Zoznamovací portál - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Zoznamovací portál

Zoznamovací portál je typ internetovej stránky, kde si užívatelia internetu môžu hľadať priateľov či partnerov, spolu komunikovať a dohodnúť si osobné stretnutia. Väčšina zoznamovacích portálov vyžaduje vytvorenie vlastného profilu osobnosti. [1]


Druhy zoznamiek

Na trhu existuje veľké množstvo rôznych zoznamovacích portálov rôznej kvality. Niektoré portály sa snažia priradiť svojim užívateľom partnerov, ktorý sa k nim podľa výsledkov testu osobnost najviac hodia. V tomto prípade ide o matchmakingové zoznamky. [2]

Druhým typom su tradičnejšie portály, ktoré ponúkajú svojim užívateľom možnosť vyhľadávať v databáze svojich členov podľa rôznych kritérií alebo si podať inzerát.[3]

Sociálne siete majú čiastočne iný cieľ ako tradičné zoznamky. Môžu však tiež slúžiť tomuto účelu a užívatelia si takto môžu rozširovať okruh svojich známych cez vlastných priateľov. Podľa výskumov sa v tomto smere osvedčil najmä Facebook, na drhom mieste skončil Second Life [4] Vplyvu sociálnych sietí na online zoznamovanie sa venovalo niekoľko výskumov. [5]

Zoznamovacie portály tiež môžeme deliť na platené a neplatené.

Trh s online zoznamovaním

Trhs s online zoznamovaním rastie. Je to spôsobené zmanou životného štýlu spojenou so stále rastúcim používaním internetu. Tiež technológie ako napríklad populárne mobilné aplikácie sprístupňujú tieto služby bližšie k užívateľom. Len v minulom roku (2014) zaznamenal rast tohto priemyslu v USA 4,8% a návranosť 2 mld. dolárov. V USA tento sektor zamestnáva 7 649 ľudí.[6]

Problematické aspekty online zoznamovania

Jedným z negatívnych spektov je scammimg. Ide o metódu, keď si užívateľ vytvorí podvodný profil osobnosti s cieľom získať peniaze od ostatných užívateľov. Niektoré krajiny podnikli právne kroky na ochranu svojich spotrebiteĺov v tomto smere. [7]

Self-branding je novým trendom spôsobeným rozvojom internetu. Je to strategické vytváranie identity, definuje kto sme a ako chceme aby nás vnímali ostatní.[8] Ide o jav, kedy si užívatelia vytvárajú svoj vlastný online image, profil alebo značku, pomocou ktorej prezentujú seba ostatným užívateľom. Užívatelia seba definujú podobne ako produkt, chcú byť originálni a iní ako ostatní, a snažia sa tak zaujať ostatných užívateľov. Ich cieľom zíslať to, čo hľadajú, v tomto prípade zoznámenie, prieteľstvo či vzťah. [9]

Hore spomenutý aspekt vedie k ďalšiemu problému, ktorým je klamanie. Môže sa stať, že užívatelia klamú tom kto sú. Takéto zavádzanie ostatných užívateľov vplýva na zvyšovanie nedôvery k zoznamovaniu sa v onlie prostredí.

Platenie za služby je ďalším problematickým aspektom. Ceny môžu byť niekedy príliš vysoké a užívatelia si potom kladu otázku prečo by mali platiť za zoznámenie sa s ľuďmi.

Referencie

  1. The 20 most useful dating websites . The Telegraph, 2. december 2014, . Dostupné online. (anglicky)
  2. FISCHLER, MARCELLE S.. Online Dating Putting You Off? Try a Matchmaker . nytimes.com, 30. september 2007, . Dostupné online. (anglicky)
  3. Online Dating Tipps für Singles auf Partnersuche im Internet . palverlag.de, . Dostupné online. (nemecky)
  4. Bishop, J. (2008b). Understanding and facilitating the development of social networks in online dating communities: A case study and model. In C. Romm-Livermore, & K. Setzekorn (Eds.), Social networking communities and EDating services: Concepts and implications. New York: IGI Global, Jonathanbishop.com
  5. http://www.ibisworld.com/industry/default.aspx?indid=1723
  6. . Dostupné online.
  7. BENKLER, Yochai. The Wealth of Networks How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven and London : Yale University Press. Dostupné online. S. 1–10.
  8. You are your brand! . Huffington Post, April 19, 2014. Dostupné online.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Zoznamovací portál





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk