Slovenský reklamný klub - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Slovenský reklamný klub

Slovenský reklamný klub bol nezávislou slovenskou organizáciou, ktorá sa po druhej svetovej vojne oddelila od československého Reklubu.

Vznik združenia

Ustanovujúca schôdza sa konala 14. februára 1946 v spoločenskej miestnosti reštaurácie Leier - Meštiansky pivovar na Rybnom námestí v Bratislave o 19. hodine. Zakladajúci členovia diskutovali o tom, či má byť Slovenský reklamný klub založený ako samostatná inštitúcia alebo či má byť súčasťou Reklamného klubu československého. Prevládol názor, že má byť založený samostatne. Podobne ako československý, aj slovenský klub zanikol v roku 1949.[1]

Činnosť klubu

Vzhľadom na krátkosť času svojej existencie toho samostatný Slovenský Reklub nestihol veľa dosiahnuť. V októbri 1946 na mimoriadnom valnom zhromaždení založil tri sekcie: dámsku a módnu, aranžérsku a tvorivú.[1]

V dňoch 21.-24. októbra 1946 zorganizoval vo veľkej sále Grémia bratislavského obchodníctva na Gorkého ulici kurz „Umenie jednať s ľuďmi“, na ktorom vystúpili slovenskí a českí odborníci:[1]

  • 21. októbra, veselý večer
    • Ako jednať s cudzincami (Jozef Podolay, riaditeľ Riaditeľstva pre cestovný ruch)
    • Ako sa správať k mladým ľuďom a ženám (Jiří Solar, priekopník československého Reklubu)
  • 22. októbra, vážny večer
    • Psychológia medziľudských vzťahov (univerzitný profesor Anton Jurovský, riaditeľ Štátneho psychotechnického ústavu)
    • Všetko závisí od ľudí (Dr. Jan Brabec, zakladateľ a redaktor časopisu Typ)
  • 23. októbra, vzdelávací večer
    • Ako vychádzať s rodičmi (Ivan Pikala, Štátny psychotechnický ústav)
    • Ako sa stať neobľúbeným (Dr. Emil J. Štaffa, tajomník Obchodného grémia)
  • 24. októbra, poučný večer
    • Ako žena presvedčí muža (Dr. Marta Michalová, Štátny psychotechnický ústav)
    • Ako písať úspešné listy (Václav Poštolka, pražský reklamný poradca)

Československý Reklub

Záujmová organizácia združujúca pracovníkov z oblasti reklamy a príbuzných profesií vznikla ako Reklamní klub československý 6. októbra 1927. V prvom roku činnosti mala jediná pražská pobočka 80 členov, v roku 1948 bolo v celom Československu šestnásť pobočiek s 3 690 členmi.[2]

Referencie

  1. a b c PAVLŮ, Dušan, a kol. Reklub 1927-1949. 2. vyd. Praha : Professional Publishing, 2019. 286 s. ISBN 978-80-88260-31-8. Kapitola Slovenský reklamní klub, s. 263 – 268.
  2. Před 85 lety vznikl slavný Reklub. E15.cz, 2012-07-31. Dostupné online .
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Slovenský reklamný klub






Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk