Nákladný prístav (Bratislava) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Nákladný prístav (Bratislava)
Zimný prístav v Bratislave, remorkér Šturec a panoráma novobudovaných štvrtí
Zimný prístav v Bratislave nové štvrte (Panorama City, Sky park)

Nákladný prístav je prístav v Bratislave na rieke Dunaj. Tvoria ho tri časti Zimný prístav, Pálenisko a Lodenica. Prístav je využívaný na prekládku tovarov medzi prostriedkami železničnej, cestnej a vodnej dopravy. Má priame napojenie na dopravnú infraštruktúru a tým aj ekonomiku Slovenska a susedných štátov Česka, Rakúska a Maďarska.

V prístave je možné realizovať preklady: hromadných tovarov, kusových tovarov, feromateriálov, tekutých tovarov, ťažkých a nadrozmerných tovarov. Prístav umožňuje aj Ro-Ro prepravu.

Zimný prístav

Zimný prístav je pôvodný starý prístav, dnes lokalizovaný medzi mostom Apollo a Prístavným mostom. Tvorí severnú časť celého areálu nákladného prístavu. Výstavba prístavu začala v roku 1897. Má dva prístavné bazény, severný a južný.

Pálenisko

Prístavný bazén Pálenisko, kontajnerové prekladisko a kontajnerový portálový žeriav (vľavo)

Pálenisko je novšia, stredná časť nákladného prístavu. Leží medzi Prístavným mostom a Malým Dunajom. Táto časť bola budovaná v rokoch 1975 – 1983. Má jeden prístavný bazén a kontajnerové prekladisko. Kontajnerový terminál je trimodálny t.j. umožňuje preklad medzi železničnou nákladnou, cestnou nákladnou a riečnou vnútrozemskou dopravou. Rozloha terminálu je 24 000 m2, skladová kapacita 1 400 TEU.

V tejto časti sa nachádza aj prekladací terminál pre tekuté tovary. Slúži na prekládku ropných produktov spoločnosti Slovnaft cez produktovod z rafinérie priamo do plavidiel bez potreby medziskladovania. Je možná tiež prekládka železničná cisterna – tankové plavidlo.

V južnej časti prístavného bazéna je možná prekládka a skladovanie ťažkých a nadrozmerných zásielok do hmotnosti 560 – 600 ton, resp. do priemeru/výšky 10 m alebo dĺžky nákladového priestoru plavidla 60 m. V tejto časti je tiež rampa pre Ro-Ro prepravu (nájazdom a výjazdom po vlastnej osi). Umožňuje prepravovať kolesovú techniku vrátane poľnohospodárskej a tovary na kolesových nosičoch do celkovej hmotnosti 60 ton. Kapacita nakládky je 400 a viac osobných automobilov za smenu.

Lodenica

Prístavný bazén Lodenica, v pozadí budova a rampa pre spúšťanie lodí

Lodenica je najjužnejšia časť prístavu, zo severu ohraničená Malým Dunajom. Bola budovaná v rokoch 1975 – 1983. Slúži ako opravovňa lodí a v bazéne je aj opravárenská základňa Slovenského vodohospodárskeho podniku.

Galéria

Zdroj

Iné projekty

Súradnice: 48°08′14″S 17°08′14″V / 48,137167°S 17,137297°V / 48.137167; 17.137297

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Nákladný prístav (Bratislava)

...


Marchegger Ostbahn
Updating...x




Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk