Boeing E-3 Sentry - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Boeing E-3 Sentry
 ...
Boeing E-3 Sentry

Boeing E-3 Sentry patriaci United States Air force
TypLietadlo včasnej výstrahy a riadenia
VýrobcaBoeing Defense, Space & Security
Westinghouse Electric (radar)
Prvý letEC-137D: 9. február 1972
E-3: 25. máj 1976[1]
ZavedenýMarec 1977
Hlavný používateľUnited States Air Force
Royal Air Force
Al-Quwwat al-Jawwiyya al-Sa’udiyya
NATO
Výroba1977-1992
Vyrobených68
Cena za kus270 miliónov amerických dolárov (FY1998 konštantné náklady)[2]

Boeing E-3 Sentry je lietadlo včasnej výstrahy (AWACS) vyvinuté spoločnosťou Boeing, ktorá je hlavným dodávateľom. Je derivátom Boeingu 707, pričom poskytuje stály dohľad za každého počasia, velenie, kontrolu a komunikácie a je používaný v United States Air Force (USAF), NATO, Royal Air Force (RAF), Armée de l'Air (ARA) a Al-Quwwat al-Jawwiyya al-Sa’udiyya. E-3 je významný charakteristickým rotujúcim radarom nad trupom lietadla. Jeho výroba bola ukončená v roku 1992 po 68 vyrobených kusoch.

Varianty

Pohľad na radar, ktorý sa otáča rýchlosťou 15 otáčok za minútu[3]
EC-137D
Dva prototypy lietadiel AWACS s motormi JT3D, jeden vybavený radarom Westinghouse Electric a druhý s radarom Hughes Aircraft Company. Oba upravené na štandard E-3A s motormi TF33.
E-3A
Produkčné lietadlo s motormi TF33 a radarom AN/APY-1, vyrobených 24 pre USAF, ktoré boli neskôr upravené na štandard E-3B, celkovo objednaných 34, ale posledných 9 dokončených ako E-3C.[4] Jedno ďalšie lietadlo vlastní Boeing na testovacie účely,[4] 18 vyrobených pre NATO s motormi TF33 a 5 pre Saudskú Arábiu s motormi CFM56.[4]
KE-3A
Tieto nie sú lietadlá typu AWACS, ale motormi CFM56 poháňané tankery na základe dizajnu E-3. Osem bolo predaných Saudskej Arábii.[4]
E-3B
E-3A so zlepšeniami, 24 prerobených.[4]
E-3C
Produkčné lietadlo s radarom AN/APY-2, ďalšími elektronickými konzolami s úpravami systému, desať vyrobených.[5]
JE-3C
Jedno lietadlo E-3A používané Boeingom na testy neskôr upravené na štandard E-3C.[4]
E-3D
Produkčné lietadlo pre Royal Air Force so štandardom E-3C s motormi CFM56 a britskými úpravami označený ako Sentry AEW.1, vyrobených sedem kusov.[4]
E-3F
Produkčné lietadlo pre Armée de l’Air so štandardom E-3C s motormi CFM56 a francúzskymi úpravami, vyrobené štyri kusy.[4]
E-3G
USAF Block 40/45 modifikácia.[5]

Užívatelia

NATO
Základňa Geilenkirchen v Nemecku, kúpila 18 lietadiel E-3 AWACS – jedno bolo zničené v Grécku. Všetky z týchto lietadiel sú oficiálne registrované ako lietadlá Luxemburgu, člena NATO so žiadnou ďalšou vzdušnou silou.[3] Sú zodpovedné za monitorovanie vzdušného priestoru pre operácie NATO po celom svete.
  • Squadron 1
  • Squadron 2
  • Squadron 3
  • Training wing
Francúzsko Francúzsko
Armée de l'Air kúpilo štyri lietadlá E-3F podobné britskému E-3D.
Všetky lietadlá patria do letky Escadron de Détection et de Commandement Aéroporté (ECDA, Air detection and command squadron) a ich základňou je Base Aérienne 702 Capitaine Georges Madon.[3]
Saudská Arábia Saudská Arábia
Kráľovské saudské vzdušné sily kúpili päť lietadiel E-3A a osem leteckých tankerov KE-3A v roku 1983.[3]
  • No. 18 Squadron
Spojené kráľovstvo Spojené kráľovstvo
Royal Air Force kúpilo sedem lietadiel E-3D od októbra 1987. Lietadlá nesú názov Sentry AEW.1.[3]
USA USA
United States Air Force vlastní v súčasnosti 32 lietadiel E-3.

Špecifikácie (USAF/NATO)

Technické údaje pochádzajú z Globalsecurity.org.[7]

Technické údaje

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 855 km/h
  • Dolet: 7 400 km
  • Dostup: 12 500 m

Referencie

  1. Eden et al 2004, p. 94.
  2. Factsheet : E-3 SENTRY (AWACS) : E-3 SENTRY (AWACS) . US Air Force, Máj 2006, . Dostupné online. Archivované 2013-08-01 z originálu.
  3. a b c d e Wilson, S., 1998, Boeing 707, Douglas DC-8, and Vickers VC-10. Fyshwick, Australia: Aerospace Publications. ISBN 1-875671-36-6.
  4. a b c d e f g h Pither 1998, pp. 40–42
  5. a b E-3 Sentry (AWACS) Variants . Globalsecurity.org, . Dostupné online.
  6. "Picture of the Boeing E-3B Sentry (707-300) aircraft". Airliners.net Retrieved 21 August 2011.
  7. E-3 Sentry (AWACS): Specifications . Globalsecurity.org, . Dostupné online.

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Boeing E-3 Sentry na anglickej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Boeing_E-3_Sentry





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk