ATR 42 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

ATR 42
ATR 42
ATR 42-500 Hop! (HOP) F-GPYK - MSN 537 (10276128103).jpg
ATR 42-500 spoločnosti HOP!
Typdopravné lietadlo
VýrobcaATR
Prvý let16. augusta 1984
Zavedený1985
Hlavný používateľFedEx Feeder
Airlinair
Aeromar
Výroba1984 - súčasnosť
Vyrobených401
VariantyATR 42-200, ATR 42-300, ATR 42-320, ATR 42-400, ATR 42-500, ATR 42-600
ATR 42-300 spoločnosti Air Lithuania
ATR 42-500 spoločnosti Lufthansa Regional (Contact Air)

ATR 42 je dvojmotorové turbovrtuľové dopravné lietadlo určené pre kratšie regionálne trate. Je výrobkom taliansko-francúzskej spoločnosti Aerei di Trasporto Regionale (Avions de Transport Régional, ATR).

Prvý z dvoch prototypov ATR 42 vykonal svoj prvý let 16. augusta 1984, francúzska a talianska certifikácia nasledovala v septembri 1985 a prvý let s platiacimi pasažiermi v decembri 1985.

Verzie

Lietadlo existuje v niekoľkých verziách. ATR 42-300 bol štandardnou verziou až do roku 1996, ATR 42-320 sa líšil len silnejšími motormi (výroba bola tiež zastavená v roku 1996), ATR 42 Cargo je nákladnou verziou ATR 42-300 s možnosťou operatívnej premeny na štandardnú (cestovnú) verziu.

ATR 42-500 je výraznejšie modernizovaná verzia z roku 1995. Odlišuje sa od predchádzajúcich modelov prepracovaným interiérom, silnejšími motormi PW-127E (a vyššou cestovnou rýchlosťou 565 km/h), šesťlistými vrtuľami, maximálnym doletom 1850 km, EFIS kokpitom, krídelkami a kormidlom z väčšieho ATR 72, novými brzdami a podvozkom a spevnenou konštrukciou krídel a trupu.

Zaujímavosti

Medzi letecké spoločnosti, ktoré používajú na svojich linkách ATR-42, patria aj České aerolinie. České aerolinie používajú jeden ATR 42-320 (OK-VFI) a sedem ATR 42-500 (OK-JFJ, OK-JFK, OK-JFL, OK-KFM, OK-KFN, OK-KFO, OK-KFP).

Technické údaje

Parameter ATR 42-300 ATR 42-320 ATR 42-500
Dĺžka 22,67 m 22,67 m 22,67 m
Rozpätie 24,57 m 24,57 24,57 m
Výška 7,59 m 7,59 m 7,59 m
Šírka kabíny 2,57 m 2,57 m 2,57 m
Výška kabíny 1,91 m 1,91 m 1,91 m
Dolet
(so 48 pasažiermi)
1 150 km 1 150 km 1 550 km
Cestovná rýchlosť Mach 0.46
(305 mph, 491 km/h, 265 uzlov)
Mach 0.47
(309 mph, 498 km/h, 268 uzlov)
Mach 0.52
(345 mph, 556 km/h, 300 uzlov)
Dostup 7 600 m
Max. vzletová
hmotnosť
16 700 kg 16 700 kg 18 600 kg
Max. užitočný
náklad
4 950 kg 4 950 kg 5 450 kg
Max. množstvo
paliva
4 500 kg 4 500 kg 4 500 kg
Max. kapacita 50
Motory (2x) Pratt & Whitney Canada
PW120 s výkonom 1340 kW
Pratt & Whitney Canada
PW121 s výkonom 1417 kW
Pratt & Whitney Canada
PW127E s výkonom 1610 kW
Vrtule (2x) Hamilton Standard 4 listy Hamilton Standard 6 listov

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku ATR 42 na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému ATR 42

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o ATR 42





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk