A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Korešpondenčný seminár z programovania (KSP) je korešpondenčná súťaž v informatike organizovaná neziskovým združením Trojsten.
História KSP
KSP je tretí najstarší korešpondenčný seminár v Česko-Slovensku. Založil ho RNDr. Ondrej Demáček spolu s vtedajšími študentmi FMFI UK. Niektorí bývalí riešitelia po ukončení strednej školy pomáhajú s organizovaním súťaže a sústredení.[1]
V roku 2018 prebiehol už 35. ročník súťaže.
Priebeh súťaže
Každý rok sa pravidelne konajú dve od seba nezávislé časti: zimná časť a letná časť. Časť pozostáva z dvoch kôl. Každé kolo trvá mesiac až dva.[2]
V každom kole je na stránke KSP uverejnených niekoľko úloh zoradených podľa obtiažnosti.[2] Riešitelia KSP sa snažia čo najviac z úloh vyriešiť. Riešenie úlohy zvyčajne pozostáva z dvoch častí; popisu, ktorý obsahuje myšlienku riešenia (väčšinou ide o algoritmus), dôkaz správnosti a odhady časovej a pamäťovej zložitosti algoritmu a zo samotného programu, ktorý je ohodnotený testovačom na stránke.
Výsledky sú zverejňované na výsledkovej listine KSP. Prvých 32 riešiteľov korešpondenčnej časti je pozvaných na sústredenie.[2]
Sústredenia
Sústredenie KSP je týždeň dlhé podujatie, na ktorom sa účastníci môžu naučiť viac o programovaní a informatike. Okrem odborného programu sústredenie zahŕňa aj rôzne športy a iné hry, v ktorých účastníci súťažia v družinách (tímoch), do ktorých boli rozdelení na začiatku sústredenia.
Letná škola KSP
Letná škola KSP sa koná počas letných prázdnin na FMFI UK. Je to bezplatná akcia určená pre študentov stredných škôl. Trvá 2 týždne, počas ktorých sa účastníci učia programovaniu a algoritmom.
Referencie
- ↑ FAQ - Korešpondenčný seminár z programovania . www.ksp.sk, . Dostupné online.
- ↑ a b c Pravidlá - Korešpondenčný seminár z programovania . www.ksp.sk, . Dostupné online.
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Architektúra počítača
Bioinformatika
Dátové nosiče
Databázy
Eponymické termíny v informatike
Formálne jazyky
Formálne jazyky a automaty
Geoinformatika
Hardvér
Hypertext
Informácia
Informačné systémy
Informatici
16-bit
32-bit
4-bit
64-bit
8-bit
Adresový priestor
Adresovanie (informatika)
Autorun.inf
Contextual Query Language
Dátové centrum
Dátový záznam
Datacentrum
Dejiny počítačov
Distribuované spracovanie
Dokument (informatika)
Formalizovaný jazyk
Geocentrická súradnicová sústava
Geografický súradnicový systém GIS
Gigahertz
Heterostáza
Hoareova logika
Hospodárska informatika
Inštrukcia (informatika)
Indexovanie
Inferenčný mechanizmus
Informačné a komunikačné technológie
Informačný horizont
Informačný jav
Informačný jazyk
Informačný zdroj
Informatická výchova
Informatika
Informovanie
Internet
IP Multimedia Subsystem
Jednosmerná komunikácia
Kapacita počítačových pamätí
Katedra knižničnej a informačnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Klasifikácia počítačových systémov
Knižnica infraštruktúry informačných technológií
Komputerizácia
Komunikačné prostriedky
Kontrolný súčet
Korešpondenčný seminár z programovania
Logging
Manažérstvo informácií
Manažment používateľov
Memoizácia
Metainformácia
Multiplexor
Náhodné číslo
N-gram
Navigácia (informatika)
Nositeľ znaku
NP-úplný problém
Objavovanie znalostí v databázach
Osi súradnicového systému
Overovanie modelov
Oznámenie počítača
Pertinentná informácia
Počítačová bezpečnosť
Počítačová gramotnosť
Polynomiálna transformovateľnosť
Portál:Informačné technológie
Premenná (informatika)
Priama väzba
Problém čitateľa-zapisovateľa
Problém fajčiarov cigariet
Problém obedujúcich filozofov
Problém spiaceho holiča
Promot
Pseudonáhodné číslo
Psychika (informatika)
Reálny čas (počítače)
Redukcia (teoretická informatika)
Redundantná informácia
Rekurzia (informatika)
Replikácia dát
Riešenie problému
Rozšírená realita
Rozhranie (interface)
Runtime error
Súbežnosť
Sťahovanie hudby
Spätná väzba (všeobecne)
Spracovanie dát
Spracovanie informácií
Spracovanie textu
Stav (informatika)
Syntaktická analýza
Systém manažérstva obsahu (všeobecne)
Teória algoritmov
Teória formálnych jazykov
Teória umelej inteligencie
Teória vypočítateľnosti
Teoretická informatika
Terminálová udalosť
The Art of Computer Programming
Token (text)
Typografia (umenie)
Udalosť (informatika)
Umelá inteligencia
Unifikovaný signál
Výpočtová zložitosť
Výpočtové náklady
Výraz (informatika)
Výroba s využitím počítača
Výstupné slovo
Voľná premenná
Vyhľadávací jazyk
Vyhodnocovacia stratégia
Vyrovnávacia pamäť
Záchrana dát
Zoznam slotov a soketov spoločnosti AMD
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk