Didaktika environmentálnej ekológie - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Didaktika environmentálnej ekológie

Didaktika environmentálnej ekológie skúma proces a problematiku vyučovania ekológie, environmentalistiky a environmentálnej výchovy na všetkých hierarchických úrovniach vzdelávania. Skúma obsah a rozsah učiva, jeho primeranosť veku žiakov, vhodnosť a možnosti implementácie environmentálnej výchovy do vyučovacieho procesu jednotlivých predmetov. Študuje a zisťuje zvláštnosti vyučovania, overuje správnosť uplatňovania didaktických zásad a metód vyučovania, stanovuje zásady, poučky a pod.

Poslaním didaktiky environmentálnej ekológie je poskytovať také vyučovacie prostriedky (metódy, formy, pomôcky a pod.), ktoré prispievajú k rozvíjaniu ekologickej gramotnosti, ktorá sa prejavuje každodenným správaním, nesebeckými postojmi, systémovým myslením, úctou k prírode a ohľaduplnosťou voči ďalším generáciám.

Úlohy didaktiky environmentálnej ekológie

Úlohou didaktiky environmentálnej ekológie je, aby si študent v oblasti postojov a hodnôt:

  • uvedomoval výlučné postavenie človeka v prírodnom systéme a jeho zodpovednosť za ďalší vývoj na planéte,
  • pochopil, že človek z hľadiska svojej existencie musí využívať prírodné zdroje vo svoj prospech vždy tak, aby nedošlo k nenávratnému poškodeniu životného prostredia,
  • uvedomil, že k ochrane prírody môže napomôcť každý jedinec svojim ekologicky zodpovedným prístupom k bežným denným činnostiam,
  • vnímal miesto, kde žije a zmeny, ktoré v ňom prebiehajú a cítil zodpovednosť za jeho ďalší vývoj a to nielen z hľadiska životného prostredia.

V oblasti vedomostí, zručností a schopností by študent mal:

  • poznať zložitú prepojenosť prírodných systémov a pochopiť, že narušenie jednej zložky systému môže viesť k zrúteniu celého systému,
  • hľadať príčiny neuspokojivého stavu životného prostredia v minulosti a súčasnosti,
  • pochopiť prepojenosť ekologických faktorov s faktormi ekonomickými a sociálnymi a bol schopný vybrať optimálne riešenie v reálnych situáciách,
  • pozorovať rôzne aspekty ekologických problémov, vytvárať si vlastný názor a postoj k nim,
  • uvedomovať si vplyv znečistenia prostredia na ľudské zdravie,
  • hľadať, aké možnosti má ako občan pri ochrane životného prostredia a vedel ich využívať,
  • získať praktické zručnosti a návyky pre bežné denné činnosti napomáhajúce k zlepšeniu životného prostredia,
  • prepojiť poznatky a zručnosti z jednotlivých vzdelávacích oblastí a využívať ich pri riešení environmentálnych problémov.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Didaktika environmentálnej ekológie





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk