Raftsundbrua - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Raftsundbrua
Raftsundbrua
18 Lofoton 14 bridge.jpg
Základné údaje
ŠtátNórsko Nórsko
MestoHanøy
Premosťujeprieliv Raftsundet
DopravaEurópska cesta 10
ArchitektBoarch Arkitekter AS
ProjektantDr. Ing. A. Aas-Jakobsen Trondheim AS
Začiatok výstavby1996
Otvorený6. november 1998
Súradnice68°28′20″S 15°11′11″V / 68,472222°S 15,186389°V / 68.472222; 15.186389Súradnice: 68°28′20″S 15°11′11″V / 68,472222°S 15,186389°V / 68.472222; 15.186389
Parametre
Typkonzolový most/trámový most
Materiálželezobetón
Dĺžka711 m
Max. rozpätie298 m
Šírka10,3 m
Výška nad terénom45 m
Poloha
Poloha v rámci Nórska
Red pog.svg
Poloha v rámci Nórska
CommonsRaftsundbrua

Raftsundbrua je konzolový cestný most, ktorý bol otvorený pre verejnosť 6. novembra 1998 a cez úžinu Raftsundet spája lofotský ostrov Austvågøya s južnou časťou ostrova Hinnøya, ktorý prilieha k nórskej pevnine v kraji Nordland. Most je súčasťou Európskej cesty E10 vedúcej naprieč lofotskými ostrovy a nahradil tak tu používanú lodnú dopravu.

Charakteristika mosta a spôsob výstavby

Most má štyri polia o rozpätí 86, 202, 298 a 125 m, betónované technológiou letmej betonáže. Vo výške 45 m ho podopierajú tri uprostred vertikálne delené štíhle piliere, ktoré boli betónované za pomoci samošplhacieho debnenia. Na strednú časť (224 m) komorového nosníka hlavného poľa o rozpätí 298 m bol použitý čerpaný vysokohodnotný ľahký betón LC 60 (s 28-dennou pevnosťou 60 MPa). Zvyšok konštrukcie a piliere boli zhotovené z betónu C 65.

Z technického hľadiska to bol prvý most v Nórsku, pri ktorého výstavbe bol použitý, na letmú betonáž časti nosnej konštrukcie, čerpaný vysokohodnotný ľahký betón. Za tým účelom musel byť v laboratóriách dodávateľa aj v nezávislom skúšobnom laboratóriu Narvik Technical High School v Narviku vykonaný rad skúšok, ktorý preukázal vhodnosť vyrobeného vysokohodnotného ľahkého betónu na čerpanie[1].

Referencie

  1. NILSSKOG, Jan-Eirik, Jana Margoldová Čerpaný vysokohodnotný lehký beton pro most Raftsundet, severní Norsko. Beton, december 2012, roč. 12, čís. samostatná príloha Betonové konstrukce 21. století, s. 127 – 131. (čeština/angličtina)

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Most Raftsundet na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Raftsundbrua

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Mosty





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk