Honda Prelude - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Honda Prelude
Honda Prelude
Produkcia 1978-2001
Krajina pôvodu Sajama, Japonsko
Trieda Športový automobil
Typ karosérie 2-dverové kupé
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon

Honda Prelude je športový automobil, ktorý v rokoch 1978 až 2001 vyrábala japonská automobilka Honda. Toto dvojdverové kupé bolo odvodené od modelu Accord a vyrábalo sa postupne v piatich generáciách.

Medzi tradičných konkurentov Hondy Prelude patrili automobily Toyota Celica, Nissan Silvia a Mitsubishi Eclipse. Výroba modelu Prelude bola ukončená potom, ako bol uvedený model Honda Integra DC5.

Názov Prelude pôvodne patril automobilke Toyota, ale Toyota ho Honde priateľsky prenechala na použitie.

Prvá generácia (1978-1982)

Prvá generácia (SN)
Produkcia 1978-1982
Motor(y) 1602 cm³ EL R4
1751 cm³ EK R4
Prevodovka(y) 2-rýchlostná automatická
3-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2320 mm
Dĺžka 4090 mm
Šírka 1635 mm
Výška 1290 mm

Prvá generácia modelu Prelude bola uvedená dňa 24. novembra 1978.[1] Jej nezávislé zavesenie všetkých kolies, brzdy a motor boli použité z prvej generácie modelu Accord, avšak karoséria a rám boli úplne nové a vyvinuté šéfdizajnérom Hiroshim Kizawom priamo pre model Prelude.[2] Jej rozmery boli 4090 mm (dĺžka), 1635 mm (šírka) a 1290 mm (výška). Rázvor osí kolies bol 2320 mm, čo bolo o 60 mm menej ako rázvor modelu Accord.[3] Modely Prelude a Accord boli prvými automobilmi, ktoré mali pri motoroch pod dva litre v štandardnej výbave posilňovač riadenia.[4]

Štandardom bol radový štvorvalec "EL" s objemom 1602 cm³, s 8 ventilmi a rozvodom SOHC. Jeho výkon bol 59 kW/81 koní pri 5000 ot/min a krútiaci moment 127 Nm pri 3500 ot/min.[1] Tento motor mal manuálny sýtič s tromi pozíciami a dvojitý karburátor. V septembri 1978 bol v Japonsku uvedený väčší radový štvorvalec "EK" s objemom 1750 cm³, s 12 ventilmi a rozvodom SOHC. Jeho výkon bol 66 kW/90 koní pri 5300 ot/min. Modely s automatickou prevodovkou mali o 5 koní menej. Motor "EK" mal tiež olejový chladič a tranzistorom riadené zapaľovanie.

Druhá generácia

Druhá generácia (SN)
Produkcia 1982-1987
Motor(y) 1,8 l 80 kW/105 koní R4
2,0 l 82 kW/110 koní R4
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2451 mm
Dĺžka 4374 mm
Šírka 1689 mm
Výška 1295 mm
Hmotnosť 1046-1340 kg
Dizajnér Shinya Iwakura

Druhá generácia modelu Prelude bola predstavená v Japonsku dňa 25. novembra 1982 a v roku 1983 pre zvyšok sveta. Bola postavená na úplne novej platforme a pôvodne bola dostupná s 1,8-litrovým 12-ventilovým motorom A18A alebo ET-2 s dvojitým karburátorom a s výkonom 77 kW/105 koní. Elektronické vstrekovanie paliva bolo zavedená v modeloch "Si" v roku 1985. V Japonsku, Ázii a Európe bola druhá generácia dostupná s 2,0-litrovým motorom PGM-FI s rozvodom DOHC a 16 ventilmi, avšak v Európe až od roku 1986. Kým JDM verzia motora B20A mala výkon 118 kW/160 koní pri 6300 ot/min, tak európska verzia mala výkon 102 kW/138 koní. Táto generácia bola prvou, ktorá mala vyklápacie predné svetlomety a vďaka nim bola jej predná časť aerodynamickejšia.

Tretia generácia

Tretia generácia (BA3/4/5/7)
Produkcia 1982-1987
Motor(y) 2,0 l 78 kW/106 koní R4
2,0 l 101 kW/137 koní R4
2,0 l 104 kW/141 koní R4
2,1 l 104 kW/141 koní R4
2,0 l 106 kW/144 koní R4
2,0 l 110 kW/150 koní R4
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2465 mm
Dĺžka 4460 mm (1988-89)
4511 mm (1990-91)
Šírka 1694 mm (Japonsko)
1709 mm
Výška 1295 mm (1988-89)
1250 mm (1990-91)
Hmotnosť 1060-1340 kg

Dňa 9. apríla 1987 bola uvedená tretia generácia modelu Prelude na Japonskom domácom trhu a o rok neskôr pre zvyšok sveta. Mala podobný dizajn karosérie ako druhá generácia, avšak obsahovala črty z modelu NSX, ktorý bol uvedený v roku 1989. Jej koeficient odporu vzduchu bol na hodnote 0,34, strešné priečky boli vyrobené z vysokopevnostnej ocele a jej najvýznamnejšou funkciou bol mechanický systém riadenia všetkých štyroch kolies, ktorý bol prvýkrát na svete použitý na sériovom osobnom automobile.

Motory

Motory tretej generácie Hondy Prelude:

B20A/B20A1 - 2,0 l DOHC PGM-FI 143/160 koní (Japonsko/Európa)
B20A3 - 2,0 l SOHC 12v karb 104 koní (Severná Amerika)
B20A4 - 2,0 l SOHC 12v karb (všade okrem Severnej Ameriky)
B20A5 - 2,0 l DOHC PGM-FI 101 kW/137 koní (Severná Amerika)
B20A6 - 2,0 l DOHC PGM-FI 106 kW/144 koní (Oceánia)
B20A7 - 2,0 l DOHC PGM-FI 110 kW/150 koní (Európa)
B20A8 - 2,0 l DOHC PGM-FI 99 kW/135 koní (Európa)
B20A9 - 2,0 l DOHC PGM-FI 100 kW/136 koní (Európa)
B21A - 2,1 l DOHC PGM-FI 108 kW/147 koní (Japonsko)
B21A1 - 2,1 l DOHC PGM-FI 100 kW/136 koní (Severná Amerika)

Štvrtá generácia

Štvrtá generácia (BA8/9, BB1-BB4)
Produkcia 1991-1996
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2550 mm
Dĺžka 4440 mm
Šírka 1765 mm
Výška 1290 mm
Hmotnosť 1288 kg

Dňa 19. septembra 1991 bola uvedená v Japonsku štvrtá generácia a pre modelový rok 1992 pre zvyšok sveta. Mala rozloženie hmotnosti 58% vpredu a 42% vzadu. Mechanické riadenie všetkých štyroch kolies bolo nahradené elektronickým.

Špecifikácie

Zoznam dostupných modelov a trhov:

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Honda Prelude

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Pohony automobilov





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk


Model Motor Riadenie Kód
karosérie
Trhy
Kód Kompr. pomer Výkon Japonsko USA Kanada Európa Austrália
Si F22B 9.5:1 160 koní 2WS BA8
4WS BA9
Si VTEC H22A 10.6:1 200 koní 2WS BB4
4WS BB1
S F22A1 8.8:1 133 koní 2WS BA8
Si H23A1 9.8:1 160 koní 2WS BB2
4WS BB2
SE (1995) H23A1 9.8:1 160 koní 2WS BB2
VTEC (93-96) H22A1 10.0:1 190 koní 2WS BB1
Prelude F22A1 8.8:1 133 koní 2WS BA8
SR H23A1 9.8:1 160 koní 2WS BB2
4WS BB2
SR-V (93-96) H22A1 10.0:1 190 koní 2WS BB1
2,0i F20A4 9.5:1 133 koní 2WS BB3
2,3i H23A2 9.8:1 160 koní 2WS BB2
4WS BB2
2,2i VTEC
(93-96)
H22A2 10.0:1 185 koní 2WS BB1
4WS BB1
CV/S F22A1 8.8:1 131 koní 2WS BA8
Si H23A1 9.8:1 160 koní 4WS BB2