Groove metal - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Groove metal
 ...
Groove metal
Pôvod v štýlochHeavy metal, Thrash metal,[1] Death metal,[2] Hardcore punk,[3] Industrial,[4] Funk metal
Kultúrne pozadieKoniec 80. a začiatok 90. rokov – USA, Brazília
Typické nástrojeElektrická gitara, Bicie, Basová gitara, Vokály

Iné témy
Zoznam groovemetalových hudobných skupín

Groove metal je štýl heavy metalu. Je často používaný na označenie skupín Pantera[5] a Exhorder.[6] Vo svojej podstate groove metal preberá intenzitu a zvukové vlastnosti z thrash metalu, držiac sa v strednom tempe, pričom mnoho skupín tvorí občasné prechody do rýchleho tempa.[7]

Charakteristické znaky a pôvod

Album Cowboys from Hell od skupiny Pantera z roku 1990 bol označený ako „prelomový“ a „smerodajný“ pre groovemetalový žáner.[8] Ian Christe pripisuje zásluhu na vytvorení nového, z death metalu odvodeného štýlu skupinám Sepultura s albumom Chaos A.D. a Pantere - ich groovemetalový sound ovplyvnil v 90. rokoch novú generáciu kapiel.[9] Groovemetalové skupiny včlenili do svojej tvorby prvky thrash metalu,[1] hardcore punku[3] a industriálnej hudby.[4] Tommy Victor zo skupiny Prong tvrdí, že postoje groove metalu pochádzajú od skupiny Bad Brains.[10]

Skupiny

Tento štýl sa spája so skupinami ako Pantera,[11] Lamb of God,[12] Sepultura,[13][14] Soulfly,[15] Gojira,[11][16] Throwdown,[17] Machine Head,[18] Byzantine,[19] Trivium,[12][17] Anthrax,[12] Korn[20] a Spiritual Beggars.[21] Niektoré kapely vyvinuli veľa úsilia, aby neboli považované za groovemetalovú kapelu. Veteráni thrash metalu Annihilator odišli od Roadrunner Records roku 1993 práve kvôli tomu, aby neboli zapletení do groovemetalového trendu podporovaného týmto labelom. A odvtedy títo Kanaďania nehrali v Severnej Amerike až do júla 2011, keď sa vrátili, aby si zahrali na vypredanom predstavení v Quebecu a objavili sa na hlavnom pódiu festivalu Heavy MTL v Montreale.[22]

Vplyv na iné žánre

Priekopnícke groovemetalové skupiny ako Pantera (pôvodne glammetalová skupina) a Sepultura (pôvodne deathmetalová skupina) položili základy pre nu metal a metalcore.[23][24][25] Nu metal využíva podladené riffy (i keď nie také komplikované ako v groove metale), prvky hip hopu ako rapovanie a turntablism[26] a groovemetalové rytmy,[27] zatiaľ čo takmer neobsahuje gitarové sóla a komplexnú gitarovú hru.[28] Metalcore kladie dôraz na tradičné metalové harmónie, a taktiež obsahuje breakdowny,[29] čiže pomalé, intenzívne pasáže, ktoré zvádzajú k moshingu.[30]

Referencie

  1. a b JAFFER, Dave. Hour.ca - Music - Spin - Vigilance - Threat Signal . Hour, . Dostupné online.
  2. Christe (2005), str. 275
  3. a b Mastodon, Against Me! Stop, Smell Roses . Spin, . Dostupné online.
  4. a b WEDGE, Dave. POWERMAN 5000 - BostonHerald.com . Boston Herald, . Dostupné online.
  5. Birchmeier, Jason. Pantera biography . Allmusic, . Dostupné online.
  6. SIMMONDS, Jeremy. The Encyclopedia of Dead Rock Stars: Heroin, Handguns, and Ham Sandwiches.  : Chicago Review Press, 2008. ISBN 978-1-55652-754-8. S. 535.
  7. "Best Pantera Albums". About.com. Dátum prístupu: 18. máj 2012.
  8. Eduardo Rivadavia. Projects in the Jungle review . Allmusic, . Dostupné online.
  9. Christe (2005), str. 264. „Tak blízko k death metalu nemala pred Chaos A.D. žiadna iná z najlepšie predávaných nahrávok. Obnažila zvuk Sepultury na hrubú kovovo znejúcu kostru. Predalo sa jeden a pol milióna kópií a spolu so skupinou Pantera vytvorila vytvorila groove metal odvodený od death metalu, znalý miestnych pomerov, ktorý v deväťdesiatych rokoch minulého storočia inšpiroval nadchádzajúcu generáciu znalcov.“
  10. RAMIREZ, Carlos. Rediscovered Steel - Prong's 'Beg to Differ' - Noisecreep . Noisecreep, . Dostupné online.
  11. a b Phil Freeman. Terror Incognita review . Allmusic, . Dostupné online.
  12. a b c Phil Freeman. Black Rivers Flow review . Allmusic, . Dostupné online.
  13. MARSICANO, Dan. Best Sepultura CDs - Best Sepultura Albums - Best Albums by Sepultura - About.com . About.com, . Dostupné online.
  14. COOPER, Lana. Ankla: Steep Trails < PopMatters . PopMatters, cit. 2012-05-02. Dostupné online.
  15. Eduardo Rivadavia. Conquer review online. Allmusic, cit. 2010-06-13. Dostupné online.
  16. Eduardo Rivadavia. Gojira biography online. Allmusic, cit. 2010-06-16. Dostupné online.
  17. a b Phil Freeman. Deathless review online. Allmusic, cit. 2010-06-13. Dostupné online.
  18. Eduardo Rivadavia. Face Down biography online. Allmusic, cit. 2010-06-13. Dostupné online.
  19. Cosmo Lee. Oblivion Beckons review online. Allmusic, cit. 2010-06-13. Dostupné online.
  20. HIMES, Geoffrey. Korn: Heavy On the Hip-Hop online. The Washington Post, cit. 2010-05-24. Dostupné online.
  21. Thom Jurek. Mantra III review online. Allmusic, cit. 2010-06-13. Dostupné online.
  22. SCIARRETTO, Ami. Annihilator Haven't Played North America Since 1993 online. Noisecreep, cit. 2010-06-18. Dostupné online.
  23. Allmusic: Alternative Metal-. Retrieved 18 May 2012.
  24. MTVNews.com: The Greatest Metal Bands Of All Time: Pantera online. MTV, cit. 2012-05-18. Dostupné online.
  25. MTVNews.com: The Greatest Metal Bands of All Time online. MTV, cit. 2012-05-18. Dostupné online.
  26. "Heavy Metal Genres". About.com. Dátum prístupu: 18. máj 2012.
  27. TOMPKINS, Joseph. What’s the Deal with Soundtrack Albums? Metal Music and the Customized Aesthetics of Contemporary Horror. Cinema Journal, 2009, roč. 49, čís. 1. Dostupné online. DOI10.1353/cj.0.0155.
  28. Sound, text and identity in Korn’s ‘Hey Daddy’. Popular Music, 2008, roč. 27, s. 35–52. Dostupné online. DOI10.1017/S0261143008001451.
  29. Tom Breihan. "Status Ain't Hood". "Live: Trivium, the Jackson 5 of Underground Metal". The Village Voice. Daily Voice. 11. október 2006. Dátum prístupu: 18. máj 2012. "The best part of every metalcore song is the breakdown, the part where the drums drop out and the guitars slow their frantic gallop to a devastating, precise crunch-riff and everyone in the moshpit goes extra nuts."
  30. Howie Abrams, Blush, str. 193. „Mosh style was slower, very tribal – like a Reggae beat adapted to Hardcore. (...) It was an outbreak of dancing with a mid-tempo beat driven by floor tom and snare.“

Literatúraupraviť | upraviť zdroj

  • CHRISTE, Ian. Heavy metal: ďáblův hlas: kompletní historie pro znalce. 1. vyd. Praha : BB art, 2005 ISBN 80-7341-477-5

Zdrojupraviť | upraviť zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Groove metal na anglickej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Groove_metal





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk