Značka (marketing) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Značka (marketing)

Značka alebo obchodná značka (angl. brand) je meno, výraz, znak, symbol, dizajn alebo ich kombinácia, ktoré majú identifikovať tovar alebo služby jedného predávajúceho alebo skupiny predávajúcich a odlíšiť ich od tovaru a služieb konkurentov [1].

Úlohou značky je uľahčiť identifikáciu výrobku alebo služby určitého predávajúceho a odlíšiť ich od konkurenčných výrobkov. Môže pridať výrobku na hodnote.

Značka môže mať právnu ochranu (tzv. ochranná známka - angl. trademark), ktorá ochraňuje za určité časové obdobie výlučné práva výrobcu (predajcu). Zaručuje jednoznačný pôvod výrobku alebo služby.

Značka má byť utvorená tak, aby približovala užitočnosť a kvalitu výrobku, jej výslovnosť a zapamätateľnosť má byť ľahká, má sa dať ľahko odlíšiť od iných značiek a ľahko sa prekladať do cudzích jazykov.

Príkladmi obchodných značiek sú napr.: Panasonic, Gala, Toyota, Mitsubishi, Kia, NIKE, Adidas atď.

Referencie

  1. Toto je definícia podľa American Marketing Association tak, ako je ako citát uvedená v knihe Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management, 2007 (preklad 12. angl. vydania); Dudinská et al. uvádza skrátenú definíciu: identifikácia tovaru výrobcu pomocou mena (...) , symbolu (...), čísla, tvaru alebo ich kombinácie

Zdroj

Elvíra Dudinská, Miroslav Foret, Róbert Štefko, Peter Šimegh. 2000. Základy marketingu. ISBN 80-225-1222-2, str. 65 a 147-148

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Značka (marketing)

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Ekonómia





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk