Nieuport 11 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Nieuport 11
Nieuport 11

Bert Hall & Nieuport 11 C.1
Typstíhacie lietadlo
VýrobcaNieuport
KonštruktérGustave Delage
Zavedenýjanuár 1916
Hlavný používateľAéronautique Militaire

Nieuport 11 bol francúzsky stíhací dvojplošník z čias prvej svetovej vojny. Bol skonštruovaný v reakcii na veľkú prevahu nemeckých stíhačiek v roku 1915. Fokkerove jednoplošníky zaistili centrálnym mocnostiam leteckú nadvládu a členom Trojdohody sa tak výrazne sťažilo uskutočňovanie leteckého prieskumu.

Vznik a vývoj

Gustave Delage zmenšil svoj predchádzajúci typ Nieuport 10 a vytvoril tak malý a ľahký jedenapolplošník (pilotmi nazývaný Bébé), ktorý bol omnoho rýchlejší než nemecké Fokkery.

Jedenapolplošník je lietadlo, ktorého horné krídlo má bežnú veľkosť s dvomi nosníkmi a menšie dolné krídlo s jedným nosníkom. Aj cez spevnenie vzperami tvaru V malo spodné krídlo tendenciu sa pod väčším tlakom krútiť a ohýbať. Nieuport 11 už bol vybavený krídelkami na rozdiel od zastaraného ohýbania krídel u konkurenčných Fokkerov.

Hlavou výhodou Fokkerových jednoplošníkov bola výzbroj v podobe synchronizovaných guľometov, ktoré mohli strieľať skrz točiacu sa vrtuľu. V tom čase spojenci nedisponovali podobnou technológiou, a tak bol na Nieuport 11 montovaný guľomet Lewis alebo Hotchkiss nad horné krídlo, odkiaľ mohol strieľať mimo okruh vrtule. Nevýhodou takého riešenia bolo komplikované dobíjanie zbrane.

Operačné nasadenie

Bébé bol dodávaný na západnú frontu od januára 1916 a počas jedného mesiace ich bolo v službe už 90. Nieuporty 11 boli dodávané francúzskej Aviation Militaire, britskej Royal Naval Air Service a holandskej, belgickej, ruskej a talianskej armáde. (Viac ako 450 ich bolo vyrobených v licencii talianskymi firmami.)

Niektoré Nieuporty 11 boli upravené pre odpaľovanie neriadených rakiet z krídelných vzpier.

Užívatelia

Nieuport-Macchi 11.000
prevádzkoval 2 stroje
prevádzkovala 1 stroj

Špecifikácia (Nieuport 11)

Červený Nieuport 11 Jeana Navarra

Technické údaje

  • Osádka: 1 (pilot)
  • Rozpätie: 7,52 m
  • Dĺžka: 5,64 m
  • Výška: 2,45 m
  • Nosná plocha: 13,30 m²
  • Hmotnosť prázdneho stroja: 320 kg
  • Vzletová hmotnosť : 480 kg
  • Pohonná jednotka: 1x rotačný motor Le Rhône 9C
  • Výkon pohonnej jednotky: 59 kW (80 k)

Výkony

  • Maximálna rýchlosť:' 167 km/h
  • Dolet: 2,5 hod
  • Dostup: 5 300 m
  • Stúpavosť: 15 min do 3 000 m

Výzbroj

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Nieuport 11

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Nieuport 11 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Nieuport 11

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Francúzske lietadlá

...


Updating...x




Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk