A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Didaktika environmentálnej ekológie skúma proces a problematiku vyučovania ekológie, environmentalistiky a environmentálnej výchovy na všetkých hierarchických úrovniach vzdelávania. Skúma obsah a rozsah učiva, jeho primeranosť veku žiakov, vhodnosť a možnosti implementácie environmentálnej výchovy do vyučovacieho procesu jednotlivých predmetov. Študuje a zisťuje zvláštnosti vyučovania, overuje správnosť uplatňovania didaktických zásad a metód vyučovania, stanovuje zásady, poučky a pod.
Poslaním didaktiky environmentálnej ekológie je poskytovať také vyučovacie prostriedky (metódy, formy, pomôcky a pod.), ktoré prispievajú k rozvíjaniu ekologickej gramotnosti, ktorá sa prejavuje každodenným správaním, nesebeckými postojmi, systémovým myslením, úctou k prírode a ohľaduplnosťou voči ďalším generáciám.
Úlohy didaktiky environmentálnej ekológie
Úlohou didaktiky environmentálnej ekológie je, aby si študent v oblasti postojov a hodnôt:
- uvedomoval výlučné postavenie človeka v prírodnom systéme a jeho zodpovednosť za ďalší vývoj na planéte,
- pochopil, že človek z hľadiska svojej existencie musí využívať prírodné zdroje vo svoj prospech vždy tak, aby nedošlo k nenávratnému poškodeniu životného prostredia,
- uvedomil, že k ochrane prírody môže napomôcť každý jedinec svojim ekologicky zodpovedným prístupom k bežným denným činnostiam,
- vnímal miesto, kde žije a zmeny, ktoré v ňom prebiehajú a cítil zodpovednosť za jeho ďalší vývoj a to nielen z hľadiska životného prostredia.
V oblasti vedomostí, zručností a schopností by študent mal:
- poznať zložitú prepojenosť prírodných systémov a pochopiť, že narušenie jednej zložky systému môže viesť k zrúteniu celého systému,
- hľadať príčiny neuspokojivého stavu životného prostredia v minulosti a súčasnosti,
- pochopiť prepojenosť ekologických faktorov s faktormi ekonomickými a sociálnymi a bol schopný vybrať optimálne riešenie v reálnych situáciách,
- pozorovať rôzne aspekty ekologických problémov, vytvárať si vlastný názor a postoj k nim,
- uvedomovať si vplyv znečistenia prostredia na ľudské zdravie,
- hľadať, aké možnosti má ako občan pri ochrane životného prostredia a vedel ich využívať,
- získať praktické zručnosti a návyky pre bežné denné činnosti napomáhajúce k zlepšeniu životného prostredia,
- prepojiť poznatky a zručnosti z jednotlivých vzdelávacích oblastí a využívať ich pri riešení environmentálnych problémov.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Cieľ výchovy
Citová výchova
Didaktika environmentálnej ekológie
Environmentálna výchova
Estetická výchova
Komunistická výchova
Metóda výchovy
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk