Cessna 172 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Cessna 172
Cessna 172 Skyhawk
Cessna172-CatalinaTakeOff.JPG
Typjednomotorové cvičné a spojovacie lietadlo
VýrobcaCessna Aircraft company
Prvý let12. jún 1955
Zavedený1956
Charakterv aktívnej službe
Hlavný používateľUSA
Bolívia
Čile
Grécko
Pakistan
Vyrobenýchviac než 43 000
VariantyT-41 Mescalero

Cessna 172 Skyhawk je civilné lietadlo americkej výroby. Ide o štvorsedadlový, jednomotorový hornoplošník. Je početne najvyrábanejším typom lietadla na svete.

Vznik a vývoj

Cessna 172 Skyhawk bola zavedená do sériovej výroby v novembri 1955.V podstate išlo o upravený model 170, s prekonštruovaným smerovým kormidlom trojkolesovým predovým podvozkom, na rozdiel od modelu 170, ktorého podvozok bol zadného typu. Pri verzii Cessna 172A boli zavedené šípovité chvostové plochy, čo bola len jedna z mnohých zmien, zavedených počas výroby tohoto stroja. Tomuto modelu bola na začiatku šesťdesiatych rokov pridelená prezývka "Skyhawk" a tento model znamenal obrovský obchodný úspech. Do prerušenia výroby v roku 1985, bolo vyrobených viac než 36 000 ks tohoto stroja a v polovici deväťdesiatych rokov bola výroba znovu obnovená. Rovnako ako pri ostatných modeloch Cessny, francúzska firma Reims Aviation odkúpila licenciu na výrobu lietadla pod názvom F 172 a FR 172, od roku 1963. Týchto lietadiel bolo vyrobených viac, než 43 000, čiže viac, ako ktorýchkoľvek iných lietadiel. Je to to pravdepodobne najpopulárnejšie lietadlo používané na letecký výcvik na svete.

Verzie

Dlhotrvajúci proces zlepšovania a upravovania vyústil do nespočetného množstva verzií základného modelu 172. Pokrok a verzie boli označované príponami za číslom modelu, pričom do roku 1985, keď bola prerušená výroba, sa dostala až k modelu 172Q.

Technické údaje

Cessna 172 Skyhawk line drawing.svg
  • Kapacita: štvorčlenná posádka (1 pilot, 3 pasažieri)
  • Pohon: Teledyne Continental IO-360-D, 156,5 kW, 2 400 ot./m
  • Cestovna rýchlosť: 226 km/h
  • Maximálna rýchlosť: 302 km/h
  • Dostup: 4 116 m
  • Dolet: 1 272 km
  • Rozpätie: 10,90 m
  • Dĺžka: 8,28 m
  • Výška: 2,72 m
  • Hmotnosť : 736 kg
  • Objem palivovej nádrže: 212 litrov (56 US galónov)
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 1 113 kg
  • Približná cena: 250 000 USD
  • Verzie: 172A-S; 172RG Cutglass; 172S Skyhawk SP; 172TD; T41 Mescalero

Zdroje

  • March, Peter R.,Directory of military aircraft of the world, Cassel&Co, ISBN 1-85409-527-7
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Cessna 172





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk