A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Zoznamovací portál je typ internetovej stránky, kde si užívatelia internetu môžu hľadať priateľov či partnerov, spolu komunikovať a dohodnúť si osobné stretnutia. Väčšina zoznamovacích portálov vyžaduje vytvorenie vlastného profilu osobnosti. [1]
Druhy zoznamiek
Na trhu existuje veľké množstvo rôznych zoznamovacích portálov rôznej kvality. Niektoré portály sa snažia priradiť svojim užívateľom partnerov, ktorý sa k nim podľa výsledkov testu osobnost najviac hodia. V tomto prípade ide o matchmakingové zoznamky. [2]
Druhým typom su tradičnejšie portály, ktoré ponúkajú svojim užívateľom možnosť vyhľadávať v databáze svojich členov podľa rôznych kritérií alebo si podať inzerát.[3]
Sociálne siete majú čiastočne iný cieľ ako tradičné zoznamky. Môžu však tiež slúžiť tomuto účelu a užívatelia si takto môžu rozširovať okruh svojich známych cez vlastných priateľov. Podľa výskumov sa v tomto smere osvedčil najmä Facebook, na drhom mieste skončil Second Life [4] Vplyvu sociálnych sietí na online zoznamovanie sa venovalo niekoľko výskumov. [5]
Zoznamovacie portály tiež môžeme deliť na platené a neplatené.
Trh s online zoznamovaním
Trhs s online zoznamovaním rastie. Je to spôsobené zmanou životného štýlu spojenou so stále rastúcim používaním internetu. Tiež technológie ako napríklad populárne mobilné aplikácie sprístupňujú tieto služby bližšie k užívateľom. Len v minulom roku (2014) zaznamenal rast tohto priemyslu v USA 4,8% a návranosť 2 mld. dolárov. V USA tento sektor zamestnáva 7 649 ľudí.[6]
Problematické aspekty online zoznamovania
Jedným z negatívnych spektov je scammimg. Ide o metódu, keď si užívateľ vytvorí podvodný profil osobnosti s cieľom získať peniaze od ostatných užívateľov. Niektoré krajiny podnikli právne kroky na ochranu svojich spotrebiteĺov v tomto smere. [7]
Self-branding je novým trendom spôsobeným rozvojom internetu. Je to strategické vytváranie identity, definuje kto sme a ako chceme aby nás vnímali ostatní.[8] Ide o jav, kedy si užívatelia vytvárajú svoj vlastný online image, profil alebo značku, pomocou ktorej prezentujú seba ostatným užívateľom. Užívatelia seba definujú podobne ako produkt, chcú byť originálni a iní ako ostatní, a snažia sa tak zaujať ostatných užívateľov. Ich cieľom zíslať to, čo hľadajú, v tomto prípade zoznámenie, prieteľstvo či vzťah. [9]
Hore spomenutý aspekt vedie k ďalšiemu problému, ktorým je klamanie. Môže sa stať, že užívatelia klamú tom kto sú. Takéto zavádzanie ostatných užívateľov vplýva na zvyšovanie nedôvery k zoznamovaniu sa v onlie prostredí.
Platenie za služby je ďalším problematickým aspektom. Ceny môžu byť niekedy príliš vysoké a užívatelia si potom kladu otázku prečo by mali platiť za zoznámenie sa s ľuďmi.
Referencie
- ↑ The 20 most useful dating websites . The Telegraph, 2. december 2014, . Dostupné online. (anglicky)
- ↑ FISCHLER, MARCELLE S.. Online Dating Putting You Off? Try a Matchmaker . nytimes.com, 30. september 2007, . Dostupné online. (anglicky)
- ↑ Online Dating Tipps für Singles auf Partnersuche im Internet . palverlag.de, . Dostupné online. (nemecky)
- ↑ Bishop, J. (2008b). Understanding and facilitating the development of social networks in online dating communities: A case study and model. In C. Romm-Livermore, & K. Setzekorn (Eds.), Social networking communities and EDating services: Concepts and implications. New York: IGI Global, Jonathanbishop.com
- ↑
- ↑ http://www.ibisworld.com/industry/default.aspx?indid=1723
- ↑ . Dostupné online.
- ↑ BENKLER, Yochai. The Wealth of Networks How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven and London : Yale University Press. Dostupné online. S. 1–10.
- ↑ You are your brand! . Huffington Post, April 19, 2014. Dostupné online.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Švédska Wikipédia
Agregátor recenzií
AliExpress
Alumniportal Deutschland
Anglická Wikipédia
Ask.fm
Cashback (webová stránka)
CouchSurfing
Dánska Wikipédia
Dailymotion
Defence Blog
DeviantArt
Duolingo
Dynamická webová stránka
EBay
Esperantská Wikipédia
EuroBillTracker
Flickr
Francúzska Wikipédia
Global Biodiversity Information Facility
Google+
Holandská Wikipédia
INaturalist
JPL Small-Body Database
Litovská Wikipédia
Maďarská Wikipédia
Mapy Google
Memory Alpha
MobyGames
Monda.eu
Monoskop (platforma)
Monster Worldwide
MyHeritage
Myspace
Newgrounds
Plants of the World Online
Sitemaps
Skyscrapercity
Skywarn Europe
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk