Škoda 15 T - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda 15 T
Škoda 15 T
Návrh dizajnu električky Škoda 15 T pre Prahu.
Návrh dizajnu električky Škoda 15 T pre Prahu.
Výrobné údaje
Typ15 T
VýrobcaŠkoda Transportation
Prototyp(y)2009
PrevádzkovateľDopravní podnik hl. m. Prahy
Rīgas Satiksme
Rok výroby2009 – dodnes
Počet vyrobených kusov250
V prevádzke v období2009 – dodnes
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)31 400 mm (Praha)
31 600 mm (Riga – 3 články)
41 000 mm (Riga – 4 články)
Šírka2 460 mm (Praha)
2 500 mm (Riga)
Výška3 600 mm
Pohotovostná hmotnosť42 000 kg
Max. rýchlosť60 km/h (Praha)
70 km/h (Riga)
Rozchod1 435 mm (Praha)
1 524 mm (Riga)
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie56 – 61
Miest na státie149/239 – 430
Motory a elektrická výzbroj
Motorsynchrónne
VýkonPraha – 16×45 kW
Elektrická výzbrojŠkoda
Napájacie napätie600 V
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Škoda 15 T (obchodný názov ForCity Alfa[1]) je električka vyvinutá plzenskou spoločnosťou Škoda Transportation pre Dopravní podnik hl. m. Prahy v rokoch 2005 – 2008.

Pri zadaní a následne aj konštrukcii vozidla boli zohľadnené skúsenosti s prevádzkou typu Škoda 14 T v pražskej sieti. Prevádzka päťčlánkovej električky s neotočnými podvozkami v Prahe mala zmiešané výsledky, predovšetkým kvôli vysokému a nerovnomernému zaťaženiu náprav na strane električky a zároveň chýbajúcim prechodniciam a veľkému podielu málo únosných tratí (predovšetkým tých na BKV paneloch) na strane koľajovej siete. Preto bolo v krátkej dobe vypísané výberové konanie na nový typ električky, ktorý by mal podvozky otočné.

Škoda 15 T má preto tri články nesené štyrmi otočnými podvozkami, z toho dvoma krajnými a dvoma Jakobsovými medzi článkami. Usporiadanie tak zvonku pripomína článkové električky Tatra KT8D5, Düwag GT8, VarioLF3, prípadne aj vozidlá linky M1 budapeštianskej podzemnej dráhy, ale konštrukčne sa od nich veľmi líši. Veľmi krátke previsy krajných článkov umožnili skonštruovať čelá električiek v plnej šírke vozidla bez toho, aby pri prejazde oblúkom vybočovala z prejazdného prierezu, podobne ako vozne KT8D5 alebo VarioLF. Do električky vedú jedny jednokrídlové dvere pre vodiča a šesť dvojkrídlových pre cestujúcich.

Referencie

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 15 T

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Škoda 15 T





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk