Jacques Villeneuve - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Jacques Villeneuve
Jacques Villeneuve
F1 Record
Národnosť Kanada
Narodený 9. apríl 1971 (52 rokov)
Team Williams, BAR, Renault, Sauber, BMW
Grand Prix 165
Majster sveta 1x 1997
Víťazstvá 11
Pódiá 23
Pole position 13
Naj. kolo 9
Body 235
Prvá GP Grand Prix Austrálie 1996
Prvé víťazstvo Grand Prix Európy 1996
Sezóny v F1 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001,2002, 2003, 2004, 2005, 2006

Jacques Villeneuve (* 9. apríl 1971, St-Jean-sur-Richelieu, Kanada) je kanadský automobilový pretekár a víťaz Formuly 1 v roku 1997, série CART v roku 1995 a pretekov Indianapolis 500. Je jedným z troch pretekárov, ktorým sa to v histórii podarilo (ďalšími boli Mario Andretti a Emerson Fittipaldi). Villeneuve pretekal za tímy Williams, BAR, Renault, Sauber a BMW.

Začiatky

Narodil sa v Quebecu, jeho otcom bol slávny pretekár Gilles Villeneuve. Gilles bol tiež pretekár Formuly 1, zabil sa na pretekoch v Belgicku, keď mal Jacques iba 11 rokov. Jacquesove prvé pretekárske kroky boli vo Formule 3 v Taliansku a v Japonsku. V roku 1993 nastúpil do série Toyota Atlantic, kde vyhral 5 pretekov a v celkovej klasifikácii skončil na 5. mieste.

Formula 1

Williams

Jacques Villeneuve jazdiaci za Williams Formula One na Canadian Grand Prix v roku 1996

V roku 1996 začal pretekať vo Formule 1 za tím Williams F1. Mal výborný debut, keď hneď vo svojich prvých pretekoch získal pole position a skončil na pódiovom umiestnení. Bol iba tretím pretekárom Formuly 1 ktorému sa to podarilo. Jeho tímovým spolujazdcom bol Damon Hill, ktorý sa stal v túto sezónu šampiónom. Villeneuve skončil na druhom mieste, v ten rok vyhral 4 preteky a získal spolu 78 bodov.

V roku 1997 Hill odišiel do tímu Arrows. Villeneuve sa tak stal jednotkou vo Williamse, jeho spolujazdcom sa stal Heinz-Harald Frentzen. V jeho druhej sezóne sa dokázal stať majstrom sveta. Titul získal, keď dokázal predbehnúť rivala Michaela Schumachera na posledných dramatických pretekoch v Jereze.

V nasledujúcom roku Villeneuve nedokázal zopakovať svoje predošlé úspechy. Zostal v tíme Williams, no výmena motora na Mecachrome bola veľkým sklamaním. Villeneuve v tento rok nedokázal vyhrať ani jedny preteky. Dve pódiové umiestnenia (v Hockenheime a na Hungaroringu) a štart z prvého radu v Monze boli jeho najlepšie výsledky v tejto sezóne.

BAR

V rokoch 1999 až 2003 Villeneuve pretekal za tím British American Racing (BAR). V prvú sezónu boli vystúpenia tohto tímu sklamaním, samotný Villeneuve nedokázal získať ani jeden bod. Nádejným vyzeralo jeho tretie miesto na okruhu v Barcelone, no nakoniec pre technické problémy preteky nedokončil. Do roku 2000 tím BAR vymenili motor Supertec za Hondu a zlepšila sa rýchlosť a spoľahlivosť. V roku 2001 bol vymenený Villeneuvov kolega Zonta za Oliviera Panisa. Na Grand Prix Austrálie 2001 bol Villeneuve súčasťou havárie s Ralfom Schumacherom počas ktorej zomrel jeden z traťových komisárov. V tomto roku dokázal Villeneuve obsadiť dvakrát pódiové umiestnenia. V roku 2002 sa v tíme udiali zmeny, tímový manažér Craig Pollock bol nahradený Davidom Richardsom a viacero ďalších personálnych zmien. Tento nebol pre BAR úspešný, Villeneuve získal iba štyri body. Jeho poslednou sezónou v tíme BAR bol ročník 2003, oproti novému tímovému kolegovi Jensnovi Buttonovi podával Villeneuve nevyrovnané výkony za rok dosiahol šesť bodov.

Renault, Sauber a BMW Sauber

Villeneuve počas pretekov v Kanade, 2005

Rok 2004 začínal Villeneuve bez kontraktu s tímom Formuly 1. Zostal trénovať a zúčastnil sa podujatia Goodwood Festival of Speed, kde jazdil v otcovom Ferrari. Do pretekov F1 sa dostal v septembri, posledné tri veľké ceny odjazdil za francúzsky tím Renault F1. Tím totiž opustil Talian Jarno Trulli, ktorý sa dostal do nevôle s Flaviom Briatorem. Villeneuve dopomohol tímu k druhému miestu v pohári konštruktérov, no nezískal počas troch pretekov ani bod. Tesne pred jeho comebackom podpísal Villeneuve dvojročný kontrakt s tímom Sauber od roku 2005.

Za Sauber debutoval na Austrálskej Grand Prix, kde štartoval zo štvrtého miesta, no nakoniec skončil na trinástom mieste. Postupne sa objavili chýry o jeho konci v pretekoch, no v Imole dokázal skončiť preteky na štvrtom mieste.

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Jacques Villeneuve na anglickej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Jacques Villeneuve





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk