. Podľa pokynov riadenia letovej prevádzky otočili lietadlo na východ a ono sa prevrátilo doprava. Pri zatáčaní sa pravé krídlo dostalo nižšie ako ľavé. Pretože kapitán sa snažil zabrániť ďalšiemu smerovaniu dole ručným ťahaním letových pák, požiadal prvého dôstojníka, aby mu pomohol, a znova zapol systém elektrický systém. Tým znovu zapli MCAS, čo nasmerovali lietadlo dole a oni ho už manuálne nedokázali vyrovnať.
Lietadlo
Lietadlo bol Boeing 737 MAX 8 registrovaný ako ET-AVJ (výrobné číslo 62450, msn 7243) a poháňali ho dva motory CFM International LEAP.[8] Lietadlo bolo vyrobené v októbri 2018 a dodané 15. novembra 2018, čiže v čase nehody bolo staré približne 4 mesiace.[9][10]
Kontext
Let 302 bola prvá fatálna nehoda na palube lietadla Ethiopian Airlines od januára 2010, kedy havaroval let Ethiopian Airlines 409.[11] Ide o najsmrteľnejšiu nehodu v histórii Ethiopian Airlines, nasledujúc únos a následnú haváriu letu Ethiopian Airlines 961 blízko Komôr v roku 1996.[4] Zároveň ide o najsmrteľnejšiu nehodu v Etiópii, po nehode letu Ethiopian Airlines 604 v roku 1988.[12]
Obete
157 pasažieri na palube boli z 35 národností.[4] Je pravdepodobné, že veľa pasažierov cestovalo do Nairobi, aby sa zúčastnili 4. zasadania Programu Spojených národov pre životné prostredie.[13] Všetci pasažieri a posádka zomreli.
Medzi obeťami bola aj manželka, dcéra a syn slovenského politika Antona Hrnka.[14] Štvrtou slovenskou obeťou je charitatívna pracovníčka Danica Olexová z organizácie Dobrá novina, ktorá pracovala ako projektová manažérka v Keni.[15]
Podľa leteckej spoločnosti je štátna príslušnosť cestujúcich nasledovná:[16][17]
Národnosť | Počet úmrtí cestujúcich |
---|---|
Keňa | 32 |
Kanada | 18 |
Etiópia | 9 |
Čína | 8 |
Taliansko | 8 |
USA | 8 |
Francúzsko | 7 |
Spojené kráľovstvo | 7 |
Egypt | 6 |
Nemecko | 5 |
India | 4 |
Slovensko | 4 |
Švédsko | 3 |
Rakúsko | 3 |
Rusko | 3 |
Maroko | 2 |
Izrael | 2 |
Poľsko | 2 |
Španielsko | 2 |
Belgicko | 1 |
Džibutsko | 1 |
Indonézia | 1 |
Írsko | 1 |
Mozambik | 1 |
Nepál | 1 |
Nigéria | 1 |
Nórsko | 1 |
Rwanda | 1 |
Saudská Arábia | 1 |
Srbsko | 1 |
Somálsko | 1 |
Sudán | 1 |
Togo | 1 |
Uganda | 1 |
Jemen | 1 |
Celkovo | 149 |
1 pasažier mal pas vydaný Organizáciou spojených národov.[17]
Pilot lietadla bol 29-ročný Yared Getachew, ktorý s aerolíniami lietal desať rokov a mal nalietaných 8 231 hodín. Kapitánom na Boeingu 737 bol od novembra 2017.[18][19][17] V čase nehody bol najmladším kapitánom aerolínií.[19] Druhým pilotom bol Ahmed Nur Mohammod Nur, ktorý bol nedávnym absolventom akadémie aerolínií s nalietanými 200 hodinami.[17][19]
Reakcie
Svet
Premiér Etiópie Abiy Ahmed vyjadril rodinám pozostalým hlbokú sústrasť.[2] Riaditeľ Ethiopian Airlines Tewolde Gebremariam navštívil miesto nehody, potvrdil, že všetci sú mŕtvi a vyjadril hlbokú sústrasť.[20] Boeing vydal vyhlásenie vyjadrujúce sústrasť.[21]
Flight International okomentoval, že nehoda pravdepodobne prispeje k zvýšeniu znepokojenia, ktoré vzniklo po nehode letu Lion Air 610 v októbri 2018.[22] Keďže sa táto nehoda stala menej ako päť mesiacov po poslednej nehode, ozvali sa hlasy, ktoré požadujú pozastaviť prevázku modelu 737 MAX až do vyšetrenia.[22] Ethiopian Airlines oznámili, že ako bezpečnostné opatrenie okamžite uzemnili zostávajúcu flotilu 737 MAX.[23] Civil Aviation Administration of China nariadila všetkým domácim aerolíniám, aby zastavili prevádzku všetkých modelov 737 MAX.[24][25] Podobná odpoveď prišla od Cayman Airways, pričom prevádzka dvojice lietadiel 737 MAX bola pozastavená až do ďalšieho oznámenia.[26] 11. marca indonézske ministerstvo dopravy nariadilo dočasné pozastavenie prevádzky všetkých modelov Boeingu 737 MAX 8 v Indonézii. Celonárodná inšpekcia prebehne 12. marca.[27] Juhokórejské ministerstvo dopravy vyhlásilo, že okamžite prebehne mimoriadna bezpečnostná inšpekcia na dvoch Boeingoch 737 MAX v krajine, zatiaľ čo Generálne riaditeľstvo civilného letectva Indie sa zúčastní stretnutí s Boeingom, Jet Airways a SpiceJet o prevádzke lietadiel.[28]
Slovensko
Antonovi Hrnkovi vyjadrili na Facebooku úprimnú sústrasť traja najvyšší ústavní činitelia: prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska, predseda Národnej rady SR Andrej Danko a premiér Peter Pellegrini. Ten tiež ubezpečil, že je kedykoľvek pripravený poskytnúť vládny špeciál.[14] Úprimnú sústrasť vyjadrili aj ďalší politci.[14]
Uzemnenia
Aerolínie, ktoré uzemnili Boeing 737 Max po nehode:
V niektorých krajinách letecké úrady dočasne zakázali prevádzku Boeing 737 MAX aerolinkám pod ich jurisdikciou. Dňa 11. marca letecký úrad Číny (CAAC - Civil Aviation Administration of China)[37], Indonézie (Ministerstvo dopravy)[38][37], Mongolska (MCAA - Mongolia's Civil Aviation Authority)[30] a Južnej Kórey (KOCA - Korea Office of Civil Aviation)[39]. Letecký úrad Singapuru (CAAS - Civil Aviation Authority of Singapore) dňa 12. marca 2019 ako prvý zakázal až do odvolania lety všetkých variantov stroja Boeing 737 MAX (-7, -8, -9), a to pre všetky aerolinky operujúce z/do Singapuru, domáce i zahraničné[40]. Rovnaké nariadenie vydali aj letecké úrady Austrálie (CASA - Civil Aviation Safety Authority)[41] a Malajzie (CAAM - Civil Aviation Authority of Malasia)[42]. Letecký úrad Spojeného kráľovstva (CAA - Civil Aviation Authority) zákaz prevádzky rozšíril aj na prelety vzdušným priestorom[35].
Vyšetrovanie
Leteckú nehodu vyšetruje úrad Ethiopian Civil Aviation Authority, ktorý je zodpovedný za vyšetrovanie nehôd v civilnom letectve v Etiópii. Výrobca lietadla Boeing vyhlásil, že je pripravený spolupracovať s Americkou národnou radou pre bezpečnosť dopravy a asistovať Ethiopian Airlines.[21] Americká Národná komisia pre bezpečnosť dopravy bude tiež pomáhať pri vyšetrovaní.[43]
Letové zapisovače boli na mieste nehody nájdené 11. marca.[44] Americkí úradníci naliehali na Ethiopian Airlines, aby letové zapisovače poslali do USA na analýzu, no aerolínie sa rozhodli, že ich pošlú európskym bezpečnostným expertom.[45] Zástupcovia nemeckého úradu Federal Bureau of Aircraft Accident Investigation povedali, že etiópski úradníci ich kontaktovali kvôli analýze letových zapisovačov, no úrad odmietol z dôvodu nedostupnosti softvéru.[46] Francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA) oznámil, že analyzuje údaje letu.[47] Letové zapisovače dostal 14. marca.[48] 17. marca etiópska ministerka dopravy Dagmawit Moges vyhlásila, že „čierne skrinky sa našli v dobrom stave, ktorý nám z vnútra umožnil vytiahnuť skoro všetky údaje“ a že predbežné dáta z letových zapisovačov ukázali jasnú podobnosť s tými na palube letu Lion Air 610, ktorý sa zrútil v Indonézii.[49]
Vyšetrovatelia zistili, že systém stabilizácie letu MCAS pri oboch haváriách opakovane smeroval lietadlá prudko dole, takže posádka nad nimi nedokázala udržať kontrolu. V októbri 2021 bol bývalý hlavný technický pilot Boeingu obžalovaný z podvodu. Podľa prokuratúry Mark Forkner oklamal americký Federálny úrad pre letectvo (FAA), pretože im sprostredkoval „nepresné a neúplné informácie” o systéme stabilizácie letu MCAS. Podľa prokuratúry vedel o tom, že systém MCAS si bude vyžadovať dodatočný výcvik pilotov, ktorí mali licenciu na iné stroje modelového radu 737. Podľa AP by dodatočný výcvik navýšil cenu každého nového stroja až o jeden milión americký dolárov.[1]
Referencie
- ↑ a b AKTUALITY.SK. Bývalého testovacieho pilota Boeingu obžalovali z podvodu . Aktuality.sk, . Dostupné online.
- ↑ a b c Ethiopian Airlines flight ET302 crashes en route to Kenya, killing 157 . The National, 2019-03-10, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b ASN Aircraft accident Boeing 737 MAX 8 ET-AVJ Bishoftu . aviation-safety.net, . Dostupné online.
- ↑ a b c 'No survivors' in Ethiopia plane crash. BBC News, 2019-03-10. Dostupné online . (po anglicky)
- ↑ Ethiopian Airlines plane crash: No survivors among 157 on board . www.aljazeera.com, . Dostupné online.
- ↑ 'No survivors' from crashed Ethiopian Airlines flight: State broadcaster . The Times of India, . Dostupné online.
- ↑ Investigators at Ethiopian Airlines crash site look for answers . www.aljazeera.com, . Dostupné online.
- ↑ RANTER, Harro. ASN Aircraft accident Boeing 737 MAX 8 ET-AVJ Bishoftu . aviation-safety.net, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ Ethiopian Airlines ET-AVJ (Boeing 737 Next Gen - MSN 62450) | Airfleets aviation online. www.airfleets.net, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ KAMINSKI-MORROW, David. Ethiopian accident involves four-month old 737 Max online. Flightglobal.com, 2019-03-10, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ No Dutch among 157 killed in Ethiopian Airlines crash online. NL Times, 2019-03-10, cit. 2019-03-10. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ RANTER, Harro. Aviation Safety Network > ASN Aviation Safety Database > Geographical regions > Ethiopia air safety profile online. aviation-safety.net, cit. 2019-03-10. Dostupné online.
- ↑ Ethiopian Airlines crash kills all 157 on board, including 18 Canadians - National | Globalnews.ca online. globalnews.ca, 2019-03-10, cit. 2019-03-10. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b c Pri páde etiópskeho lietadla zahynuli manželka, dcéra a syn poslanca Antona Hrnka online. Pravda.sk, 2019-03-10, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ A.S, Petit Press. Pri havárii lietadla v Etiópii zahynuli manželka a deti Hrnka (minúta po minúte) online. svet.sme.sk, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ @flyethiopian online. Ethiopian Airlines, 2019T7:03, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b c d Accident Bulletin no. 3 Issued on March 10, 2019 at 4:59 PM online. Ethiopian Airlines, cit. 2019-03-13. Dostupné online.
- ↑ Crashed ET plane captain alerted ATC about technical problem online. The Reporter Ethiopia, cit. 2019-03-13. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b c NEGRONI, Christine. Ethiopian Airlines, With a Tradition of Training Pilots, Wants to Become Africa’s Leading Carrier. The New York Times, 2019-03-12. Dostupné online cit. 2019-03-13. ISSN 0362-4331. (po anglicky)
- ↑ The Latest: Norwegian Refugee Council Says 2 Missing. The New York Times, 2019-03-10. Dostupné online cit. 2019-03-11. ISSN 0362-4331. (po anglicky)
- ↑ a b Updated: Boeing Statement on Ethiopian Airlines Flight 302 online. MediaRoom, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ a b KAMINSKI-MORROW, David. Ethiopian crash likely to aggravate unease over 737 Max online. Flightglobal.com, 2019-03-10, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b @flyethiopian online. Ethiopian Airlines, 2019T21:39, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b c d e f g h i j k l m n Ethiopia Joins China in Grounding Boeing 737 Max Jets After Crash online. www.bloomberg.com, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ China's aviation regulator orders grounding of 737 Max online. The Air Current, 2019-03-11, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b CAL suspends Max 8 operations online. www.caymanairways.com, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ Indonesia to temporarily ground Boeing 737 MAX 8 jets for inspections. Reuters, 2019-03-11. Dostupné online cit. 2019-03-11. (po anglicky)
- ↑ China, Ethiopia, Indonesia ground Boeing 737 MAX 8 after crash online. www.aljazeera.com, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ a b KAMI, Indah Mutiara. Kemenhub Larang Boeing 737 MAX 8 Terbang Sementara online. detiknews, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po indonézsky)
- ↑ a b Mongolia suspends commercial operations of Boeing 737-8 jet - Xinhua | English.news.cn online. www.xinhuanet.com, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ Boeing 737 MAX grounded in several countries following Ethiopian crash online. Aviation Safety Network, 2019-03-11, cit. 2019-03-11. Dostupné online.
- ↑ South African airline grounds the only Boeing 737 MAX 8 in its fleet online. www.cnn.com, 2019-03-11, cit. 2019-03-12. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b c YEO, Ghim-Lay. Aerolineas, Aeromexico and Gol ground 737 Max fleets online. Flightglobal.com, 2019-03-12, cit. 2019-03-12. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b CNN, Jack Guy and Emily Dixon. Which airlines are still flying Boeing 737 MAX 8s? online. CNN, cit. 2019-03-12. Dostupné online.
- ↑ a b c UK joins Boeing aircraft ban after crash. BBC, 2019-03-12. Dostupné online cit. 2019-03-12. (po anglicky)
- ↑ The Latest: India’s Jet Airways grounds Boeing 737 Max 8s online. www.washingtonpost.com, cit. 2019-03-12. Dostupné online.
- ↑ a b MOSS, Trefor; WALL, Robert; FAN, Wenxin. Indonesia Follows China in Grounding Boeing 737 MAX 8 Jets After Fatal Crash. Wall Street Journal, 2019-03-11. Dostupné online cit. 2019-03-12. ISSN 0099-9660. (po anglicky)
- ↑ Indonesia to temporarily ground Boeing 737 MAX 8 jets for inspections. Reuters, 2019-03-11. Dostupné online cit. 2019-03-12. (po anglicky)
- ↑ The nations, airlines grounding Boeing 737 MAX aircraft online. Channel NewsAsia, cit. 2019-03-12. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ HERMESAUTO. Singapore suspends operations of all Boeing 737 Max planes after Ethiopian Airlines crash online. The Straits Times, 2019-03-12, cit. 2019-03-12. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ HATCH, Patrick. Australia grounds Boeing's 737 MAX in wake of fatal crashes online. The Sydney Morning Herald, 2019-03-12, cit. 2019-03-12. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ www.nst.com.my, cit. 2019-03-12. Dostupné online.
- ↑ SIDDIQUI, Faiz. U. S. authorities to assist in investigation of Ethiopian Airlines crash that killed 157. Washington Post, 2019-03-10. Dostupné online cit. 2019-03-10.
- ↑ Ethiopian Airlines plane crash: Live updates online. www.cnn.com, 2019-03-10, cit. 2019-03-11. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ Black boxes from crashed Boeing 737 Max 8 arrive in Paris after Ethiopia refuses to send them to the U.S.. The Globe and Mail. Dostupné online cit. 2019-03-23.
- ↑ Germany says will not analyse Ethiopian Airlines black box. Reuters, 2019-03-13. Dostupné online cit. 2019-03-23. (po anglicky)
- ↑ Vo Francúzsku začali s analýzou dát z havarovaného boeingu online. svet.sme.sk, 2019-03-15, cit. 2019-03-23. Dostupné online.
- ↑ KIERNAN, Kristy. The Black Boxes From Ethiopian Flight 302: What's On Them And What Investigators Will Look For online. Forbes, 2019-03-15, cit. 2019-03-23. Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ Data on Ethiopia crash: ‘Clear similarity’ to Indonesia crash online. POLITICO, cit. 2019-03-23. Dostupné online. (po anglicky)
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Let Ethiopian Airlines 302
Externé odkazyupraviť | upraviť zdroj
- Informácie o nehode letu ET-302 na webe Aviation Safety Network
- Informácie o nehode letu ET-302 na webe The Aviation Herald
- Vizualizácia ADS-B údajov letu ET-302 na Flightradar24.com
Zdrojupraviť | upraviť zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Ethiopian Airlines Flight 302 na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Špeciálne:KnižnéZdroje/978-80-8141-203-5
1938
25. október
Bitka pri Rozvegove
Bodza
Desiatnik
Druhá česko-slovenská republika
Druhá republika
Havária lietadla Tu-154 ruského ministerstva obrany 2016
Havária vrtuľníka Mil Mi-8 v Bratislave
Havária vrtuľníka pri Strelníkoch
Havária vrtuľníka v Doline Olczyskiej
Havária vrtuľníka v Slovenskom raji
Jan Syrový
Komjatice
Letecká nehoda
Letecké katastrofy
Letecké nešťastie na ostrove Tenerife
Letecké nešťastie slovenského An-24
Letecké nešťastie v Amsterdame v roku 1992
Letecké nešťastie v Jaroslavli v roku 2011
Letecké nešťastie v Okęcie v roku 1980
Letecké nešťastie v Smolensku 2010
Let ČSA 584
Let Adam Air 574
Let Aeroflot 1492
Let Air France 447
Let Air India 182
Let EgyptAir 804
Let Ethiopian Airlines 302
Let Germanwings 9525
Let Japan Airlines 123
Let JAT 367
Let Kogalymavia 9268
Let Korean Air Lines 007
Let Malaysia Airlines 17
Let Malaysia Airlines 370
Let Pan Am 103
Let TABSO LZ101
Let Turkish Airlines 981
Let TWA 800
Let United Airlines 93
Let US Airways 1549
Lev Prchala
Lipové
Maďarsko
Maďarsko-slovenský ozbrojený konflikt
Mníchovská dohoda
Nálet na Spišskú Novú Ves
Okres Komárno
Pavel Mičianik
Podkarpatská Rus
Portál:Letectvo
Poručík
Povodie Dunaja
Prepadnutie železničnej stanice Pribeník
Prepadnutie okresu Berehovo
Prepadnutie okresu Jesenské
Prepadnutie Slanca
Prvá viedenská arbitráž
Riadený let do terénu
Slobodník
Vylodenie pri Štúrove
Zemianska Olča
Zostrel lietadla Š-328.237
Zoznam leteckých nehôd Českých a Československých aerolínií
Zrážka lietadiel na letisku Haneda v roku 2024
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk