Business to consumer - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Business to consumer

Business-to-consumer (iné názvy: business to consumer, business-to-customer, business to customer, skrátane B2C alebo B to C, do slovenčiny prekladané aj ako (typu) podnik-zákazník, na úrovni podnik-zákazník, pre zákazníkov) sú obchodné vzťahy a komunikácia priamo medzi podnikom a jeho koncovými zákazníkmi, čiže konečnými spotrebiteľmi (na rozdiel od vzťahov podniku s inými podnikmi, zamestnancami a podobne). Koneční spotrebitelia môže byť fyzické osoby alebo podniky. Anglický výraz sa používa najmä (ale nie len) ako prívlastok, čiže za ním by obyčajne ešte malo nasledovať ďalšie slovo (napr. business-to-consumer marketing, business-to-consumer model).

Najčastejšie sa (anglický) termín používa v súvislosti s IT, teda v súvislosti obchodnými vzťahmi, ktoré sa uskutočňujú pomocou virtuálnych obchodov na internete, rôznych webových aplikácií a pod.. Ide o online obchodovanie na internete, ktoré slúži na predaj tovaru a služieb koncovým zákazníkom.

B2C zahŕňa:

  • prípravu ponúk
  • prípravu objednávok
  • potvrdzovanie objednávok
  • úhradu
  • transakciu nehmotných tovarov (software a pod.)
  • poskytovanie dokumentov súvisiacich s objednávkou
  • marketing

S termínom sa stretávame v marketingu, pri elektronickom obchodovaní (internetové obchody), v informačných sytémoch ERP a informačných systémoch CRM.

Pozri aj

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Business to consumer





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk